A gyerek nem az életre készül, hanem él

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Pályaválasztás 2014/15.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Beiskolázási tájékoztató december
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Felvételi pontok számítása alapképzésre, illetve egységes, osztatlan képzésre A felvételi összpontszámot, vagyis a rangsorolás alapjául szolgáló eredményt.
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra a 2012/2013. tanévben.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Felnőttoktatási tájékoztatója
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
PROJEKT OKTATÁS.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
1075 BUDAPEST, WESSELÉNYI U. 38. Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája REFERENCI A INTÉZMÉNY.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A gyerek nem az életre készül, hanem él
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. évfolyamra
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Gimnáziumi statisztika
A gyerek nem az életre készül, hanem él
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

A gyerek nem az életre készül, hanem él Alternatív Közgazdasági Gimnázium Alapítva: 1988 horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Az AKG egy gimnázium Ahol a gyerekek a közös nyitás után a kisiskolai kupacokban, epochálisan tanulnak, s patrónusaik segítségével csibéken megvitatják a világ nagy és kis kérdéseit, saját életüket, így a témahetek, projektek, alkotókörök teendőit horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Működési alapelvek A működés középpontjában az egyes gyerek áll Az iskola nem gyakorol intézményi jogokat. Lemondtunk a jogi eszközök használatáról Differenciált tanulásszervezési eljárások A személyes pedagógia eszköze a patrónusi rendszer és a mindennapos együttműködés Gyerekközpontú iskolaszervezet (kisiskola) Az iskola kiterjesztette önmagát a gyerek életére horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Tanulóra szervezett iskola Fenntartó az iskolahasználók képviselői-alapítvány Autonóm iskola Bizalmi elven működő önigazgatás Kisiskolai rendszer (patrónusok együtt) Megkettőzött tanárszerep (patrónusi, szaktanár) Együttműködési kényszer horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Gyerekeket tanítunk nem tantárgyakat A tanulás újraértelmezése (szocializációs funkció, képességfejlesztés, horizontális tanulás) Kompetencia alapú tanulásszervezés Differenciált tanulásszervezési eljárások (epocha, témahét, alkotókör) Az egyéni tanulás egy része az iskolában Külső tevékenység az iskolai élet része Kooperáció kiemelt cél Tematikus tananyagszervezés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Differenciált értékelési rendszer Közzétett követelmények Szöveges tantárgyi értékelés Szöveges személyiség leírás Építkező teljesítményértékelés Összetett érdekeltségi rendszer (pontszám) Vizsgaszituáció Projektvizsga horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Átrendezett Tér „bérház” iskola. Minden gyereknek saját otthona van (kisiskolák) Szakmai feladatoknak alárendelt infrastruktúra Pedagógiai programhoz rendelt épület átalakítás Közösségi terek nagyobb és kisebb csoportoknak Helyek az elbújásra, a magányra Differenciált tanulásszervezésnek alárendelt belső térelrendezés Személyes tárgyak- egyéni alkotások közötti iskolai élet Nyitott terek horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG három iskola egy iskolában Az AKG hét évfolyamos gimnázium Az AKG öt évfolyamos gimnázium Az AKG öt évfolyamos művészeti gimnázium horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG hét évfolyamos gimnázium 7-10 évfolyam egységes alapképzés projektvizsgával zárul 11. Nyelvi- kommunikációs év 12-13. Differenciált programok, értelmiségi alapképzés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG öt évfolyamos gimnázium 9. évf. Nyelvi- kommunikációs év utána döntés a további útról 10-11. évfolyam egységes alapképzés projektvizsgával zárul 12-13. Differenciált programok, értelmiségi alapképzés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG öt évfolyamos művészeti gimnázium 9. évf. Nyelvi- kommunikációs év utána döntés a további útról 9-12. évf. párhuzamos képzés 20 óra gimnázium, 20 óra művészeti szakképzés- érettségi 14. Művészeti képzés OKJ szakvizsgával zárul horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Megváltozott az idő Egész napos iskola Egyéni tanulás az iskolában is 365 napos tanulói lét horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu A nap Mindig közös nyitással kezdődik Csengő nélküli iskola Minden nap „egyforma” Sávos órarend horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Egy nap 7-8. évfolyamon Reggel nyitás Angol Testnevelés-zene Epocha (matematika, művészetismeret) ebédszünet Epocha (természetismeret, társadalom-ismeret Alkotókör-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Egy nap 9-10. évfolyamon Nyitás Epocha (természetismeret, társadalom ismeret) Angol Társadalomismeret-zene Epocha (matematika, művészetismeret) Testnevelés-alkotókör-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap a nyelvi kommunikációs évben 9. vagy 11. évf. Nyitás Angol//Német/francia/spanyol Tan.módsz/ /testnevelés-informatika Egyéni/csoport projekt-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap a művészeti gimnázium 9-12. évfolyamán Nyitás Szakmai elmélet Közismereti epocha Szakmai gyakorlat Idegen nyelv / testnevelés Csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Egy nap 12-13. évfolyamon Nyitás Magyar (E-K) Matematika (E-K) Történelem (E-K) Testnevelés / választott tárgy Választott tárgy Választott tárgy / csibefoglalkozás horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu A hét Minden nap azonos munkabeosztású, de a hetek különböznek egymástól Epochális hét Projekt-témahét – minden nap egy konkrét téma feldolgozására irányul, reggeltől délutánig Vizsgahét horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Az év 8 hetes ritmus, ciklusos munkarend 3+ 3 hét epochális hét 1 hét témahét 1 hét szünet horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu A felvételi Már „csak” hatszoros túljelentkezés Egységes írásbelin veszünk részt Szülői használati útmutató Beszélgetés az iskola alkalmasságáról, három résztvevő(patrónus, tanár és tanuló) Rangsorképzés írásbeli teljesítmény, általános iskolai eredmény A gyerekek harmadát az alapítvány veszi fel pénzért horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu A kimenet jellemzői A kezdetek óta kétszintű képzés Standard érettségi követelmények (érettségi átlag 80-85 %) Tipikus továbbtanulás: művészeti, közgazdasági, társadalomtudományi pályán (a tanulók 95-100 %-a továbbtanul), de növekszik a műszaki természettudományos irány is horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu Finanszírozás Normatív állami támogatás Szponzori támogatás Differenciált szülői hozzájárulás Kb. fele-fele arányban A szülői befizetés aránya nő az állami támogatásé csökken horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu