Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor 2007. március. 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
A statisztika alkalmazása különféle tudományterületeken I. Közgazdaságtan és gazdálkodástudomány Kovács Péter.
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Képességszintek.
A kutatási program rövid bemutatása
Mi látszik egy jéghegyből?
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Piackutatás.
Kertész András Rákosi Csilla Debrecen, november 28.
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
A projekttervezés első lépései
Készítette: Magyar Orsolya
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
Tudástranszfer egyetemi városokban
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
Borbély Tibor Bors- Pecze Mariann
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Operációkutatás eredete
A kutatás és innováció értékelése MTA, Budapest, április A kiválóság mércéi és az ezek körüli viták SCHUBERT ANDRÁS MTA – KSZI, Budapest.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
Szervezetek beszerzési magatartása 4. szeminárium Nagy Gábor március. 02.
A marketing-információrendszer(1)
Bauer András - Berács József:
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A MEGISMERÉS Az ember kíváncsisága természetes tulajdonság Az emberek törekszenek a körülöttük lévő világ általánosabb megértésére, meg akarják ismerni.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A piackutatás alapjai E-Learning.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
Kutatásmódszertani dilemmák
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
Menedzsment modul – Marketingkutatás – 3. előadás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Bevezetés a tudományos kutatás és írás gyakorlatába 2. alkalom október 7.
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
A kvalitatív módszerek homunkulusza
Irányítást megalapozó folyamat (áttekintő) modell
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
A kutatás filozófiája.
Előadás másolata:

Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.

Induktív vs. deduktív feltárás 2 Induktív általánosítás Megfigyelés Adatgyűjtés Adatok rend- szerezése Deduktív általánosítás Spekuláció Feltevések Hipotetikus modell Forrás: Hunt (2002), 27. old. alapján Az induktív feltárás folyamata (S. Holmes) A deduktív feltárás folyamata (Dr. Watson)

A megfigyelés és következtetés mesterei […] az érzékeny, világosan látó és kreatív Sherlock Holmes érzékeli a gyenge jelzéseket, majd induktívan feldolgozza és kombinálja azokat, hogy értelmes egészet alkossanak. […] a deduktív dr. Watson elemzi a tényeket és ez az oka annak, hogy később jön rá azokra. A kétfajta folyamat nem ellentétes, hanem kiegészítik egymást. Watson doktor előzetes koncepciói irányítják Holmes észleléseit és szinte stimulálják érzékeiket, ami aztán a releváns jelek felismeréséhez vezet. 3 Forrás: Fayard (2003), old., idézi Bauer-Berács (2006), 495. old.

Kapcsolódó kérdések Hogyan tudnátok megfogalmazni a marketing- és a kutatási problémát? Milyen információkra van szükségetek? Honnan és milyen módszerekkel szereznétek be a szükséges információkat? 4

A folyamat egyes szakaszai 5 Probléma-meghatározásKutatástervezésAdatgyűjtésAdatok elemzéseKutatási jelentés Forrás: Bauer-Berács (2006), 500. old.

Probléma-meghatározás (i) Meg kell értenünk a megoldandó kérdést – döntési probléma, marketingkutatási probléma. Strukturálnunk kell a feladatot. Egy olyan elméleti képet kell megalkotni, ami alapján kutatási kérdéseket vagy hipotéziseket lehet megfogalmazni. 6

Kutatástervezés (ii) A szükséges információkról A kutatás során alkalmazott módszerekről Időbeli, pénzügyi tényezőkről történő döntés 7

Az adatforrások osztályozása 8 Marketing-kutatási adatokSzekunder adatokLeíró Megkérdezésből származó adatok Forrás: Malhotra (2001), 201. old. Primer adatokKvalitatív adatokKvantitatív adatokOk-okozati Megfigyelésekből és más forrásokból származó adatok Kísérletezésből származó adatok

Adatgyűjtés (iii) Szekunder adatok - már előzőleg, egy másik probléma megoldására gyűjtötték. Primer adatok – melyeket a kutató az adott probléma megoldására célzottan gyűjt. 9

Primer és szekunder adatok osztályozása 10 RövidHosszúIdőtartama Viszonylag alacsony MagasKöltsége Gyors és könnyűNagyon összetettFolyamata Más problémaAdott problémaCélja Szekunder adatokPrimer adatokAz adatgyűjtés Forrás: Malhotra (2002), 159. old.

Kérdések A fókuszcsoport megvalósulásának feltételei. A moderátor szerepe. A fókuszcsoport előnyei. A fókuszcsoport hátrányai. A vita eredménye. 11

A fókuszcsoport jellemzői 12 Nem megfelelő alkalmazás Téves megítélés Interjúvezetés Rendezetlenség Félreértelmezés Szinergia Hólabdahatás Ösztönzés Biztonság Spontaneitás Váratlan felmerülő értékes gondolatok Specializáció Tudományos alaposság Struktúra Gyorsaság HátrányaiElőnyei

Adatok elemzése (iv) Kvalitatív adatelemzés Statisztikai eljárások 13

Kutatási jelentés (v) Célja, hogy a döntéshozók számára összefoglalja a gyakran bonyolult és összetett kutatási folyamatot és megállapításai alapján javaslatokat tegyen a feltárt problémák megoldására. 14

Köszönöm a figyelmet!