VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító I Karcosan: „Elviszik-e az iskolát a kutyák?” (Csoma) Vagyis: a posztmodern tudástársadalom Ady („pusztuljatok, bilincses iskolák”) és Ilich („deschooling of society”) nyomán Ilich („deschooling of society”) nyománkiiktatja a modernizáció kiszolgált (megavasodott) intézményét?
VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító Szelídebben A tudásközvetítés és értékátadás más intézményei, szervezetei és szolgáltatásai nem hozzák-e új (változási) helyzetbe a tradicionális iskolaintézményt? Funkciója átalakul Funkciója átalakul Monopolhelyzete megtörik Monopolhelyzete megtörik Csak a rendszer integráns elemeként marad legitimitása Csak a rendszer integráns elemeként marad legitimitása
VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító Partnerek árnyalt, gazdag együttműködése javuló koordinációban javuló koordinációban nem nélkülözve a verseny elemeit sem nem nélkülözve a verseny elemeit sem az értékekhez és tudáshoz való sokcsatornás, szabad hozzájutás elvén az értékekhez és tudáshoz való sokcsatornás, szabad hozzájutás elvén
VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító És mi van, ha a XXI. századi Magyarországot csak korlátozottan tekintjük posztmodernnek? Súlyos esélyegyenlőtlenségek és társadalmi dezintegráció, melyet a tudás- és értékközvetítő rendszer jelenleg inkább fokoz, mint kompenzál!
VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító A szekcióülés konstrukciója (a vita tételei) Az iskolából kivezető utak Az iskolából kivezető utak Iskolán kívüli tudás-, és értékközvetítő intézmények, szolgáltatások, kezdeményezések Iskolán kívüli tudás-, és értékközvetítő intézmények, szolgáltatások, kezdeményezések Az iskolán túl… Az iskolán túl… Az iskolába visszavezető utak Az iskolába visszavezető utak Az előre tervezett hozzászólások e dramaturgiát követik
VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító Tartalmas vitát kíván Trencsényi László