KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KOMMUNIKATÍV VISELKEDÉS A TANÍTÁSI ÓRÁN
Advertisements

Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A KONZULTÁCIÓ FOLYAMATA Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A Motivációs interjú alkalmazásának lehetőségei
Motivációs kérdezés technikája
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Készítette: Balogh Beáta Bathó Gabriella Mezey Annamária Fencsák Zoltán László Singer Magdolna.
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
A tanácsadó és a mentor szerepe
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
KOMMUNIKATÍV VISELKEDÉS A TANÍTÁSI ÓRÁN Fő nonverbális csatornák pedagógiai szempontú áttekintése Nonverbalitás a tanteremben.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Másokra való figyelés Konzultáció a segítésben WJLF SZM.
ELLENÁLLÁS A SEGÍTŐ KAPCSOLATBAN
Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Kommunikáció 4. Bemutató
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
A segítő folyamat, -összetevői és -befolyásoló tényezői
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
A segítő folyamat, -összetevői és -befolyásoló tényezői
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Az alapvető kommunikáció
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Vigyázat: minden üzenet!
..
A Legjobb Barát Hozzáállás
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Erősségek gyengeségek.
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Előadás másolata:

KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM

KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK: Figyelés, figyelemszentelés Parafrazeálás Feedback Nyitott mondatok használata Érzelmek visszatükrözése tisztázás

KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉGEK I. FIGYELEMSZENTELÉS Hallani+érteni Funkció: A partner fontosságát kommunikáljuk Belső beszéd kimondatása Minta Fizikai komponensek: Szemkontaktus Testtartás A konzultációs helyzet egészére való figyelem

Konzultációs szoba

KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉGEK II. PARAFRAZEÁLÁS A kliens által elmondottak megismétlése Visszhangválasz Tisztázó művelet Magyarázatadás Kognitív folyamatok tudatosítása verbális módon Funkció: Megértést közvetít Kapcsolat erősítése Ambivalenciákra, konfliktusokra világít Szelektív figyelésre ösztönöz

KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉGEK III. FEEDBACK visszacsatolás Cél: Infot ad, hogy hogyan hat viselkedése másokra Úgy lássa magát, ahogy mások látják őt Okot adhat a viselkedésváltozásra Jó feedback: Inkább leíró, specifikus Időzítés: azonnal Indoklás (+:példával; -:javaslattal)

KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉGEK IV. NYITOTT MONDATOK HASZNÁLATA Van-e…, mikor…, ki…. Kérdések helyett: hogyan…, milyen…? ÉRZELMEK VISSZATÜKRÖZÉSE Carl Rogers A partner mondanivalójának szétválasztása: Kognitív tartalom Érzelmi tartalom Milyen állapotban van a kliens

KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉGEK V. TISZTÁZÁS Kérdések feltevése a tisztább megértés érdekében Cél: A hallottak értelmezése Több információ szerzése Más nézőpontokra világítás

MIKRO-SKILLEK A KONZULTÁCIÓBAN Bátorítás Fontosság elismerés Megfigyelés (megjelenés, viselkedés…) Összegzés Aktív hallgatás Önközlés (a kliens élményéhez kapcsolt saját, azonos irányú érzelem közlése)

TÁMOGATÓ MAGATARTÁSFORMÁK VERBÁLIS Érthető szavak Visszatükrözés, tisztázás Értelmez, összegez Reagál Szóbeli megerősítések Keresztnév használata Önfeltárás Feszültségcsökkentő humor megértés NONVERBÁLIS Szemkontaktus Időnkénti bólintás Arcjáték Időnkénti mosoly Kézzel történő gesztikulálás Fizikai közelség odafordulás Mérsékelt beszédsebesség Esetleg időnkénti érintés Forrás: Barbara F. Okun: Effective Helping, Interviewing and Counseling Techniques

A verbalitás csak másodlagos! Amire odafigyelünk… Kommunikáció= 100% NVK=70-80% VK=15-20%

KONZULTÁCIÓS HELYZET

NEM SEGÍTŐ VISELKEDÉSFORMÁK VERBÁLIS Tanácsok adása Prédikáció, hibáztatás Engedékenység Hízelgés Sürgetés „miért” kérdések Irányítás, követelések Leereszkedő viselkedés Intellektualizálás kinyilatkoztatás NONVERBÁLIS Elfordulás Gúnyos mosoly Szemöldökráncolás Oda nem figyelés Ásítás Szemlesütés A személyes távolság megsértése