Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november 15-16 MCE Konferencia 2007 A controlling gyakorlata Üzleti modellek Prof. Barakonyi Károly DSc PTE,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Benchmarking.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Kérdések a ZH-hoz.
III. A logisztika jövője
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Cég neve MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Controlling Kemény Gyula.
Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november MCE Konferencia Szeged A controlling gyakorlata Házigazda: Nemesdy Ervin.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata CONTROLLING RENDSZER A PANNONTEJ ZRT.-NÉL.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Vállalati modellek 2007.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Kérdések a második zh-hoz
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
1. Stratégiai tervezés és marketing
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november MCE Konferencia 2007 A controlling gyakorlata Üzleti modellek Prof. Barakonyi Károly DSc PTE, SZTE

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Tartalom Bevezetés: egy példa Üzleti modell fogalma Üzleti modellek típusai Üzleti modell és stratégia Kreativitás: új ötlet megtalálása Konklúzió

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Példa: könyv eladása Hagyományos könyvesbolt üzleti modellje Amazon.com üzleti modellje eBay üzleti modellje Vegyes üzleti modellek

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Üzleti modell fogalma Olyan koncepcionális eszköz, amely számos egymással összefüggő elemet tartalmaz segít megfogalmazni az adott cég üzleti logikáját, leírja a fogyasztók egy vagy több szegmensének nyújtandó értéket, felvázolja a cég architektúráját, partneri hálózatát, abból a célból, hogy ezt az értéket előállítsa, piacon értékesíthetővé tegye, a fogyasztóhoz eljuttassa, hogy profitot, tartós jövedelmet teremtsen. Ostenwalder, Pigneur and Tucci (2005)

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Üzleti modellek típusai Üzleti modellek típusai /1 Nyitott üzleti modell Előfizetés modell Csali és horog modell Piramis elvű modell Multi-level marketing Hálózati hatáson alapuló modell Monopolista modell Közvetítő kiiktatása Aukciós modell

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Üzleti modellek típusai Üzleti modellek típusai /2 On-line aukciós modell „Tégla és klikk” modell Loyalty modell Kollektív üzleti modell Ipari és szolgáltatási modell A termék szolgáltatása modell Alacsony ktg hordozó modell On-line tartalom modell „Feemium” modell Etc.

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Üzleti modellek építőkövei Üzleti modellek építőkövei /1 Infrastruktúra Ajánlat Fogyasztók Pénzügyek Alapvető képességek Partner hálózat Érték konfiguráció A fogyasztónak ajánlott érték Célfogyasztó Disztribúciós csatorna Fogyasztói kapcsolatok Költségstruktúra Bevételek áramlása

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Az üzleti modell építőkövei Az üzleti modell építőkövei / 2

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Üzleti modell az irányítás rendszerében Mi a modell? Üzleti ötlet Üzleti modell Stratégia Taktika Üzleti szabály Miként szerveződnek ezek rendszerré?

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november ADMINISTRATIV rendszerek tervezés szervezés controlling marketing pénzügyek logisztika termelés információ, kommunikáció érdekeltség, ösztönzés etc VÁLLALATI KULTÚRA egyének csoportok a vállalat VÁLLALATI SZERVEZET A STRAÉGIAI MENEDZSMENT RENDSZERE ?

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Stratégiaalkotás és megvalósítás Információ gyüjtés Elemzés Stratégiai cselekvési változatok Stratégiai döntés Részletesebb tervek, taktikák Megvalósítás Visszacsatolás* Strategic Management Üzleti ötletek Üzleti modellek Üzleti szabályok

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Vállalati stratégia Üzleti stratégiák Funkcionális stratégiák Teljesítmény Kiigazítás

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november ÜZLETI STRATÉGIÁK FUNKCIONÁLIS STRATÉGIÁK Emberi erőforrás Pénzügyek Logisztika Termelés Marketing Kétirányú kapcsolat*

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Kreatív ötlet megtalálása Vásárlói hasznosság térkép A tömeg árfolyosója A megfelelő üzleti modell

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Six Stages of the Buyer Experience Cycle Six UtilityLeversSix UtilityLevers

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Vásárlói hasznosság elemei A vásárlónál jelentkező termelékenység Egyszerűség Megfelelőség Kockázat Imázs, öröm Környezetbarát termék

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Vásárlói tapasztalati ciklus VÁSÁRLÁS LESZÁLLÍTÁS Mennyi időt visz el a szükséges termék megtalálása? A vásárlás helye vonzó, elérhető? Mennyire biztonságos a tranzakció környezete? Milyen gyorsan bonyolítható le a vásárlás? Mennyi időbe telik a leszállítás? Mennyire bonyolult a kicsomagolás, az üzembehelyezés?*

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november HASZNÁLATALKATRÉSZEK Szükséges betanítás, szakértői segítség? Könnyű tárolni a terméket használat után? Mennyire célszerű a forma, milyen hatékonyan működik? Működtetéséhez szükséges-e más termék vagy szolgáltatás? Ha igen, ez mennyire költséges?

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november KARBANTARTÁSKISELEJTEZÉS Igényel a termék további karbantartást? Mennyire könnyű karbantartani, frissíteni? A termék használata jár-e időveszteséggel? Milyen nehéz megszabadulni a terméktől? *

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Kreatív ötlet megtalálása

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Milyen legyen az üzleti modell? Mi a költség-cél? A ktg cél a stratégiai áron alapul? A nyersanyag helyettesíthető-e egy nem szokványos, olcsóbb anyaggal? Megszüntethetők, mérsékelhetők vagy kiszervezhetők-e a költséges, alacsony hozzáadott értékű tevékenységek? Számítógépekk alkalmazásával a költségek csökkenthetők-e?Számítógépekk alkalmazásával a költségek csökkenthetők-e? Ki lehet a partnerünk? Milyen képességek szükségesek, melyek hiányoznak ezek közül? Mely cégek rendelkeznek a nálunk hiányzó képességekkel? Időt és pénzt is tekintve, megnyerhetők ezek a partnerek az együttműködésre?Időt és pénzt is tekintve, megnyerhetők ezek a partnerek az együttműködésre? Melyik ármodellt alkalmazzuk? Az iparági ármodell korlátozza az üzleti ötlet sikerét? Melyik ármodell generálna nagyobb profitot? (direkt eladás, lízing, stb.)Melyik ármodell generálna nagyobb profitot? (direkt eladás, lízing, stb.)

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Konklúzió: melyek a kritikus pontok? (amellett, hogy mindegyik fázis fontos…) Kreatív ötlet megtalálása Újszerű üzleti modell megalkotása Stratégiai döntés Megvalósítás

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november Hivatkozások Kim, W. Chan -Renée Mauborgne: Knowing a Winning Business Idea, When you See One. HBR Sep-Oct 2000 Barakonyi: Stratégiai menedzsment. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp, Ostenwalder, Pigneur and Tucci (2005)

Magyar Controlling Egyesület Szeged, 2007 november 15-16

Köszönöm a figyelmüket!