A Magyar Labdarúgó Szövetség Orvosi Bizottságának utánpótlás- programja – I. Törzsizomzat és állóképesség a sportteljesítmény növelése érdekében Dr. Varga.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
OTP-MOL BOZSIK – PROGRAM Tehetségkutató és Foglalkoztató program
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Szervezetfejlesztési Program
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Szervezetfejlesztési Program
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
dr. Robák Katalin,helyettes projektvezető
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Varjú Potrebić Tatjana Szabadka, június 6.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Régióközi tudáshálózatok minőségének hatása a kutatási teljesítményre Sebestyén Tamás és Varga Attila.
Szervezetfejlesztési Program
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
EDZŐKÉPZÉS A MŰKÖDÉS Bob Browaeys , 17: :00.
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
Integráció és inklúzió
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
TÁMOP / A mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogramok tapasztalatai.
A kutatási eredmények áttekintése INFONIA Alapítvány június 28.
Dr. Török Krisztina igazgató Budapest, szeptember 29. ”Itt az Egészség az Ügy”
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Az önfejlesztő terület bemutatása
Ki tudjuk-e mutatni a globális felmelegedést Karcagon?
2018/2019 tanév.
Előadás másolata:

A Magyar Labdarúgó Szövetség Orvosi Bizottságának utánpótlás- programja – I. Törzsizomzat és állóképesség a sportteljesítmény növelése érdekében Dr. Varga Péter Pál Főigazgató Országos Gerincgyógyászati Központ

A megfelelő szintű fizikai aktivitás az egészség alapvető komponense A törzsizomzat teljesítménye meghatározó a fizikai aktivitás egészét illetően A törzsizomzat optimális teljesítményének kialakításában meghatározó a késői serdülőkor ( életév)

Az alulteljesítő törzsizomzat serdülőkorban káros következményekkel jár : * gerincbetegségek kialakulása * vérkeringési és légzési elégtelenség * általános anyagcsere-problémák * fokozott hajlam betegségekre

Országos Gerincgyógyászati Központ és Magyar Gerincgyógyászati Társaság közös felmérése a közötti korosztályról ( gyermek, ) * 68 % alulkondícionált * 41 % gerincdeformitás * 270 %-al több iskolai testnevelés alóli felmentés (Skandinávia) * 210 %-al több iskolai hiányzás (napok)

Következtetések a döntéshozók felé: A fizikai teljesítőképesség optimalizálása gyermek- és serdülőkorban alapvető egyéni és társadalmi igény. Mindennapi testnevelést az iskolákban. Sporthoz való hozzáférés kiemelt biztosítását ebben a döntő fontosságú életkorban.

„GENODISC” FP7 Európai Közösségi Kutatási Projekt * Porckorong- degeneráció - biológiája, - genetikai háttere, - biológiai kezelés lehetőségei * Ötéves prospektív vizsgálat ( ) * 5,4 Millió Euro (EU COM) * PREVENCIÓ: A törzsizomzat szerepe a gerincbetegségek megelőzésében

Összehasonlító vizsgálat ( mindennapi kontra heti két testnevelési óra) Pásztó és Szentgotthárd gyermek-populációja 800 gyermek, öt év követéssel Fizikai teljesítmény mérése félévente Eredmények Szignifikáns különbség * fizikai teljesítményben * általános egészségállapotban * iskolai hiányzásban

Törzsizomzat-fejlesztés az élsportban BARRY SOLAN: Core Fundamentals Physical Training Technical & Tactical Performance Training Goals Decrease Injury Potential Increase Performance

MLSZ OB utánpótlás-projekt célja: 1.Homogén állapotfelmérés (FMS*) bevezetése 2.Homogén edzésanyag kidolgozása 3.Kísérleti vizsgálat együttműködő akadémiákon: * erőnléti szakemberek célképzése * edzésanyag módszertani kiegészítése * a homogén edzésanyag rutinszerű végzése * teljesítménynövekedés dokumentálása 4.Módszertani bázisanyag kialkítása 5.Implementáció a testnevelés-tanárok képzésében 6.Teljeskörű bevezetés a hazai iskolai testnevelésbe * FMS: Funkcionális Mozgásminta Szűrés

Kísérleti vizsgálat, Meghívott szakemberek: erőnléti edzők és gyógytornászok Résztvevő akadémiák: Felcsút, FTC, Győr, Honvéd, Mészöly Focisuli, MTK, Zalaegerszeg Ütemterv: május-június : projektterv és edzéstervek kidolgozása Augusztus, Telki Edzőközpont * Kétnapos, akkreditált FMS- továbbképzés Szeptember-október: FMS alapfelmérés a csapatoknál Október – november: edzésmunka megindítása

FMS felmérések eddig feldolgozott eredményei, öt akadémiánál ( a sportolók átlagpontszáma) 1. Az elfogadható minimum pontszám az FMS tesztelés során 14 pont 2. Ha a 14-es ponthatárt nem éri el a sportoló, a sérülés kockázata hatványozott

Az ütemterv második szakasza 2013 május-június: FMS kontroll mérések Szeptember : értékelő konferencia a vizsgálatban résztvevő, valamint testnevelési módszertani szakemberekkel. Szeptember-november : módszertani ajánlás kidolgozása, szakmai vitára bocsájtása január-február : végleges módszertani ajánlás elfogadása, széleskörű vizsgálat megszervezése

A projekt jelentősége MLSZ-en belül : * szakmai fórumteremtés motivált erőnléti szakemberek számára * homogén tudásanyag eljuttatása az utánpótlás-korosztállyal foglalkozó szakemberekhez * multidiszciplináris szakmai összefogás Szélesebb társadalmi: * Az élsportban alkalmazott teljesítménynövelési módszerek adaptálása az iskolai testnevelésbe * Az iskolai testnevelés és az iskolai futball-programok közeledésének promótálása Az MLSZ társadalmi felelősségvállalásának megnyilvánulása: * módszertan transzferálása az élsportból az iskolai testnevelésbe

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!