A Katonai műszaki tudományok alapjai I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
A Katonai műszaki tudományok alapjai I.
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Széchenyi István Egyetem
Tájékoztató a szakdolgozat elkészítéséről
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola tanévnyitója Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola szeptember 11.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
KATONAI MŰSZAKI DOKTORI ISKOLA BIZTONSÁGTECHNIKAI TUDOMÁNYSZAK.
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
A SCOPUS adatbázis használata március Kmety Andrea, Scopus-tréner
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
szakmérnök hallgatók számára
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Katonai műszaki tudományok I. Környezetbiztonság és katasztrófavédelem
A katonai műszaki ismeretek alapjai Doktori képzés I. szemeszter
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
A terrorizmus és a terrorizmus elleni harc vizsgálata
MH ELÉRENDŐ KÉPESSÉGEI
A háború és a modern fegyveres erő
Tartalom  Infrastruktúra meghatározása  Infrastruktúrák osztályozása  Kritikus információs infrastruktúrák  Információs infrastruktúrák támadása és.
A kerettantervek fejlesztése
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
BIZTONSÁGPOLITIKAI KURZUS 2003/2004 II. FÉLÉV VÁLSÁGKEZELÉS TÓTH LÁSZLÓ MSC HADMÉRNÖK EZREDES SZEGED BIZTONSÁGPOLITIKAI KÖZPONT ELNÖKE.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
A HIVATKOZÁS SZABÁLYAI ÉS MÓDSZEREI
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Gépészmérnöki és Informatikai Kar Műszaki Mechanikai Intézet
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dobosy Ádám tanársegéd
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

A Katonai műszaki tudományok alapjai I. Katonai Műszaki Doktori Iskola A Katonai műszaki tudományok alapjai I. Solymosi József DSc Bevezető előadás: Tudományági besorolás; kutatási területek Budapest, 2002. november 20. (nappali) és 27. (levelező)

Az előadás tartalma A tudományágak tudományterületi besorolása Katonai műszaki tudományok meghatározása, tudományszakai és kutatási területei Doktori iskolák, doktori képzés A kreditrendszerű PhD képzés Minimum követelmény a PhD hallgatók önálló tudományos munkásságának igazolására A tudományos publikáció tartalma és formája A publikációk etikai követelményei Konzultáció: feladatlap és pályázat (PPS)

Tudományterületek, tudományágak 1. Természettudományok 2. Műszaki tudományok 3. Orvostudományok 4. Agrártudományok 5. Társadalomtudományok 6. Bölcsészettudományok 7. Művészetek 8. Hittudomány 169/2000. (IX. 29.) Korm. rendelet az egyes tudományterületekhez tartozó tudományágak, valamint a művészeti ágak felsorolásáról http://www.mab.hu/doc/tudagak.doc

2. Műszaki tudományok 2.1. Építőmérnöki tudományok 2.2. Villamosmérnöki tudományok 2.3. Építészmérnöki tudományok 2.4. Anyagtudományok és technológiák 2.5. Gépészeti tudományok 2.6. Közlekedéstudományok 2.7. Vegyészmérnöki tudományok 2.8. Informatikai tudományok 2.9. Agrár műszaki tudományok 2.10. Katonai műszaki tudományok 2.11. Multidiszciplináris műszaki tudományok

5. Társadalomtudományok 5.1. Gazdálkodás- és szervezéstudományok 5.2. Közgazdaságtudományok 5.3. Állam- és jogtudományok 5.4. Szociológiai tudományok 5.5. Politikatudományok 5.6. Hadtudományok 5.7.Multidiszciplináris társadalomtudományok

A Katonai műszaki tudományok meghatározása A katonai műszaki tudományok a műszaki tudományok tudományterülethez tartozó valamennyi többi műszaki tudományágnak speciálisan a katonai alkalmazásával kapcsolatos alap-, alkalmazott-, kísérleti fejlesztési-, technológiai-, technológia transzfer- és műszaki innovációs jellegű kutatásával foglalkozó tudományág.

A Katonai műszaki tudományok tudományszakai és vezetői 1. Katonai műszaki infrastruktúra (Dr. Lukács László mk. alezredes, egy. docens) 2. Haditechnika (Dr. Turcsányi Károly ny. mk. ezds., egy. tanár) 3. Védelmi elektronika (Dr. Makkay Imre mk. ezds., egy. tanár) 4. Környezetbiztonság és katasztrófavédelem (Dr. Vincze Árpád egy. docens) 5. Katonai közlekedési rendszertechnika (Dr. Szűcs László ny. ezds., egy. docens)

A Katonai műszaki tudományok tudományszakai és kutatási területei 1. 1. Katonai műszaki infrastruktúra A katonai műszaki infrastruktúra tudományszak olyan szakirányú okleveles mérnöki, vagy egyéb műszaki jellegű egyetemi végzettségű doktorandusz hallgatók képzését folytatja, akik békében, háborúban és minősített helyzetben, továbbá békefenntartó műveletek során, a katonai műszaki infrastruktúra jelölt témacsoportjaiba tartozó létesítmények tervezésének, építésük megszervezésének és vezetésének, valamint fenntartásuk és karbantartásuk irányításának tudományos igényű kutatását, korszerűsítését tekintik alkotói életcéljuknak.

