A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
JOGORVOSLATI IRÁNYELVEK • A kormányzati árubeszerzésre és építési beruházásra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó jogorvoslatokkal foglalkozó.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Szabálytalansági eljárás
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
Az EU támogatások és a közbeszerzés kapcsolata Kullmann Ádám Nemzeti Fejlesztési Ügynökség november.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Projektellenőrzés Salamon Balázs VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Szabálytalansági eljárás
Tájékoztató Egyszerűsített pályázat Pályázat benyújtása, értékelés, támogatási szerződés, módosítások, ellenőrzések, szabálytalanság Budapest, július.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Közigazgatási Jog 4 Európai Közigazgatás, 5. előadás október Az Európai Unió területi-helyi közigazgatása 3.1. Regionalizmus az EU-ban integráció.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Nyílt forráskódú megoldások lehetőségei a Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszerben (TeIR-ben) Juhász Géza Péter, VÁTI Magyar Regionális.
A zöld közbeszerzés európai és magyar jogi szabályozása Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE A Magyar Mérnöki Kamara szerepe a közbeszerzési szabályozásban Dr. Virág Rudolf főtitkár.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A folyamatba épített ellenőrzés
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési szabályok változása és
Előadás másolata:

A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.

Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht EU programvégrehajtás (Phare, NFT ROP, UMFT ROP/ÁROP/EKOP) Határon átnyúló programok (Interreg, ETE/ENPI) Területfejlesztési stratégiai tervezés, területrendezés Területi információs rendszer és tervtár

Az ÚMFT operatív programjai Gazdaságfejlesztés OPERFA Közlekedés OPKA, ERFA Elektronikus közig. OP Államreform OP ERFA ESZA Társadalmi infrastruktúra OP Társadalmi megújulás OP ERFA ESZA Környezet és energia OPKA, ERFA Konvergencia Régiók OP-i (6 db) Közép-magyarországi OPERFA Végrehajtás OPERFA

Szabálytalanság fogalma 1083/2006/EK rendelete: „szabálytalanság”: a közösségi jog valamely rendelkezésének egy gazdasági megvalósító cselekedetéből vagy mulasztásából adódó bármiféle megsértése, amely az Európai Unió általános költségvetését az általános költségvetésre rótt indokolatlan költség formájában sérti vagy sértheti. 281/2006 (XII.23.) Kormány rendelet: „szabálytalanság”: az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 1083/2006/EK rendelet 2. cikk 7. pontjában foglaltak, továbbá a nemzeti jogszabályok előírásainak, illetve a támogatási szerződésben a felek által vállalt kötelezettségeknek a megsértése, amelyek eredményeképpen a Magyar Köztársaság pénzügyi érdekei sérülnek, illetve sérülhetnek.

SA Munkacsoport jelentése a szabálytalanságok feltárásáról, beszámolási rendszeréről és nyomon követéséről folytatott párhuzamos ellenőrzésről Leggyakoribb szabálytalanságok: - - nem elszámolható költségek miatti követelések - - kérelmet alátámasztó dokumentáció hiánya - - hibás vagy hiányos támogatási kérelem - - megkövetelt bizonylat hiánya - - projekt nem szabályoknak megfelelő végrehajtása - - más szabálytalanság Rendszerbeli hibaként azonosított: - - közbeszerzési eljárások nem megfelelő alkalmazása (FIN, H, NL, PL) - - csak csődöt jelentik szabálytalanságként (D, NL)

Egyéb ajánlatkérők - a t á mogat á sb ó l megval ó s í tott k ö zbeszerz é s aj á nlatk é rői A Kbt. személyi hatálya Kivéve az egyéni vállalkozót és az egyéni céget ! közösségi nemzeti egyszerű hazai és EU vagy csak EU forrásból többségi támogatás (ált) kizárólag hazai forrásból többségi támogatás építési beruházáshoz hazai és/vagy EU forrásból többségi támogatás (ált) építési beruházáshoz hazai és/vagy EU forrásból többségi támogatás

Szabálytalanság-kezelés 1. Szabálytalanság gyanújának észlelése – szabálytalanság felelős értesítése 2. Szabálytalanság felelős előkészítése alapján szervezet vezetője dönt a gyanú megalapozottságáról A gyanú megalapozatlan: nem indít eljárást 3. Megalapozott a gyanú: EMIR-ben rögzítés és szabálytalanság kivizsgálása, döntés-előkészítő javaslat Hiba: megszüntetése iránt intézkedés 4. Szervezet vezetője dönt Szabálytalansági eljárás lezárása Közbeszerzési jogorvoslati eljárás megindítása intézkedés Döntőbizottság elmarasztaló döntése 5. Érintettek értesítése a lezárásról Döntőbizottság nemleges döntése

VÁTI szabálytalansági eljárásai programok - Projektek 2007 I. félév végéig 539 db, 107,899 Mrd támogatás Szabálytalansági gyanú nem merült fel (406 db) Szabálytalansági gyanú (133 db) Közbeszerzési témájú (77 db) Nem közbeszerzési témájú (56 db) KDB-hoz fordulás (37 db) megalapozatlan gyanú (39 db) Btk - rendőrség (1 db) eljárás megtagadása (23 db) jogsértés megállapítása (10 db) nem jogsértés (4 db)

Köszönöm a figyelmet! VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht Budapest, Gellérthegy u Tel: Fax: