Minőségfejlesztés a Kossuth Nevelési Oktatási Központban 1999 – 2001 Comenius II.
Minőségfejlesztés a nevelés- oktatás ágazatban Minőségfejlesztési módszerek alkalmazása A piaci szféra módszereinek alkalmazása A módszerek ágazatba implementálása és alkalmazása a működésben Tapasztalatok és eredményesség
A terv céljai: A projekt célja: intézményi szabvány ill. modell megteremtése Kapcsolódó tervek: - kerettanterv bevezetése - Comenius 2000 program - kerületi közoktatási koncepció és intézményhálózati reform Az ütemezés célja: - működési stabilitással párhuzamos változtatás
Más ágazatoknak való megfeleltetés ( szoftverfejlesztés )
Szoftver tervezés PDCA elv UML CRC Projektek EFQM TQM igény
Szoftver fejlesztés folyamata
Comenius 2000 „István hitével, Gizella szeretetével, Imre tisztaságával…”
Hozzáadott érték: kimenet
Szervezeti séma, mint op. rendszer
Információs és hatásköri mátrix, mint op. rendszer
Idővonal
Időzítés, szinkronizáció
Alkalmazott módszerek Felhasznált szabványok –NMD … OMD Felhasznált új technológiák –SWOT, EFQM önértékelési modell –Interjú, kérdőív, összehasonlítás, –Folyamatszabályozás, CRC Modeling, UML Marketing eljárások bevezetése CRC, UML, TQM Dokumentációs rendszer
Eredmények Ellenőrzési rendszer ( realizálással ) Mérési és értékelési rendszer Kerettantervnek megfelelő tartalomrendszer Információs rendszer Dokumentációs rendszer
Kossuth Nevelési Oktatási Központ 1151 Bp. Kossuth u. 53. Tel.: