Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A globális világgazdaság regionális átrendeződése
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
A nemzetközi üzleti élet etikája
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
A posztfordista termelési rendszer
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Logisztika 6.előadás.
A logisztika-menedzsment alapjai Lipák Mária BGF KVIFK február
Nemzetközi politikai gazdaságtan I.
A NEMZETGAZDASÁGOK VILÁGGAZDASÁGI SZEREPKÖRÉNEK VÁLTOZÁSA
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdaságtudományi ismeretek I. - Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Just in Time.
A magyar-orosz gazdasági kapcsolatok helyzete és jövője
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
Az ellátási láncok biztonsága
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A magyarországi gázszolgáltatás helyzete, jelene és jövője
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
FoodManufuture WP3 - Nemzeti Workshop Budapest, FoodManufuture Nemzeti Workshop Jövőbeli lehetséges forgatókönyvek Berczeli Attila Campden.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Versenyképesség MTA-MEH projekt Vértes András.
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
OMNIPACK Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter augusztus 17.
A Cégcsoport: Tőzsdeképes Cégek Klubja Bemutatkozik a Hungarocamion Csoport Szlávik Péter számviteli és kontrolling igazgató előadása szeptember.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A REGIONÁLIS INTEGRÁCIÓK
Előadás másolata:

Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán

Magyarország az EU csatlakozási folyamatban - liberalizált külkereskedelem - liberalizálódó gazdaság - jelentős tőkebeáramlás /FDI: 45 Mi USD/ - privatizáció / magánosítás - termelési technika, struktúra, modernizáció - alapanyagok, áruk szállítási arányainak, irányainak megváltozása /K-Ny-K/ - magas színvonalú termelési technológia /IT/ és munkakultúra kialakulása

Magyarország a csatlakozást követően: Kihívások, lehetőségek: - EU - liberalizált piac  növekvő piaci igények és konkurencia – termelés-, árupiac, szolgáltatási piacon - fejlett, integrált piac – kis- és középvállalatok szimbiózisa - magasan szervezett, stabil üzleti infrastruktúra - szabályozott, stabil piaci környezet milliós fogyasztói piac

Várható tendenciák - globalizáció, integráció, liberalizáció további erősödése - nemzetközi termelési rendszerek kialakulása, folyamatos áthelyeződése - folyamatosan változó gazdasági környezet

Várható tendenciák Magyarország - további integrálódás a világgazdaság rendszerébe - jelenleg: - „exportkibocsátásunk” 80 %-át a Magyarországon megtelepült multinacionális vállalatok adják %-át az EU-ban értékesíti - a termelés Magyarországon Keletre húzódik, átlépte a határokat / Ukrajna, Románia / - IT technológia hatalma növekszik

Fő tendenciák a szállítmányozás és a logisztikai szolgáltatások terén I. - a nemzetközi (globális) termelési rendszerek megkövetelik a nemzetközi szállítmányozási és logisztikai rendszerek alakulását - a szállítmányozást egyre inkább a logisztikai szolgáltatások piaca váltja - nemzetközi szállítási, szállítmányozási, logisztikai szövetségek, fúziók jönnek létre a magasan szervezett technológiákkal

Fő tendenciák a szállítmányozás és a logisztikai szolgáltatások terén II. Szakadék: - Multinacionális vállalatok–hazai (kis-közép) vállalatok - Multinacionális vállalatok - magasan szervezett termelés  EU szintű integrált logisztika- Supply chain, Just in Time rendszerek,2PL, 3PL -A fogyasztáshoz kötődő logisztikai rendszerek szintén magasan szervezettek (GPS, bizt.rendsz) Általános jellemző: majdnem kizárólag közúti szállításra, raktározásra alapozott logisztika

Miért nem a vasút? EU szállítások vasúti részaránya: % Magyarország: % Ukrajna, Oroszország:50 % felett - a „dolgok természete”: modern termelés  integrált logisztika - elmaradt fejlesztések – mai következmények általános vagonhiány - korszerűtlen, az árustruktúráknak nem megfelelő gördülőállomány

Miért nem a vasút? - a vasúti szolgáltatások nem képeznek egységes rendszert a közúti logisztikai rendszerekkel korszerű raktárak, iparvágány, rakodóeszközök - elavult vasúti tarifarendszer - magyar piac nemzetközi mércével kicsi, fejlesztése csak regionális együttműködés útján növelhető - liberalizált vasúti piac - koncentráció

Van-e kiút a helyzetből? Léteznek-e perspektívák? Mely szállítmányozó, logisztikai vállalatok maradnak életképesek? Amelyek: - komplex szállítmányozási logisztikai szolgál- tatásokat tudnak biztosítani vagy specializálódnak - különböző – vagy specializált – vagonokkal, gördülőállománnyal, modern rakodóeszközökkel, infrastruktúrával rendelkeznek -projektszemlélettel dolgoznak

Van-e kiút a helyzetből? Léteznek-e perspektívák? Mely szállítmányozó, logisztikai vállalatok maradnak életképesek? - nemzetközi kapcsolatokkal, nemzetközi szintű menedzsmenttel – menedzsmenttudással - jelentős lokális – globális vagy regionális szerepkörrel, projektekkel, - mozgósítható tőkével, - korszerű IT-val rendelkeznek - képesek kontinenseket összekötő irányvonati rendszereket szervezni, vagy azokhoz kapcsolódni.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!