„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Iskolánkról.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
„A tagállamoknak el kell ismerniük az egyenlő, integrált általános-, közép-, és felsőfokú oktatás lehetőségét a fogyatékossággal élő gyerekek, fiatalok.
Beiskolázási tájékoztató december
„Együtt eredményesen” A SMÖ Duráczky EGYMI és Nevelési Tanácsadó szolgáltatásai
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Előadás másolata:

„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János

Mikes György Együtt a kollégiumban

Sajátos nevelési igényű tanulók Európában OECD: sajátos nevelési szükségletű az a gyermek, akinek a többekétől eltérő, megemelt szintű személyi és tárgyi megítélése szükséges. AZ EU-ban: a hosszú távú pedagógia részeként kezelik a problémát (1974) Cél: az esélyegyenlőség megteremtése

Magyarország A ’80-as évek második feléig szegregált nevelés az érzékszervi, testi és értelmi fogyatékosok körében. Részképesség zavarral (diszlexia, díszgráfia, diszkalkulia) – óvoda, általános iskola alsó tagozata foglalkozik. ’90-es évek eleje-közepe: néhány középiskola vállalkozik az sni-s tanulók integrálására! Szegregált nevelés: érzékszervi, testi és értelmi fogyatékos tanulók számára

A KOLLÉGIUM, mint sajátos eszközökkel rendelkező nevelési- oktatási intézmény Bentlakásos- családpótló szere Bentlakásos- családpótló szere Feladatai: Feladatai: - tudás-kultúra közvetítés - tudás-kultúra közvetítés - tehetséggondozás - tehetséggondozás - felzárkóztatás - felzárkóztatás - hátránykompenzáció - hátránykompenzáció - szocializációs folyamatok megtanítása - szocializációs folyamatok megtanítása

Ép és sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Részképesség zavar : „diszes” tanulók Érzékszervi, Enyhe értelmi fogyatékosok Mozgássérültek Személyiségükben is többségük sérült! Személyiségükben is többségük sérült!

Deák Ferenc Középiskolai Kollégium Vállalta: Részképesség zavar Enyhe értelmi fogyatékos Mozgássérült tanulók INTEGRÁLÁSÁT

Részleges és teljes integráció Diszlexiás tanulók részére speciális tanulássegítő tevékenység: IX. évf. – logopédus; X-XII. évf. – fejlesztő pedagógus; Egyéni vagy kiscsoportok fejlesztés, korrepetálás, tanórai felkészítés! – heti óra – 4 nap alatt!

Szabadidős tevékenység Heti tevékenység forma tanéven keresztül! Mozgáskoordináció, úszás, labdajátékok, falmászás, aerobik stb. Alkotó tevékenységek: modellezés, kézművesség, média (újság, rádió), színjátszás stb. Relaxáció

Személyi feltételek: Nevelőtestület összetétele: Nevelőtanárok: optimális személyiség, szaktantárgyi tudás Segítő szakemberek: Logopédus, fejlesztőpedagógusok, pszichológus, szociálpedgógus

Tanulók tevékenységi területei 1. Lakócsoportok – nevelőtanár vezeti, vegyes összetételű 2. Szilenciumi csoportok – évfolyam, osztály szerveződés 3. Nevelőtanári órák – 5 témakör feldolgozása évfolyamonként 4. Szabadidős programok

Pedagógus közösségek Nevelőtestület Innovációs munkacsoport „Háló csoport” Nevelőtanári konzultáció – pszichológus, szociálpedagógus közreműködésével Esetmegbeszélések Tréningek, belső továbbképzések

Kapcsolatok Törzsiskolák munkatársaival Nyílt nap – februárban! Felső oktatási intézmények: Pannon Egyetem, ELTE Pedagógiai Tanszék, Angol Tanszék, Bárczi G. Gyógypedagógiai Főiskola – pszichopedagógiai tanszék Két évenként szakmai konferenciák, kiadványok!

Deák Ferenc Középiskolai Kollégium 1118, Budapest, Rimaszombati u. 2.

Köszönöm figyelmüket!