A FAUVOK nyomában Témahét: 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van Gogh Művészete.
Advertisements

Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
ALBERTINA.
Ének : Nana Mouskouri / Schubert – Ave Maria A Pécsi Bazilika.
Repülőgépek felderítése a RADAR feltalálása előtt
A rock forradalma Az 1950-es évek.
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
Az azsúrzománc készítés folyamata
Digitális Fotó Magazin január-február.  A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest.
Projektmunka.
Gőzerővel dolgozott mindenki. A művészek dolgoztak lelkesen, a kréta fogyott rendesen!
Folytatáshoz kattints ide!
Készítette: Novák Edvin
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
Klimt: A csók
REALIZMUS.
HISTORIZMUS, EKLEKTIKA – XIX. sz. 2. felének építészete
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
A számírás története.
LP3 Tanulás.
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre
Mozgás és sebesség megjelenése a képzőművészetben
SZILÁRD TESTEK NYOMÁSA.
~építészet, szobrászat, festészet~
Van Gogh. (Japán fametszet nyomán)
Egyedül olvasd el... különösen az utolsó részt
Magyar művészet 1945 előtt.
(Posztimpresszionizmus, szimbolizmus, szecesszió)
Expresszionizmus 31/A.
A szimbolizmus.
Másodfokú függvények ábrázolása
ZIG-ZUG SIKER A SZÍNHÁZBAN!
„Egészségedre” témahét. „Egészségedre” témahét „Egészségedre” témahét.
BIOMIMETIKA – LÓTUSZ-EFFEKTUS
James Ensor: Intrikusok, 1911.
Antoine de Saint-Exupéry
A korai avantgárd és a film
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Posztimpresszionizmus
TATAI TAMÁS „TÖRÉSVONAL”
Németország és Kelet-Közép-Európa
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Készítette: Berzlánovich Krisztián
azaz képversíró verseny.
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
Szecesszió Készítette: Ecseri István.
HEVESY GYÖRGY ÁLTALÁNOS ISKOLA TURA
A Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola
Összeállította: Nikli Károly 2013
Készítette: Balázs Hanna, Erdélyi Gyula
A következő dián még van pár információ.
Vincent van Gogh művészete Van Gogh 1880-tól teljesen a festészetnek szentelte magát. Hágában élve eleinte a bányászok életét örökítette meg vázlatain,
KOLLÉGIUMI KÖZGYŰLÉS május /2015. TANÉV II. félév értékelése.
Számítógépes programok használata
a kubizmus kubus = kocka
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
Tanévzáró ünnepség Nyárády Mihály Általános Iskola Ramocsaháza június 23.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
AZ AVANTGÁRD (francia avant garde: előőrs) azoknak a XX. századi irányzatoknak a közös neve, amelyek a művészi forma radikális megújítására törekedtek.
Impresszionizmus.
6.b osztályból : Hangai Balázs Gaál Balázs Szőke Panna Tóth Gergő
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
Sík Ferenc – Csongor és Tünde
A Biblia és a képzőművészet
Sporteredményekért A  október 13 –án került megrendezésre a városi atlétika verseny: 1. korcsoport 300 m-es futás: hely: Bak Péter 8/a Kislabdahajítás:
Előadás másolata:

A FAUVOK nyomában Témahét: 2010

A fauvizmus a 20. század elején a francia impresszionizmusból kinövő irányzat; festőcsoportjának neve „Fauves” („Vadak”). A fauvisták művészetének előképeként két nagy posztimpresszionista munkásságát, a nagy felületen intenzív színekkel dolgozó Paul Gauguint és a durva, széles, lineáris ecsetvonásokkal jellemezhető Vincent van Goghot szokás említeni.

A fauvisták fellázadtak a múlt kultúrája ellen, a szín intenzitását tartották a legfontosabbnak. Céljuk az volt, hogy megteremtsék az egyensúlyt a képen, azt, ahogyan ők látják a dolgokat. Arra törekedtek, hogy a színek ne keveredjenek, hogy mindegyiknek maradjon intenzi tása és önállósága. Habár a fauvista festészet figuratív, tárgya kat ábrázol, a tárgyakat a szín eltorzítja, így a keverés nélkül használt tiszta szín lett a művészeti kifejezés célja. Képeiken az inte nzív színfoltokat néha vastag, fekete vonal keretezi. A festőcsoport vezéregyénisége, Matisse számára a fauvista tapasztalatok után a festészet a színeknek és vonalaknak a képben való ritmikus elhelyezését, ezzel egyben az egyensúly, a nyugalom művészetét is jelentette. Kiemelkedő képviselői Henri Matisse, Georges Braque, André Derain, Maurice Vlaminck, Raoul Dufy .

A színek lázadása

A kezdő lépések, azaz a kontúrvonalak megrajzolása

Második lépésként átfestettük a kontúrokat.

Hamarosan elkezdhettünk színezni

A félkész műveket büszkén örökítettük meg

Alakul…

Ketten könnyebb

Voltak, akik megunták a földön ücsörgést.

Koncentráció

Utolsó simítások

A jól végzett munka jutalma

Csapatmunka, sokak szerint a legnehezebb…

Az elkészült képeket a galériában állítottuk ki.

A csoport tagjai: Nagy Réka 10.a Pethő Lilla 10.a Horváth Laura 11.a Gaál Gabriella 11.a Kovács Brigitta 11.d Katona Barbara 12.b Holl Réka 12.d Bodnár Balázs 12.d Döbrönte Eszter 12.d Témavezető tanár: Bánlaki Ildikó