Projektellenőrzés Salamon Balázs VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP /1, TÁMOP /2 Nyomonkövetés.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Szabálytalansági eljárás
A vízjog időszerű kérdései
Bűntelenség vagy büntetlenség? A jogi személlyel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedésekről szóló törvény alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai.
A pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása
A felelős műszaki vezetőkre vonatkozó szabályok változása A munkavédelem időszerű kérdései a bányászatban és a gáziparban konferencia Visegrád november.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
CHSH Dezső Dr. Dezső A közbeszerzési törvény gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai és a közbeszerzési törvény.
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Jogi személyek és büntetőjog
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Az orvos szabálysértési felelőssége
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Szabálytalansági eljárás
Tájékoztató Egyszerűsített pályázat Pályázat benyújtása, értékelés, támogatási szerződés, módosítások, ellenőrzések, szabálytalanság Budapest, július.
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Nemzetközi végrehajtási konferencia Budapest, október 4-5.
Dr. Andrássy Gergely Herendi és Purebl Ügyvédi Iroda tel:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Előadás másolata:

Projektellenőrzés Salamon Balázs VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

Helyszíni ellenőrzések Jogszabályi háttér 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet „a programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról”

Egyéb eljárási szabályozók -NFÜ által kiadott Interaktív Működési Kézikönyv - Ellenőrzési Módszertani útmutató

A helyszíni ellenőrzés feladata I. A helyszíni ellenőrzések során ellenőrizni kell különösen: a) támogatási szerződéseknek megfelelő fizikai és pénzügyi előrehaladást, b) a fizikai és pénzügyi előrehaladás összhangját, c) a kifizetési kérelmet alátámasztó bizonylatokat –számlák, –egyéb a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylatok, –szállítólevelek, –bankkivonatok,

A helyszíni ellenőrzés feladata II. d) a nyilatkozatok illetve az azt megalapozó bizonylatok összhangját, e) a termékek/szolgáltatások igénybevételének cél és jogszerűségét, f) a nyilvánosságra és tájékoztatásra vonatkozó közösségi szabályok betartását, g) a közbeszerzésekre vonatkozó szabályok betartását, piaci árnak való megfelelősséget h) a támogatás felhasználásának hatékonyságát,

Ellenőrzések gyakorisága I. A 281/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet alapján § (2) 50 millió forint feletti támogatási összegű projektek esetében legalább egyszer § (3) 250 millió forint feletti támogatási összegű projektek esetében évente legalább egyszer és a megvalósítás zárásakor

Ellenőrzések gyakorisága II. Ellenőrzési Módszertani útmutató szerint: a helyszíni ellenőrzéseket 100 %-os mintán hajtjuk végre

A Váti Kht ellenőrzési rendszere Ellenőrzési és Szabálytalanság Kezelési Iroda Területi Irodák állományában foglalkoztatott projektellenőrök

Szabálytalanságkezelés

Szabálytalanság A közösségi jog valamely rendelkezésének, egy gazdasági szereplő tevékenységéből vagy mulasztásából adódó bármiféle megsértése, amely az Európai Unió általános költségvetését,az általános költségvetésre rótt indokolatlan költség formájában sérti vagy sértheti. Szabálytalanság továbbá A közösségi jogban foglaltakon túl a nemzeti jogszabályok előírásainak, illetve a támogatási szerződésben a felek által vállalt kötelezettségeknek a megsértése amelyek eredményeképpen a Magyar Köztársaság pénzügyi érdekei sérülnek, illetve sérülhetnek.

Szabálytalanság-kezelés 1. Szabálytalanság gyanújának észlelése – szabálytalanság felelős értesítése 2. Szabálytalanság felelős dönt a gyanú megalapozottságáról (5 nap) 3. Megalapozott a gyanú: EMIR-ben rögzítés és szabálytalanság kivizsgálása, döntés-előkészítő javaslat Hiba: megszüntetése iránt intézkedés 4. KSZ vezető dönt Szabálytalansági eljárás lezárása Közbeszerzési jogorvoslati eljárás megindítása IH döntés kérése: intézkedés vagy lezárás Döntőbizottság elmarasztaló döntése 5. Érintettek értesítése a lezárásról Döntőbizottság nemleges döntése A gyanú megalapozatlan: nem indít eljárást

Szankciók Támogatási összeg csökkentése Elállás Támogatási rendszerből történő kizárás (max. 5 év) Büntető eljárás kezdeményezése

Követelések kezelése Áht.13./A § Pénzügyi zárás előtt Visszatartás Pénzügyi zárás után Visszakövetelés Felszólításra visszafizetés Azonnali beszedési megbízás érvényesítése Adók módjára történő behajtás Áht. 13./A § (9)

Elállási okok korábbi tapasztalatok alapján valótlan adatok közlése, ellentmondásos nyilvántartások együttműködési kötelezettség megszegése

Btk § Az Európai Közösségek pénzügyi érdekeinek megsértése A bűncselekmény április hó 1. napjával került beiktatásra a Btk-ba. Legfőbb tényállási elem: az Európai Közösségek költségvetésében bekövetkezett kár Elkövetési magatartások : valótlan tartalmú nyilatkozat tétele hamis vagy hamisított okirat felhasználása előírt tájékoztatási kötelezettség nem teljesítése vagy megtévesztésre alkalmas módon hiányos teljesítése jóváhagyott céltól eltérő felhasználás A bűncselekmény mind szándékosan, mind gondatlanul elkövethető!

Btk § Jogosulatlan gazdasági előny megszerzése Legfőbb tényállási elem: központi költségvetésben / helyi önkormányzatok költségvetésébe / elkülönített állami pénzalapokban / külföldi állam vagy nemzetközi szervezet által céljelleggel nyújtott támogatásban okozott kár Elkövetési magatartások : valótlan tartalmú nyilatkozat tétele valótlan tartalmú, hamis vagy hamisított okirat felhasználása jóváhagyott céltól eltérő felhasználás A bűncselekmény akkor befejezett, ha az elkövető a gazdasági előnyhöz hozzájutott. A bűncselekmény csak szándékosan követhető el! 288/A. § A Btk § nem alkalmazható, ha a bűncselekményt az Európai Közösségek által vagy nevében kezelt pénzalapokból származó támogatásokkal, illetőleg az Európai Közösségek által vagy nevében kezelt költségvetésbe történő befizetésekkel kapcsolatban követik el.

MIT JELENT AZ AKADÁLYMENTESSÉG? Az akadálymentesség az épített környezet alapvető tulajdonsága kell hogy legyen. Ez teszi lehetővé, hogy az emberek részt vegyenek azokban a társadalmi és gazdasági tevékenységekben, amelyek kiszolgálására az épített környezet létesült. Az évi LXXVIII., az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény 2.§-a alapján az épített környezet akkor akadálymentes, "ha annak kényelmes, biztonságos és önálló használata minden ember számára biztosított, ideértve azokat az egészségkárosodott egyéneket vagy ember csoportokat is, akiknek ehhez speciális létesítményekre, eszközökre, illetve műszaki megoldásokra van szükségük."

Köszönöm figyelmüket! Elérhetőségek: VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda 7621 Pécs, Rákóczi út Tel: 72/ Salamon Balázs