Www.om.hu1 Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. október 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Felsőoktatási tankönyv- és szakkönyvtámogatások szeptember 30.
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
Segítség! Felnőttem! Nagy terhelhetőségű, magas rendelkezésreállású rendszerek építési és üzemeltetési útmutatója Kovács Zsolt Szerverhotel igazgató.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
VI. Interaktív Tábla Konferencia
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A közoktatás fejlesztésének időszerű kérdései Budapest november 22. Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető..
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
2011. A Baross Gábor Oktatási Központ képzési kínálata Keszmann János
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
IKT projektek a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban Magyar Bálint oktatási miniszter.
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
e-Learning a tanárképzésben
Frontális Pedagógia helyett Konstruktivista Pedagógia
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.

A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Peer-to-peer és mobil ad hoc Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Tanulás egy életen át „A számítógépes technológia alkalmazása annyi,
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Barcsák Marianna - KPSZTI
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.

Gyorsuló idő n 5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik n Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken n Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog

A tudásváltás jellemzői n A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek n A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten évente 32-szeresére nő n Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik n Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik

IKT projektek az oktatásban n Szélessávú Internet hozzáférés biztosítása n IKT infrastruktúra kialakítása n Pedagógus továbbképzés n Digitális tartalomszolgáltatás

Internet hozzáférés biztosítása n Közháló program az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szervezésében n Minden közintézmény szélessávú Internet hozzáférést kap n 2301 végpont migrációja 2004 szeptember 30-ig n További 1000 végpont bekötése 2004 végéig n 5500 közoktatási intézmény 2005-ig

Internet hozzáférés biztosítása n Helyi hálózatok kialakítása  2004 első félévében 300 wireless hálózat átadása a középiskolák számára az IHM által kiírt pályázat keretében  2005-ben további kb. 300 db wireless hálózat középiskolák számára  600 elzárt vagy határon túli intézmény számára műholdas adatszórás (2004)

IKT infrastruktúra kialakítása n Számítógépes laborok számának növelése  NFT Regionális Operatív Program 2.3 (12,2 mrd Ft)  Phare program (4,8 mrd Ft)  SuliNet program  Innovatív Iskolák (0,3 mrd Ft)  Decentralizált pályázatok (0,3 mrd Ft)  Zsúrkocsi program 2004 (3,3 mrd Ft)  2005-től informatika fejlesztésének normatív támogatása (4,5 mrd Ft/év) n új multimédiás PC 2006-ig

IKT infrastruktúra kialakítása n Mobil, digitális prezentációs eszköz (zsúrkocsi)

Pedagógus továbbképzés n Tanár-továbbképzés és eszközvásárlási támogatás  2004 tavasz: pedagógus IKT alapú továbbképzése  2004 – 2006: pedagógus kompetencia központú IKT továbbképzése eszközvásárlási támogatással  Sulinet Expressz adókedvezmény

Tanulás egy életen át n Az oktatás középpontjába a folyamatos tanulásra felkészítő készségek, kompetenciák kell, hogy kerüljenek  Intelligens tanulás  Digitális írástudás  Problémamegoldó készség  Kommunikációs készség  Szociális és életviteli készségek

Paradigma váltás Ipari társadalomTudás alapú társadalom Tények, adatok, szabályokKépességek és kompetenciák Zárt, végleges, tankönyv-tudás átadása egyszeri alkalommal Élethosszig tartó kapcsolat tudás- Hálózatokkal Rögzített, homogén csoportos tanulás Tanulás rugalmas, heterogén csoportokban (személyre szabott) Frontális oktatás„Konstruktivista” oktatás

Digitális tartalomszolgáltatás n Sulinet Digitális Tudásbázis  évfolyamok közismereti tárgyainak digitalizált tananyagai  10 tantárgy  Példák, animációk, demonstrációs filmek  Kiegészítő adatbázisok, háttér információk  Módszertani segédletek, óravázlatok  Egyedileg alakítható tartalom  Fórum, chat, kollaborációs lehetőség

SDT – A tananyag felépítése ElemekFoglalkozásTémaLap

SDT - Alkalmazás n Tanár n Előre elkészített, illetve csapatban vagy egyedileg fejlesztett tartalmak felhasználása a tanórán n Foglalkozás, téma átszerkesztése n Kooperatív munka a tanórán vagy projektfeladat n Diák n Egyéni tanulás n Háttér a felkészüléshez (házi dolgozat, kiselőadás stb.) n Kollaboratív, kooperatív tanulás n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy együttműködésben

SDT – Webes megjelenítés

Köszönöm a figyelmet! október 12.