Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium lkovacs@gszi.sulinet.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.

Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
Üdvözlet a Fallerból!.
Árpád Szakképző Iskola és Kollégium
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Cisco Hálózati akadémia
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
A történetünk 1950-ben alapították (Állami Vas-Fém-Gépipari Gimnázium)
DUNAÚJVÁROSI BÁNKI DONÁT
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Webmester képzés OKJ-szám: Olyan szakemberek képzése, akik képesek honlapok tervezésére és üzemeltetésére, a megfelelő ismeretek.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Szűcsné Szabó Katalin Régiós kamarai koordinátor RFKB projekt
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
A gimnázium Alapítás éve: 1926 Alapítónk, névadónk Iskolánk névadója haladó gondolkodású földbirtokos volt. A Sárrét történetébe azzal írta.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Pályaválasztás 2012 Iskolánk Szakképzés Szakmák Rendezvények Kollégium.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Ipari Szakképző Iskolája
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Beiskolázási tájékoztató
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összehangolása __________________________ Kámán István.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
III. BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM AKKREDITÁLT FELNŐTTKÉPZŐ INTÉZMÉNY Felnőttképzési nyilvántartási szám: Akkreditációs lajstromszám: 0602.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
Beiskolázási tájékoztató
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium lkovacs@gszi.sulinet.hu

Az iskola bemutatása 2008 július 1-ig

Iskolarendszerű képzés Közel 500 tanuló 2001-től ECDL vizsgaközpont – 10. osztály végére ECDL bizonyítvány megszerzésének lehetősége Nyelvi előkészítő osztály indítása Szakmai alapozó és érettségi utáni OKJ szerinti szakképzés az alábbi területeken: Gépész Informatika és hírközlés OKJ képzések: Műszaki informatikus Rendszerinformatikus Multimédia fejlesztő Épületgépész technikus Gépgyártás-technológiai technikus Fémipari anyagtechnikus

Felnőttképzés Akkreditált felnőttkézési intézmény (2004.) Néhány eddig lebonyolított képzés Pedagógus-továbbképzések (ECDL, Alapfokú számítógéphasználat, szövegszerkesztés) ECDL képzések Számítógép-kezelő (-használó) Számítástechnikai szoftver-üzemeltető Oktatás informatikus NC, CNC gépkezelő NC, CNC gépbeállító Angol és német nyelvi képzések

Infrastruktúra Tantermek Könyvtár (Műszaki Könyvkiadó referencia) 15 db osztályterem 8 db informatika szaktanterem 164 munkaállomás 1 db multimédia stúdió 12 munkaállomás 1 db folyamatirányító szaktanterem 1 db mechanikai mérő 1 db CNC szaktanterem 1 db Épületgépész szaktanterem Tornaterem Könyvtár (Műszaki Könyvkiadó referencia) A tantermek zöme kivetítővel felszerelt Helyi hálózat Windows 2003 és Linux szerverekkel Web- és mail szerver

Változások az iskola szakképzésében 2008. július 1-től az intézmény szakképzése szervezeti szempontból a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumhoz került át. A képzések helye nem változott. Indított szakmák Informatika szakmacsoport informatikai rendszergazda szakma Webmester elágazása (OKJ 54 481 03 0010 54 07) Informatika szakmacsoport informatikai hálózat telepítő és -üzemeltető elágazása (OKJ 54 481 03 0010 54 01) Épületgépész technikus (OKJ 54 582 01 0000 00 00) Gépgyártás-technológiai technikus (54 521 01 0000 00 00) Szakképzés a fenti dátummal csak felnőttképzésben valósul(hat) meg.

Munkaerőpiaci változások az IT területén

Az elmúlt két tanévben a szakképző évfolyamokra belépő tanulók számának változása régiónként

A diagramokról leolvasható: a belépő tanulók száma alapján régiónkban kiugróan nőtt az igény az informatikai képzések iránt Közép- és Nyugat-Dunántúlon a kínálat csökkenést mutat Békés megyében visszaesés tapasztalható – a beiskolázások számának változása követi a munkaerőpiaci igényeket az országos trend a túlképzés irányába halad

A szakképzés problémái A felsőoktatás elszívja a jól teljesítő tanulókat, a szakképzésbe alig a szakmát tanulni vágyó hallgató. A szakképzésre érkező tanulók parkolópályának használják (családi pótlék, munkanélküliség elodázása, sikertelen felételi a felsőoktatásba). A végzett hallgatók megyénkben szakmájában való elhelyezkedésének esélye csekély. Az oktatás nem a munkaerőpiaci igényekhez, hanem a jelenlévő tanulók szintjéhez, igényeihez igazodik, felhígul Önkormányzati fenntartású iskolák és a magániskolák versenye Az OKJ-ben jelenlévő szakmák „túlképeznek”, a megszerezhető tudás nem arányos a – különösen Békés-megyében - felkínált állásokhoz szükséges ismeretekkel. Szakképzésben való oktatásra szaktanárokra lenne szükség

Mi lehet a megoldás a kereslet-kínálat összehangolására? Regionális fejlesztési és képzési bizottságok (RFKB)? Mennyire pontosan képesek becslést adni a várható munkaerőpiaci keresletre? Milyen módszereket használnak? Milyen időtávlatra tudnak becslést adni?

Vége?