KIÚT konferencia, április 25 – 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
„Közlekedés- és logisztikai- fejlesztés Záhony-Csap térségében” Konténeres áruforgalom növelésének lehetőségei az V. sz. főközlekedési folyosón Grausz.
Vasúti számviteli információrendszer
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
A területi együttműködés külgazdasági és Kárpát-medencei vetületei
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Az EU és Kelet-Közép-Európa. Kezdetek Visszatérés Európába? rendszer váltások Közép- Európában Első reakció: –EBRD (1989. július Párizs)-G7 csúcs.
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
1 Adóterhelés és a hazai gazdaság nemzetközi versenyképessége Halász Anita tudományos munkatárs ICEG Európai Központ Az EU-csatlakozás és a hazai gazdaság.
Vízi és vasúti szállítás
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A szakképzés helyzete Magyarországon
MÁV Rt. Árufuvarozási Üzletága
Az Európai Unió Közlekedési politikája
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
„Vám-és Pénzügyőrség - A gazdaság védelmében, mindannyiunk érdekében”
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
„BÍZUNK MAGYARORSZÁGBAN” Garamhegyi Ábel Államtitkár Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Corvinus Nemzetközi Befektetési Rt. Határon átnyúló tőkeprogramok kis- és középvállalkozások számára Márk Péter Igazgató.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
Vállalkozási környezet Ausztriában GYSMKIK Győr, május 5. Külgazdasági és Külügyminisztérium Mautner Márk külgazdasági attasé, Magyar Nagykövetség,
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
A piaci liberalizáció tapasztalatai
A liberalizáció tapasztalatai
Köteléki díjszabások október március.
Köteléki díjszabások március.
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

KIÚT konferencia, 2005. április 25 – 27. MÁVCARGO group MÁVCARGO Group EU csatlakozás után, a tranzit és kombinált szállítás helyzete KOVÁCS IMRE főigazgató KIÚT konferencia, 2005. április 25 – 27.

Tartalom Tevékenységet befolyásoló tényezők MÁVCARGO group Tartalom Tevékenységet befolyásoló tényezők Liberalizáció - Közép-Kelet Európa EU csatlakozás – MÁVCARGO Group Piaci szegmensek Piaci körülmények MÁVCARGO reagálása a változásokra Kereskedelem Tranzit Kombinált fuvarozás Záhony operatív szerepe Stratégiai irányvonal

A liberalizáció kezdete MÁVCARGO group A liberalizáció kezdete A ’90-es évek óta folyamatos szabályozások és EU direktívák kiadása a vasút liberalizációja érdekében A liberalizáció a nyugat-európai országokban kezdődött Politikai és gazdasági környezet megteremtése Első üzleti területek Légi fuvarozás (személy és teher egyaránt) Vasúti fuvarozás (’90-es évek)

Közép – Kelet Európai kitekintés MÁVCARGO group Közép – Kelet Európai kitekintés Liberalizációs folyamat kezdete EU csatlakozás után Szabályozási rendszer megváltozása - EU direktívák, vasúti csomagok – GYORS ALKALMAZKODÁSI KÉNYSZER Versenyhelyzet kiéleződése – Új vasúttársaságok megjelenése Nemzeti vasúttársaságok strukturális átalakulása Stratégiai partnerkeresés Határtechnológiai folyamatok átalakítása – EU belső és külső határok

Liberalizáció – Közép-Kelet Európa MÁVCARGO group Liberalizáció – Közép-Kelet Európa Vállalati forma - Árufurvarozás Vasútvállalatok száma Piaci részesedés Hálózati hozzáférés Kihívások Magyaroszág Részvénytársaság Az EU csatlakozás óta 3 új vasútvállalat jelent meg a piacon. Belföldi fuvarozásban tevékenykednek 0% VPE, mint hatóság Kocsiprobléma, Mozdonyhiány Infrastruktúra, Humán tőke Szlovénia Holding Még nem jelentek meg új vasúttársaságok - Nincs adat Kocsiprobléma, Finanszírozás, Karbantartás Lengyelország Több, mint 30 új vasúttársaság. Többnyire belföldi fuvarozás, de vannak nemzetközi fuvarozásban érdekelet cégek is. 6% Szabad hozzáférés, de a határtechnológia a PKP irányítása alatt - CIM és SMGS szabályoás Finanszírozás, kocsihiány és mozdonyhiány Szlovákia Több új cég 2-3% Románia 14 új társaság van. 2003 októberétől 7 új társaság kérte a regisztrációját. 10%, elsősorban az irányvonatokból A diszkriminációmentes hozzáférés biztosított a CFR SA-val megkötött szerződésnek megfelelően.

