Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A minősítés és az önértékelés kapcsolata, szerepe a minőségfejlesztésben Barlai Róbertné.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Önkormányzatok finanszírozása
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A Lisszaboni Szerződés nemzeti parlamenteket érintő rendelkezései Sinka László OGY KH EU Budapest, February 10 & 11, 2009.
A pedagógusminősítési rendszer
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A tételek eljuttatása az iskolákba
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A gyakorlatvezető mentor
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
„A XXI. századi köznevelés”
Minőségdíjak.
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
7. Házi feladat megoldása
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Pedagógus értékelési rendszer
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Lorem ipsum.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben Tóth Tiborné dr. a Kossuth Lajos Gimnázium c. igazgató ja az Új Tudás Program miniszterelnöki megbízottja 2008.

Teljesítménymotivációs Pályázati Alap CÉLOK -a kiemelkedő pedagógus (és munkatársi) teljesítmények erkölcsi és anyagi elismerésével való motiválás, -az intézményi teljesítményértékelő rendszerek működtetése, fejlesztésének ösztönzése, -a „jó gyakorlatok” hazai terjesztése, „horizontális tanulás”, -a pedagógus bérpolitika teljesítmény komponensének az erősítése, -a kormány teljesítmény elvű fejlesztési stratégiájának a támogatása.

Teljesítménymotivációs Pályázati Alap keretösszegei 2007: 1 milliárd Ft 2008. 1,1 milliárd Ft 2009: 3 millárd Ft

Pályázati dokumentumok adatlap kitöltése IMIP: mérési – értékelési rendszer és nevelőtestületi elfogadás igazolása Összefoglaló (max. 2 oldal) célok, Pedagógiai Program, IMIP összhangja Teljesítményértékelés eljárásrendje A működést igazoló dokumentumok

Bírálati szempontok a.) A teljesítményértékelési rendszer bemutatása b.) A teljesítményértékelés eljárásrendje c.) Koherencia d.) Mérhetőség e.) A teljesítményértékelés szempontrendszere f.) A munkaköri leírások tartalma g.) A működést igazoló bizonylatok h.) A rendszer működésének felülvizsgálata

Részvétel aTeljesítmánymotivációs Alap pályázatán állami intézmény: 248; pedagógus létszám: 10119 egyházi és magán fenntartó: 19; pedagógus: 724 központi intézmény: 13; pedagógusok száma: 698 ÖSSZESEN: 280 intézmény 11541 érintett pedagógus

A KLG minőségirányítási modell teljesítményméréssel kapcsolatos mérőeszközei Pedagógus munkaköri leírás a Kossuth L. Gimnáziumban Tanári teljesítményértékelés Értékeltek kézikönyve 2005. Értékelő lap 2005. Munkatársi teljesítményértékelés Munkatársak teljesítményének értékelése

A KLG minőségirányítási modell teljesítményméréssel kapcsolatos mérőeszközei Vezetésértékelő jegyzék (Hitt) 2005. Csoportértékelés Értékelő lap 2005. Teljesítményértékelési hatásvizsgálat (értékelteknek) 2005. (értékelőknek) 2005. Klíma-teszt 2005/2006.

Tanári teljesítmények trendje

Munkatársak teljesítménye Területek 1999 2001 2003 2005 Cél Szakmai munka minősége 62% 72% 69% 73% Munkafegyelem 63% 71% 74% Emberi kapcsolatok, kommunikáció 57% 68% 66% 70% Új iránti fogékonyság 58% Az iskola érdekeinek a képviselete 60% Átlagteljesítmény:

Csoportteljesítmények Osztálytanári teamek (7) Területek Osztálytanári teamek (7) Vertikális teamek (12) Efemer teamek (19) Teamek átlaga Cél 2005 Célorientáltság 78 % 82 % 90 % 84 % 86 % Együttműködés 80 % 92 % Szervezettség 96 % Vezetés 89 % Motivációs tényezők

Szakirodalom A pedagógusok és munkatársak munkaértékelése a Tóth Tiborné dr.: A pedagógusok és munkatársak munkaértékelése a Kossuth Lajos Gimnáziumban. Kézirat, 85 l. Mosonmagyaróvár, 2003. Minőségmenedzsment az iskolában. 331 l. Budapest, Műszaki Könyvkiadó 2000. Az Új Tudás Program számít az innovatív, jól felkészült hazai pedagógusokra! Köznevelés, 2008. szeptember

évi 130-140 millárd Ft a hazai közoktatás fejlesztésére, 1/3-a költségvetési, 2/3-a EU-s forrásból, évi 25 milliárd Ft a pedagógusok ösztönzésére teljesítménymotiváció, hhh-pótlék, kezdő tanárok kereset kiegészítése, vezetői és/vagy osztályfőnöki pótlék emelés Új Tudás Program

A teljesítmény, mint motivációs tényező Elégedettséget okozó tényezők (motivátorok): teljesítmény, elismerés, fejlődési lehetőség, az intézmény szakmai programja,… Elégedetlenséget okozó tényezők: fizetés, státus, vezetői ellenőrzés, munkakörnyezet,… (megváltoztatásuk az elégedetlenséget csökkenti csupán)

A pedagógus bérpolitika stratégiai fejlesztési (teljesítménymotivációs) kerete Céljai: elismerni a tudást (végzettséget), a szakmai tapasztalatot, gyakorlatot, elismerni a többlet feladatokat ( pl. osztályfőnökség, közép-vezetői megbízatás, közösségi képviselet…) elismerni a teljesítményt (teljesítményhez kötött bérelemek megjelenítésével…) egyeztetni az egyén és a szervezet közös céljait Eszköze: a pedagógus-tudás, teljesítmény és pályakarrier modellhez kapcsolódó komplex teljesítményértékelés

Köszönöm a figyelmet!