Emberi erőforrás fejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Rendészeti vezető-kiválasztás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
1 TÁMOP A-13/ A villamosenergia-iparág területén dolgozó munkavállalók munkavédelmi, munkabiztonsági, munkahelyi egészségmegőrzés helyzete.
BME Részidős Mesterképzés 2016 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése - karriertervezés Emberi erőforrás menedzsment Az.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Értékesítési képviselő – Food
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Emberi erőforrás fejlesztés Emberi erőforrás menedzsment Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Kar Barizsné Hadházi Edit

Miért lehet ma szükség képzésre?   Technológiai változás miatt Szervezeti változás miatt A szervezet kapcsolatrendszeréből fakadó igény Munkaköri megfelelés Egyéni karrier-elképzelés miatt Élesedő verseny hazai és nemzetközi piacon egyaránt Tudatos váltás, összevonások, profil váltás

Alapfogalmak Képzés: megtervezett folyamat, amelynek során az egyén attitűdje, ismeretei, készségei, vagy viselkedése módosul annak érdekében, hogy meghatározott tevékenységekben a teljesítménye javuljon. Célja, hogy az adott egyén megfeleljen a szervezet jelenlegi vagy jövőbeli követelményeinek, munkáját hatékonyan tudja elvégezni. Oktatás: olyan jellegű ismeretek, készségek és morális értékek fejlesztése, amelyek az élet minden aspektusára kihatnak, azaz elősegítik az életben való eligazodást. (kultúra, törvények, nyelv és személyiségek ismerete) Tudás: adott ismeretek birtoklása. Készség: adott ismeretanyagot képes alkalmazni.

Képzés: alacsonyabb iskolai végzettségű, alacsonyabb beosztású alkalmazott esetében, jelenlegi munkaköri követelményekre orientált Fejlesztés: magasabb iskolai végzettségű, magasabb beosztású alkalmazott esetében, jövőbeli munkaköri követelményekre orientált

Egy másik megközelítés – formális, informális, nem formális tanulás Tanulási tevékenységek formái ( ET Liszaboni memorandum ) Formális tanulás oktatási, képzési intézményekben oklevéllel, szakképesítéssel ismerik el Non-formális tanulás oktatási, képzési rendszerek mellett általában bizonyítvánnyal nem jár színtere: munkahely, civil szervezetek, stb Informális tanulás mindennapi élet velejárója nem feltétlenül tudatos tevékenység

A problémás teljesítmény feltárására irányuló folyamat Van-e valami probléma? Ismeri-e a beosztott a munkaköri kötelességeit? Valami gond van a visszajelzéssel? Van-e valami akadály? A gondot a képesség hiánya okozza? A gondot a motiváció okozza?

A képzés tervezése, megvalósítása Kit fejlesszünk? Milyen módszerekkel fejlesszünk? Ki végezze a fejlesztést? Az elvárt eredmények?

A konkrét tervezési módszer lehet: Tudatos tervezés, ehhez költségek rendelése. Bázis szemlélet: a jóváhagyott kereten belül tervezik a képzést. Rendelkezésre áll egy költségkeret, de nincs képzési tervezés. Nincs költségkeret, a képzés ad hoc jellegű.

Házon belüli képzés Előnyei: tananyag munkához kapcsolható olcsó (munkahelyi eszközök alkalmazása) nincs kieső munkaidő, utazás nincs probléma a megszerzett tudás gyakorlati alkalmazásával Hátrányai: dolgozók húzódoznak a probléma nyílt megfogalmazásától oktató pedagógiai hiányosságai (szakmailag nincs probléma) elhúzódó munkavégzési folyamat, selejtarány növekedése sok zavaró tényező (zaj, más dolgozók megjegyzései)

Külső intézmény Előnyei: oktatók gyakorlottsága magasabb szintű speciális oktatói eszközök állnak rendelkezésre nyugodt tanulás résztvevők nyitottsága nincs hatással a tényleges termelési folyamatra (tanulási folyamat számtalanszor megismételhető) Hátránya: nem biztos, hogy megfelel a szervezet igényeinek drágább tanultak gyakorlatba ültetése nehezebb tanfolyam menetét, kurzusok időpontját az oktató szervezet adja meg.

Képzési terv kidolgozása Képzési program kidolgozása A képzés folyamata 65 Igények felmérése Eszközök biztosítása Képzési terv kidolgozása Képzési program kidolgozása Képzés lebonyolítása Képzés értékelése

A képzés formáiról Akciótanulás Mentorálás Coaching Részvétel projektmunkában Munkakör rotáció Szervezett képzés Tanulmányok, konferencia-részvétel Számítógépes, programozott oktatás Üzleti szimulációk Helyzetgyakorlatok Outdoor tréningek

Képzési módszerek spontán tanulás utánzás demonstráció betanító kézikönyvek munkaátadás, munkadelegálás strukturált munkagyakorlat körbejáratás szekvencionális gyakorlatok felfedező tanulás programozott tanulás távtanulás előadások filmek, videó-vetítések, diavetítéses előadások üzleti játékok esettanulmányok szerepjátékok tranzakció analízis szimulációk csoportos gyakorlatok érzékenységjavító csoport (T-csoport) szereputánzás önképzés

Testreszabott vállalaton belüli képzés leggyakoribb témái Dr. Gyökér Irén - Emberi Erőforrás Menedzsment * Testreszabott vállalaton belüli képzés leggyakoribb témái Vezetői készségek Csoport- és csoport vezetési képességek Projektmenedzsment Problémamegoldás Konfliktuskezelés Támogató magatartás Változások menedzsmentje Karrier építés támogatása Átmeneti helyzetek (krízis) kezelése Üzleti tárgyalások lebonyolítása Az USA-ban készült felmérés (1993) szerinti 10 leggyakoribb téma Forrás: Farkas, Karoliny, Poór, 272 old.

A képzés értékelési szintjei (Kirkpatric, Phillips) * A képzés értékelési szintjei (Kirkpatric, Phillips) Szint Tartalom Attitűd Hogyan reagál a részvevő a programra, milyen alkalmazást tervez Ismeretek Milyen változások következtek be az ismeretekben, készségekben Alkalmazás Milyen magatartásváltozás következett be, hogyan alkalmazzák a tanultakat Üzleti eredmény Üzleti mutatókban kifejezhető változások Pénzügyi Eredmények és a ráfordítások összevetése

A képzés értékelésének lehetőségei

Vállalatorientált menedzserképzési program (VOMP-modell)