A liberalizált fuvarozási piac megoszlása MÁVCARGO group A liberalizált fuvarozási piac megoszlása Nyugat-Európa Magyarország 2004-es változások (tkm)   hazai nemzetközi vasút 2% növekedés 12% növekedés közút 8% csökkenés 28% növekedés vízi 53% növekedés

EU csatlakozás - Szervezeti megfelelés MÁVCARGO group EU csatlakozás - Szervezeti megfelelés MÁV Rt. szervezeti átalakulása Üzleti szektor és az állami finanszírozási szektor különválasztása – keresztfinanszírozás megakadályozása VPE Kft. - hatóság Kapacitás elosztás Hálózathoz való hozzáférés (országonkénti eltérések figyelemmel kísérése) nemzetközi – One Stop Shop iroda Minisztérium Magyar Vasúti Hivatal létrehozása

Liberalizációs folyamat kezdete hazánkban 2004. május 1. után MÁVCARGO group Liberalizációs folyamat kezdete hazánkban 2004. május 1. után 2006-tól a nemzetközi vasúti áruszállítási piac megnyílik 2007-től teljes hozzáférés Fuvarozási növekedés várható Vasútvállalatok megjelenése Versenyhelyzet kiélesedése a legjövedelmezőbb szállítási módozatokban Tranzit és kombinált fuvarozásban

Versenyhelyzet Magyarországon I. MÁVCARGO group Változó piaci helyzet Versenyhelyzet Magyarországon I. Szabályozási környezet Külső hatások Közúti, vasúti és vízi konkurencia Vasúti liberalizáció Bel- és külföldi magánvasút társaságok megjelenése (Floyd Kft. Magyar Magánvasút Rt, MÁV Hajdú Vasútépítő és Mélyépítő Kft, CER (magyar-szlovák), WLB,STLB (osztrák), BRKS (szlovák)) Phd RIV megszűnése KBT-kötelezettség Folyamatosan csökkenő ár Javuló szolgáltatási minőség Kikötői fejlesztések (pl. Pozsony) MÁVCARGO Belső hatások eszközellátottság fejlesztések hiánya mozdonyhiány Kocsi hiány Összesen mintegy 4500 tehervonat állt mozdony-, illetve személyzethiány miatt Következmény: alacsony színvonalú szolgáltatás fuvarvesztés RIV kocsi bér növekedés

Liberalizációra való reagálás - MÁVCARGO group Liberalizációra való reagálás - MÁVCARGO Proaktivitás Piaci módszerek Nemzetközi kapcsolatok Hosszú távú stratégiai partnerek Stratégiailag kiemelt területek fejlesztése - Záhony Technológiák racionalizálása Hatékonyságnövelés MÁVCARGO Group

MÁVCARGO – áruszállítási teljesítmény alakulása group MÁVCARGO – áruszállítási teljesítmény alakulása két év alatt jelentős, összesen 20 milliárdos eredményt termelő ágazattá válás Az elszállított áru mennyisége 8%-kal nőtt, az egy munkatársra jutó elszállított tonna mennyiségében 30%-kos növekedést realizált az üzletág.

Tranzit forgalom

Tranzit áruáramlatok MÁVCARGO group Nem EU országok EU országok Mezőgazdasági termékek, fa, ócskavas Késztermékek, elektronikai áruk, nehézipari termékek Mezőgzdasági termékek, konzervek Késztermékek, acél termékek

Kombinált szállítás - Projektek

„Csárdás Vonat” és a csatlakozások Moszkva Kijev Kazahsztán ZÁHONY Batovo Budapest Sopron Kelebia Hódos Balkán projektek Verona Thessaloniki / Sindos

Vonatprojektek az V. korridoron - Kijev Express ZÁHONY Bécs Csop Salzburg Budapest Hegyeshalom Villach Kijev – Záhony – Hegyeshalom – Villach (Ro-La) Az útvonalon az eljutási idő: 48 óra

Új Selyemút – Eurázsia projekt Kijev ZÁHONY Budapest BILK Sian – Záhony – Bilk Távol-Kelet összekötése Európával Eljutási idő : 14 nap

Adriai kikötők irányába MÁVCARGO group Adria Train Áruforgalom Szlovákiából és Lengyelországból Előtérben az V. vasúti folyosó Áruforgalom CIS Miskolc Ljubljana Adriai kikötők irányába

Záhony operatív szerepe MÁVCARGO group Záhony operatív szerepe EU külső határ, ki kell építeni a schengeni feltételek szerint Határállomási vámkezelést az EU bármely gazdálkodója itt végezheti Szigorúbb növényegészségügyi hatósági ellenőrzések, amihez a Növény és Talajvédelmi Szolgálat új vizsgáló állomást épített Eperjeske Rendező határállomáson EU kilépő forgalom vám formalitásai egyszerűsödtek Továbbra is megmaradt a két fuvarjogi rendszer (CIM és SZMGSZ) fordítókorongjaként Záhony Az áruforgalom vasúton is növekszik, ezen belül a vasúti teljesítmények aránya a külső feles munkákkal szemben nem csökken,

Stratégiai irányvonal MÁVCARGO group Stratégiai irányvonal Magyarország és Közép-Kelet Európa kiemelkedő, modern és versenyképes szolgáltatásokkal rendelekező vasúti fuvarozójává válás, ahol a versenystratégia elemei: Vevőorientáció Komplex szolgáltatások – MÁVCARGO Group Racionalizálás Infrastruktúra karbantartás és fejlesztés Nemzetközi kapcsolatok - pozicionálás Környezetivédelmi mechanizmusok megvalósítása közvetlen és közvetett úton.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! MÁVCARGO group Köszönöm megtisztelő figyelmüket!