Logisztika és ipari parkok kapcsolata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Advertisements

Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jászfényszaru Ipari Park komplex fejlesztése Vállalkozói Klub évindító rendezvénye Jászfényszaru, Polgármesteri Hivatal Díszterme január 27.
ZEMPLÉN EURORÉGIÓ 1 XI. LOGISZTIKAI FÓRUM FEBRUÁR 18. CENTRALIZÁLT VAGY DECENTRALIZÁLT GAZDASÁG REGIONÁLIS FEJLESZTÉSEK Előadó: Juhász István ügyvezető.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
d.hu Page 1 d.hu Click to edit Master title style 1. oldal BUDAPEST Airport d.hu április hó Hogyan áll a ferihegyi cargobázis?
ELHELYEZKEDÉS Szentgotthárd/A: 270km Rédics/SLO: 220 km
Budapest, 2008 Február 22. Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Hajt-A Csapat csoport Ad hoc térségi státuszjelentés A dokumentumban szereplő összes szellemi.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Logisztika 6.előadás.
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Logisztikai központok besorolási rendszere
Az ellátási láncok biztonsága
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
„Közlekedési- és logisztikai fejlesztés Záhony-Csop térségében”
Európai trendek a logisztikában, logisztika és ipari parkok kapcsolata
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Végh Anita, Henger Péter, Gecse Gergely szeptember 21. Osztrák logisztikai rendszer stratégiai műhely.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Debrecen, Magyarország
Kaposvár Alapadatok   Lakosság fő  Agglomeráció fő  gazdálkodó szervezet.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Baross Gábor Program – EM_ITN3_07 NAVENTER (Földcímke) NAVENTER
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Előadás másolata:

Logisztika és ipari parkok kapcsolata Gecse Gergely logisztikai referens 1

Ipari és logisztikai park (Industrial and logistic park) Városi terminál (City terminal) Logisztikai központ (Freight village) Ipari és logisztikai park (Industrial and logistic park) Speciális logisztikai terület (Special logistic area) Közlekedési alágazatok közötti kapcsolat Közút-vasút, közút-közút Közút-vasút Közút-tenger/légi, közút-vasút-tenger/légi Fő célok A városi forgalom csökkentése Kombinált forgalom elősegítése és a városi forgalom csökkentése Regionális gazdasági növekedés és kombinált forgalom elősegítése Regionális gazdasági növekedés Üzemeltető Nagyobb szállítmányozó vagy kereskedő Gazdasági társaság (közszféra hatása) Nincs üzemeltető Repülőtéri vagy kikötői hatóságok Igénybevevők Nagyobb szállítmányozó vagy beszállító Kisvállalatok, valamint néhány nagyobb fuvarozó Nagy ipari vállalatok és szállítmányozók Nagyvállalatok Elhelyezkedés A városokon belül, kis területen Külvárosban, nagy területen Külvárosi vagy egykori ipari területen A meglévő területek kibővítése a városon belüli vagy a külvárosi részeken Terület ára Nagyon magas Viszonylag alacsony Magas Infrastruktúra minősége Jó kapcsolat a város infrastruktúrájához Közvetlen kapcsolat a fő infrastruktúrához, és jó kapcsolat a város infrastruktúrájához Közvetlen kapcsolat a fő infrastruktúrához Kiváló nemzetközi infrastrukturális kapcsolódás Hatás Városi Regionális-interregionális Nemzetközi Forrás: Berquist, R., Pruth, M. [2003], 62. o.

TEN-T hálózat és az országos jelentőségű logisztikai központok Forrás: KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.

Főcsoport megnevezése Ipari parkba betelepült vállalkozások megoszlása TEÁOR ’03 szerint Főcsoport megnevezése Gyak. Rel. gyak. A MEZŐGAZDASÁG, VADGAZDÁLKODÁS, ERDŐGAZDÁLKODÁS 46 1,3% B HALGAZDÁLKODÁS 1 0,0% C BÁNYÁSZAT 11 0,3% D FELDOLGOZÓIPAR 1129 31,8% E VILLAMOSENERGIA-, GÁZ-, GŐZ-, VÍZELLÁTÁS 31 0,9% F ÉPÍTŐIPAR 293 8,3% G KERESKEDELEM, JAVÍTÁS 973 27,4% H SZÁLLÁSHELY-SZOLGÁLTATÁS, VENDÉGLÁTÁS 39 1,1% I SZÁLLÍTÁS, RAKTÁROZÁS, POSTA, TÁVKÖZLÉS 209 5,9% J PÉNZÜGYI KÖZVETÍTÉS 23 0,6% K INGATLANÜGYLETEK, GAZDASÁGI SZOLGÁLTATÁS 665 18,8% L KÖZIGAZGATÁS, VÉDELEM; KÖTELEZŐ TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS M OKTATÁS 20 N EGÉSZSÉGÜGYI, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS 21 O EGYÉB KÖZÖSSÉGI, SZEMÉLYI SZOLGÁLTATÁS 84 2,4% P HÁZTARTÁSOK TEVÉKENYSÉGE Q TERÜLETEN KÍVÜLI SZERVEZET Összesen 3545 100,0% Forrás: MÉrtéK Konzorcium, NFGM, NFÜ

megtisztelő figyelmüket! Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Gecse Gergely Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet Főosztály Tel: 475-3418 Fax: 475-3488 E-mail: Gergely.Gecse@nfgm.gov.hu