A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Taksony település ivóvízminőség javító program október szeptember 13. KEOP Beruházás összköltsége nettó:
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
K ÖZÖSSÉGEK FENNTARTHATÓ ENERGIAPOLITIKAI ESZKÖZEINEK FEJLESZTÉSE JÚNIUS JÚNIUS JÚNIUS JÚNIUS JÚNIUS
A JÓ VASÚTI PÁLYAÁLLAPOT MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGI JELENTŐSÉGE
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
A lakosság megtakarítási, ingatlan- és autóvásárlási szándékának változásai az elmúlt két évtizedben Mérők Klubja február 27. Horváth Gábor Kutatásvezető.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Nyíregyháza, szeptember 09.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
VASÚTI PÁLYÁK Karbantartás Felújítás Vágányzár Ütemterv Budapest 2014.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
TÁVLATOK AZ ENERGIAGAZDÁLKODÁSBAN
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Magyar Államvasutak Rt.
Vasútfejlesztési tervek a két világháború között Magyarországon
„Határok nélküli partnerség” konferencia
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
ÉV VÉGI TÁJÉKOZTATÓ december 16..
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
MÁV ZRt A pályavasút jövője
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése Heinczinger István vezérigazgató MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Magyarország központi szerepe Kedvező földrajzi helyzet – Magyarország a kulcsa Pán-Európai tranzit utaknak Korridor IV Korridor V Németország felé Drezda Nürnberg Ukrajna felé Lvov Kijev Oroszország és Ázsia felé Korridor VII Németország felől (Duna vonalában) Korridor VII Fekete-tenger felé Korridor IV Fekete-tenger felé Isztanbul Konstanca Korridor V Adriai kikötők felé Koper Rijeka Ploce Korridor X Égei-tenger felé MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

A MÁV legfontosabb infrastruktúra adatai Vonalak osztályozása: Hálózathossz: 7596 km Dízel mozdonyok száma: 503 Hálózatsűrűség: 82,8 km/1000 km2 Villamos mozdonyok száma: 465 Kétvágányú vonalak aránya: 15,4% Mozdonyok átlagéletkora: 31 Villamosított vonalak aránya: 33,7% Fővonali átlagsebesség: 100 -120 km/h Vonalak osztályozása: Nemzetközi fővonal (2622 km) Egyéb fővonal (2276 km) Mellékvonal (2698 km) Villamos motorvonatok száma: 57 Dízel motorvonatok száma: 350 Állomások száma: 645 Motorvonatok átlagéletkora: 21 Megállóhelyek száma: 942 Létszám: 40 947 Személykocsik száma: 2670 MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Vasútsűrűség Európában 1000 négyzetkilométerenként MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

A MÁV vasúthálózatának főbb jellemzői Kétvágányú pályák MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Kétvágányú pályaszakaszok aránya Európában MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

A MÁV vasúthálózatának főbb jellemzői Villamosított vonalak MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Állandó sebességkorlátozások alakulása MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

EU tagvasutak infrastruktúra karbantartás-felújítási költségei MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Egy vonalkilométerre eső pályavasúti beruházás MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Nemzetközi finanszírozású pályafelújítások és beruházások (1993-2008) MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Nemzetközi finanszírozású felújítások és beruházások (2000-2008) ISPA, KÖZOP, EU, EIB, PHARE finanszírozású felújítások és beruházások egység 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 Össz. felép. csere vkm 41 18 39 75 68 90 23 470 kitérő csere csop 73 54 21 66 34 32 46 88 12 426 síncsere skm 38 6 30 26 0,5 130,5 aljcsere db 3004 9633 9923 22 560 aljjavítás 23250 27250 26017 29254 5788 111 559 műtárgy 9 16 2 24 20 11 5 120 Átlag 52 47 14,5 2 507 12 395 13 MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Nemzetközi finanszírozású felújítások és beruházások, 2008-2013 között tervezett munkák Megnevezés vonal- hossz Paraméter Költség Átépítési vg. sebesség Mrd Ft időszak IV. korridor   Budapest – Lőkösháza III/A. és III/B. ütem 35 2 120-160 105 2009-2014 Gyoma(kiz) - Békéscsaba (bez) + Bp.-Békéscsaba ETCS-2 Budapest – Lőkösháza III/C. ütem Békéscsaba (kiz) - Lőkösháza + B.csaba-Lőkösháza ETCS-2 30 100-160 45 2010-2014 V. korridor Szolnok – Debrecen - Záhony I/1. ütem 67 160 127 2009-2013 Szajol(kiz) – Püspökladány(kiz) pálya Szolnok – Debrecen - Záhony I/2. ütem 6 2011-2014 Szajol-Püspökladány ETCS-2 Budapest – Székesfehérvár I. ütem 60 119 2009-2012 Bp.Kelenföld - Székesfehérvár (kiz) Budapest – Székesfehérvár II. ütem 3 Székesfehérvár állomás, Bp-Székesfehérvár ETCS-2 Bajánsenye – Boba ETCS-2 1 120 8 2009-2011 Győr – Pápa – Celldömölk – Boba "A" ütem 5 15 2011-2013 Villamosítás, Gyömőre - Gecse-Gyarmat ívkorrekció Összesen: 267 460 GSM-R kiépítése (nettó forrásigény) Mindösszesen: 520 MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Nemzetközi finanszírozású pályafelújítások és beruházások, (1993-2013) MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

GSM-R hálózat kiépítése MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

ETCS hálózat MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Záhony régió széles gerinc átépítése ütem: 2009. évi indulással: Eperjeske – Eperjeske Oh fonódott vágány, Eperjeske magasfogadó állomás, Eperjeske rendező pu. átépítése. MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! MÁV Magyar Államvasutak Zrt. 2009. szeptember 09.