460470 480 490 500 510 520 530540550 470 480 490 500 510 520 530 540 550 Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
Dél-dakotai Mezőgazdasági Minisztérium
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
A nemzetgazdasági Teljesítmény mérése
Energia – történelem - társadalom
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Gyermekkönyvtárak kialakulása
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Az országos mérések megújult rendszere
Cash flow-kimutatás esettanulmány
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Humánkineziológia szak
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Műveletek logaritmussal
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
TIMSS 2007.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A diákat jészítette: Matthew Will
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Lineáris programozás Modellalkotás Grafikus megoldás Feladattípusok
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Nemzeti fejlődés és versenyképesség a mai világgazdaságban
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém 2007.
szakmérnök hallgatók számára
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Az opciók értékelése Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette: Matthew Will 21. fejezet McGraw Hill/Irwin.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A lengyel oktatási szerkezet változásai a rendszerváltás óta
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Béren kívüli juttatások Adókedvezmények Adóelőleg Ingatlan.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
Mennyiségi sorelemzés
Standardizálás Példák.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
MTA-MEH projekt Vértes András
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Példa egy ppt prezentációhoz
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Előadás másolata:

Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika OECD átlag CS: Cseh Köztársaság L: Lengyelország M: Magyarország Szl: Szlovákia

OECD átlag (39 ország) MagyarországCseh Köztársaság Szlovák Köztársaság LengyelországIzlandFinnországSvédországDániaNorvégia A matematikai teljesítmény varianciájának- az érdeklődés, a szorongás és konstruktív tanulási módszer közös hatása által – magmagyarázott része (%-ban) (Learning …..2004, 149.p.)

Az iskolák diákjainak a HEI index alapján várható és tényleges teljesítménye olvasásból – 600 – 550 – 500 – 450 – 400 – 350 – 300 – -2 -1, ,5 0 0,5 1 1,5 2

C D E A B A hozzáadott érték típusai magas teljesítmény alacsony teljesítmény hátrányos helyzetű iskola előnyös helyzetű iskola

Reformnaptár

Elemi iskola, 1915: A gazda elad egy zsák krumplit 6 koronáért. A termelési költség 4 korona. Számold ki a gazda hasznát! Általános iskola, 1980: Az ABC-ben kapható egy zsák burgonya 21.- Ft-ért. Ennek az előállítási költsége 18 Ft 70 fillér. Számold ki, mennyi a szocialista állam haszna egy zsák burgonyán. Általános iskola, 2006: Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot egy adott halmaz pénzért (=G). G számossága 50. A G=g elemei számára g=G azonosság érvényes. A termelési költségek (=H) halmaza 10 elemmel kisebb számosság, mint a G halmaza. Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az X megoldási halmazt a következő kérdéshez: Mekkora a nyereséghalmaz számossága? Számológép használata nem megengedett! Waldorf-iskola, 2006: Rajzolj le egy zsák krumplit, és énekelj hozzá egy dalt! Nemzetközi iskola, USA, 2006: Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az előállítási költség 40 dollár, ebből következően a nyereség 10 dollár. Húzd alá a "krumpli" szót és legalább 15 más kultúrkörből származó iskolatársaddal beszélgess róla! A fegyver használata nem megengedett!

Maratoni reform - merre tovább? Kecskemét, Október A reform szükségességének indokai. Kihívások: Tömegoktatás, expanzió Teljesítmény, versenyképesség, minőség 2. A reform környezete: Demokratizálás (egyenlőtlenségek) A „tudás” fogalmának változása Az oktatás szerepe a kulturális evolúcióban (fenntarthatóság) Európai Únió 3. Reform „alulról fölfelé”: Különbségek, adaptív pedagógia, innováció, autonómia, decentralizáció Módszertani Modernizáció (IKT, puha változók, ÉTO) Hozzáadott érték 4. Reform „fölülről lefelé”: Tartalmi szabályozás Pedagógusképzés, tanárképzés Iskolaszerkezet (a „keverőzóna”) 5. Reformnaptár Nagy József: A hagyományos pedagógiai kultúra csődje. Iskolakultúra, sz. Halász Gábor: Iskolaszerkezet: A magunk előtt görgetett kérdés. Iskolakultúra, sz. Báthory Zoltán: Közoktatási reformmozaik. Iskolakultúra, sz.

Az iskolai tudás egy lehetséges szerkezete (1) (2) (3) (4)