„Ha bejön, akkor bejössz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Ha bejön, akkor bejössz
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
 Felkészítések  Szakmai műhelyek  Módszerteni szakmai kiadványok összeállítása elkészítése  „Szín-Tér” klub-éjszakai-ping-pong  Készszégfejlesztő.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelmi munka áttekintése
A Társadalmi Bűnmegelőzés Nemzeti Stratégiája és kapcsolódási pontjai a Nemzeti Drogstratégiához Gyökös Melinda Hotel Hélia, Budapest június 24.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Reintegrációs tanácsadó munkakör
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
Hunyadi János Alapítvány Célunk: iskolánkba járó gyermekek feltételeinek,körülményeinek javítása.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
A társadalmi bűnmegelőzés évi cselekvési programja Gönczöl Katalin Büntetőpolitikai szakállamtitkár.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
„Bűnmegelőzési jó-gyakorlatok” „Biztonságos Élet-Tér” című bűnmegelőzési pályázat bemutatása Pópity Beatrix r.zls. bűnmegelőzési előadó.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Esély a munkára – Civil együttműködés a hátrányos helyzetű rétegek munkaerő-piaci integrációjáért Projektazonosító: NCA-DP-09-A-0185 Dolgozzunk együtt!
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Ifjúsági kérdőívek értékelése Szentesi fiatalok körében.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
A TÁMOP kiemelt projekt nyitókonferenciája
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Család – és Gyermekjóléti Központ
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

„Ha bejön, akkor bejössz „Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia, projektmenedzser XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti Központ 2008. március 27.

Gyermekjóléti Központ Előzmények: Önkormányzat 2000.10.17. képviselőtestületi határozat a közbiztonsági programról Cselekvési Tervkidolgozása 2003-2006-ig a kerület közbiztonságának javítására. Közbiztonsági Közalapítvány létrehozása 4 polgárőr csoport Gyermekjóléti Központ Egyeztetés a mediációról (2005) Speciális bűnmegelőzési szakmai program (2006) Kerületi Bűnmegelőzési Paktum javaslata (2006. február) Előadás a „Közösség felelősségéről” (2006. tavasza) I. OBmB pályázat „Időben az erőszak ellen” (2006 nyara) Drogprevenciós napok, KEF

OBmB nyertes pályázata 1. Délutáni és hétvégi programok 12-18 éves gyerekeknek úszás, úszásoktatás, ping-pong, kispályás foci, csocsó festés és tűzzománc készítés családi kirándulások biztonságos szórakozás: disco, koncertek 2. Resztoratív - konfliktusmegoldási módszer terjesztése szemtől-szembe képzés drámacsoportok 3. Partnerségi együttműködés kialakítása a kerületben

Együttműködő tagok Budapest XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzat - projektfelelős Csibész Gyermekjóléti Központ - megvalósító Családsegítő Szolgálat - együttműködő Bókay Kert Szabadidős és Közművelődési Kht. - együttműködő MH Líceum Alapítvány – Zöld Kakas Líceum – együttműködő

Közreműködő tagok és csatlakozók Gulner Gyula Általános Iskola Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Lőrinci Nagykönyvtára XVIII. kerület Alkotóháza Csatlakozók: Bókay Árpád Általános Iskola Nagycsaládosok Egyesülete PIK, KEF

A megvalósítás lépései Kapcsolatfelvétel: személyesen, szakmai teamek, kör e-mail Operatív feladatok: tárgyi eszközök, szerződések Programok beindítása – időpontok és helyszínek egyeztetése, toborzás – (az Ifjúsági Iroda szerepe) Programfüzet, óriásplakátok Gyermekfelügyelet megszervezése – mini teamek Programfelügyelői tisztségek Naprakész dokumentáció, jelenléti ívek, jegyzőkönyvek, havi beszámoló

Toborzás Kerületi intézmények írásos értesítése a pályázatról Programfüzet elkészítése, szépítése Óriásplakátok elhelyezése Kerületi szakmai rendezvényeken előadások, beszámolók Gyermekjóléti és Családsegítő szolgálat klienskörének bevonása Utcai toborzás - októbertől Iskolai toborzás a szünetekben: decembertől Városkép újság, Gyermekjóléti honlap

Plakát

Gyermek és ifjúsági programok Csocsó, ping-pong: 2x3ó - 60 -70 gyermek Disco, könnyű zenei koncertek: hétvégenként - 799 fő Komoly zenei koncertek: 60 fő Színház: 180 fő Foci: vasárnap délelőtt 2 óra - 30-70 fő Úszás: szombat este 2 óra – 20 fő Festés, tűzzománc: heti kétszer – 8 fő Családi kirándulások: 8 alkalom

Módszertani elemek Helyreállító technikák Csoportozás iskolákban „Szemtől-szembe” konfliktuskezelő képzés (2x20 fő) Varga Gabriella, Mundrucz Anett, Negrea Vidiea Módszert ismertető előadások, beszélgetések Iskolai konfliktuskezelés, facilitálás Csoportozás iskolákban Értékfeltárás, életúttervezés, konfliktuskezelés Hunyadi Mátyás Gim.,Gulner Gyula Ált. Isk.

Célcsoport elérése A napjaik nagy részét az utcán töltő - 12-18 év közötti gyerekek, fiatalok – gyermekjólétis kliensek, foci, discon történt események (lopások, szemetelés) Kortárssegítők - Szilu, Bence, Beri, Enikő Szociális és gyermekvédelmi szakemberek, pedagógusok – szemtől-szembe eredménye, szakmai team A veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyermekek szülei – családi kirándulások

Együttműködés alakulása Eredmény: a helyi együttműködési rendszer kialakításának elindítása. Szakmai teamek bővülése Közös képzésen kialakult néhány fontos kapcsolat Együttműködő tagok, pedagógusok és szülők közötti kapcsolat Cél: a pályázat egészét demokratikus elvek szerint működtetni, ennek egyes jelei már észlelhetőek

Fenntarthatóság kérdése Jelen pályázat kezdet Gyermekjóléti Központ szerepe – koordináció, prevenció Önkormányzat szerepe – finanszírozás, fenntartás Nagyobb költségvetésű intézmények, civil szervezetek szerepe – Bókay Kert, Lőrinci Piac Kapcsolatok fenntartása – Bűnmegelőzési Munkacsoport

Kerületi Bűnmegelőzési Munkacsoport jelentkezési lap Posta Júlia – Gulner Gyula Általános Isk. …

Köszönet! Valamennyi kollégának szeretném megköszönni az önzetlen segítségét. Az Önkormányzat anyagi támogatását. Az MH Líceum Alapítvány - Zöld Kakas Líceum szakmai tanácsait és kifogyhatatlan lelkesedését. dr. Bátory Zsófia Budapest, 2008.03.27.