Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és a mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Az „Y generáció” egyeteme
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Készítette: Dobák Dóra 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Digitális vizsgáztató és értékelő környezetek.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Moodle tesztkérdések létrehozása különféle módokon dr
A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Interaktív szimuláció Moodle kurzusban T. Nagy Judit, Molnár Tamás Az internet generációs fiatalok és ismeretszerzési szokásaik A mai diákok ismeretszerzési.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Az online tárlatvezetés módszere
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
Mennyi? 3! Mi 3? Mi mennyi? platformfüggetlen médiamodell.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és a mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd ) a fiatalok információkezelési és fogyasztási szokásai átalakultak, ezt a változást az oktatásban is figyelembe kell venni A Moodle alkalmazása orvosképzésben dr. Molnár Tamás A Moodle alkalmazása orvosképzésben dr. Molnár Tamás

A távoktatás előnyei rugalmas, időhöz és helyhez nem kötött személyre szóló, irányított módon, de egyéni tempóban tanul kapcsolattartás internetes eszközök (mail, skype) használatával egy hallgató több kurzusban is részt vehet egy kurzusban sok hallgató is lehet gyakorló teszt és vizsga lehetőségek részvétel, teljesítmény naplózása költséghatékony

A folyamatos tanulás teljesítés előírása ( a következő tananyag teszt vagy feladat teljesítése után érhető el ) tanulói részvétel nyomon követése (naplók) beküldendő feladatok (időtartamhoz köthető) csoportmunka tanulásra ösztönöz felkészülés az életre interaktív tevékenységek (hallgató közreműködése szükséges) lecke szimuláció online szimuláció teszt (target marker, drag and drop) multimédiás anyagok (kép, animáció) megtekintése

Távoktatás – külföld: Top US universities put their reputations online " "Harvard and the Massachusetts Institute of Technology are launching a nonprofit, open-sourced online learning venture called EdX, a platform to deliver courses online - with the modest ambition of ‘revolutionising education around the world’. “ "Harvard Launches First Free edX Courses Today; Over 100,000 Students Registered.„ “… in 2012 more than a million students are going to take part in an experiment that could re-invent the landscape of higher education.” “With roots in Silicon Valley, Stanford academics have set up the online Coursera platform, which will provide courses from Stanford and Princeton and other leading US institutions.”

Mobil - oktatás: Harvard, Yale, Stanford, MIT, Berkeley, … Mobil - oktatás: Harvard, Yale, Stanford, MIT, Berkeley, … “Yale School of Medicine this year will outfit all students with iPads and no longer provide printed course materials." "At Stanford Medical School, All First Year Medical Students Will Be Provided With An iPad." "UC Irvine School of Medicine joins the party – giving incoming med students iPads with their white coats."

Mi a Moodle ? A Moodle olyan nyílt forráskódú programcsomag, amely elektronikus tanulás és tanítás lebonyolítását teszi lehetővé egy tanulási környezeten keresztül. Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment

A Moodle pedagógiai alapelve Szociális konstruktivizmus: az emberek akkor tanulnak legjobban ha egyénileg vagy csoportokban tanulási eszközöket hoznak létre másoknak. A Moodle a tanár-tanuló és tanuló-tanuló kapcsolatokra, kölcsönhatásra összpontosít! tanár - tanulótanár - csoport

Kurzus elemei: Tananyag és Tevékenység hallgató folytonos kölcsönhatás tanár – hallgatóhallgató - hallgató

Teszt: gyakorló, feltételes, vizsga beugró, vizsga 2. What is your diagnosis? A, Emphysema B, Asthma C, Bronchiectasis D, Pulmonary embolis 1. What is the shape of the chest? A, Barrel chest B, Flail chest C, Normal chest D, Pigeon chest keverés magyarázat

drag and drop onto image Teszt képpel – drag and drop onto image

Teszt képpel – drag the marker drag the marker

Feladat - csoportok

Fogalomtár SE (Spin Echo) SI (Signal Intensity) SSS (Superior sagittal sinus) TS (Transverse sinus)

Feladat

Előadás – videó – dia - felirat

Web dokument - Moodle lecke start end 1. téma 2. téma 1. téma 2. téma 3. téma nincs tervezett út a hallgató szabadon választ téma sorrendet nincs teljesítés ellenőrzés sok, tervezett útvonal van a tanár határozza meg a témák sorrendjét a hallgatónak követelményeket kell teljesítenie

Moodle lecke – programozott tanulási környezet Tanár megtervezi az útvonalakat A bejárás a tanuló döntéseitől függ Mindegyik oldal tartalmazhat kérdést Az oldalak következhetnek sorban vagy elágazások szerint Az oldal elrendezések lehetnek: soros tanuló döntésétől függő tanulás tanuló döntésétől függő egészség állapot felmérés szimuláció online szimuláció

Moodle lecke – Case study

Moodle lecke

Moodle lecke – Szimuláció Kézmosás (elmélet és gyakorlat): hallgató elolvassa az elméleti anyagot és megnézi a videót Moodle leckében a hallgató kitölt egy tesztet. Visszajelzést kap a helyes/helytelen válaszok után a hallgató demonstrálja kézmosást tanár előtt a tanár bejegyzi a teljesítést a naplóba

Moodle lecke: Szimulácó és online szimuláció SzimulációOnline szimuláció valósidejű kölcsönhatás emberekkel virtuális környezet: kórház szerepek: ápoló, orvos, beteg előretervezett események történnek valósidejű kölcsönhatás emberekkel: online fórumok és beszélgetések videók kérdésfeltevés többféle módon szöveget és képet tartalmazó oldalak mindegyik oldal tartalmazhat kérdéseket az oldalak következhetnek sorban vagy elágazás szerint önirányitott tanulás hallgató

Interaktív Orvosi Gyakorlati Központ Valódi eszközök használata előtt Moodle szimulációs gyakorlat teljesítése.

Moodle + Second Life = Sloodle Online szimuláció 3D virtuális környezetbenen Online, egy vagy többrésztvevős szimuláció, virtuális környezetben. A virtuális kórházban a hallgatók esetbemutatókat, szimulációkat, videókat és személyes kapcsolatot használnak. A 3D virtuális környezet felkelti a mai “internet generációs” fiatalok figyelmét.

A Moodle e-learning tanulási környezet előnyei oktatóknak több idejük jut a kutatásra és a gyógyításra a hallgatók rugalmasabban oszthatják be az idejüket