A Katonai műszaki tudományok tudományszakai és kutatási területei 2. 2. Haditechnika A haditechnika tudományszak a katonai műszaki tudományok része, amely a haditechnikai eszközök fejlesztéséhez, gyártásához, korszerűsítéséhez, teljes élettartamához, sajátos konstrukciós megoldásaihoz, katonai alkalmazásához, minőségbiztosításához és elemzési-értékelési módszertanához kapcsolódó tevékenységek elméletének és gyakorlatának kutatásával foglalkozik. A tudományszak belső felosztása igazodik a haditechnikai eszközök és eszközrendszerek a Magyar Honvédségen belüli szakmai csoportosításához, fegyvernemeihez és szakcsapataihoz, valamint az alkalmazás alapvető jellegéhez (harc,- harcbiztosító,- támogató eszközök) és az előbbiekhez kapcsolódó elméletek rendszeréhez.

A Katonai műszaki tudományok tudományszakai és kutatási területei 3. 3. Védelmi elektronika A védelmi elektronika tudományszak a katonai műszaki tudományok tudományágban, a védelmi szférában alkalmazott elektronikai eszköz- és eljárásrendszerek (radar, telemetria, informatika, kommunikáció, elektronikai hadviselés, űrkutatás tudományszak-irányok) alap- és alkalmazott kutatása, kísérleti fejlesztése, technológia transzfer és a műszaki innováció területének művelőit, azok szakmai tudását, egyetemi és külső intézetekkel közös kutatásokból származó eredményeit, publikációit foglalja magába.

A Katonai műszaki tudományok tudományszakai és kutatási területei 4. 4. Környezetbiztonság és katasztrófavédelem A környezetbiztonság és katasztrófavédelem tudományszak a katonai műszaki tudományokon belül a biztonságunk kiemelt részét képező környezeti veszélyforrások kutatásával, a környezetvédelem és az esetleges katasztrófák, balesetek megelőzésével, elhárításával és a károk felszámolásával, a helyreállítással kapcsolatos műszaki kérdések kutatásával foglalkozik.

A Katonai műszaki tudományok tudományszakai és kutatási területei 5. 5. Katonai közlekedési rendszertechnika A katonai közlekedési rendszertechnika a katonai műszaki tudományok részeként a közlekedéstudományokhoz kapcsolódva a katonai közlekedési rendszer technikai alrendszerét képviselő valamennyi terület: infrastruktúra, szállító és rakománykezelő, valamint forgalomtechnikai eszközök alkalmazásának és konstrukciós sajátosságainak kutatásával és fejlesztésével foglalkozik. A tudományszak belső felosztása a katonai közlekedési biztosítás alágazati és funkcionális feladatrendszeréhez igazodik.

Magyar Akkreditációs Bizottság: akkreditált doktori iskolák listája Kód Intézmény Tudományág DI vezető 132 ZMNE 5.6.Hadtudományok Szabó János - a doktori iskola létesítésének jóváhagyásáról döntött a MAB; 153 ZMNE 2.10. Katonai műszaki tudományok Solymosi József - újonnan létesített, előakkreditált DI http://www.mab.hu/doc/divegl.doc

A kreditrendszerű PhD képzés 1. 1. Tanulmányi munkáért: 40 - 60 kredit 2. Oktatásért: 0 - 45 kredit 3. Kutatómunkáért: 120 - 150 kredit Összesen legalább: 180 kredit 180x30 = 5400 munkaóra (1 kredit = 30(mó.) Nappali tagozat: 5400/15 = 360 kontaktóra Levelező tagozat: 360/3 = 120 kontaktóra

A kreditrendszerű PhD képzés 2. A tanulmányi munkával megszerezhető: Nappali képzésben: 48 kredit Levelező képzésben: 44 kredit Ezen belül: Az 1. közös szigorlat: 9 kr. A tudományági kötelező tárgyak: 6 -6kr. Kötelezően és szabadon választható tárgyak: 6, ill. 3 kredit.

A kredit rendszerű képzés tanterve

Minimum követelmény az önálló tudományos munkásság igazolására Publikáció típusa PhD min. Egy.tanár min. 1. HONI MEGJELENÉSŰ KÖNYV, JEGYZET Könyv vagy könyvfejezet 8 8-20 Szerkesztett könyvben cikk 4 3-6 Nyomtatott vagy elektronikus egyetemi jegyzet 3 3 2. LEKTORÁLT FOLYÓIRATCIKKEK Külföldi, idegen nyelvű folyóiratban 6 6 Magyarországon megjelenő idegen nyelvű folyóiratban 4 4 Magyar nyelvű folyóiratban 2 2 3. NEM LEKTORÁLT FOLYÓIRATCIKKEK Külföldi, idegen nyelvű folyóiratban 3 3 Magyarországon megjelenő idegen nyelvű folyóiratban 2 2 Magyar nyelvű folyóiratban 1 1 4. NEMZETKÖZI KONFERENCIA KIADVÁNYÁBAN IDEGEN NYELVŰ ELŐADÁS Lektorált 4 4 Nem lektorált 3 3 5. HAZAI KONFERENCIA KIADVÁNYOK Idegen nyelvű konferencia kiadványban előadás 2 2 Magyar nyelvű előadás 1 1 Külföldi szabadalom vagy bejelentés 6 3 Technical report — 2 Magyar szabadalom vagy bejelentés, találmány 3 2 Minimum követelmény összesen: 12 40

Az önálló tudományos munkásság igazolása Társszerzői nyilatkozat Alulírottak ezennel kijelentjük, hogy a ……………………………………………………………………………….. szerzők által készített című publikáció létrejöttében mint társszerzők az alábbi arányban vettünk részt illetve működtünk közre: Ezt a publikációt a későbbi minősítési eljárásban az alábbi %-os szerzői arányok figyelembevételével, de egymástól eltérő tudományos eredményeket összefoglaló tézisek beadásával kívánjuk felhasználni. Társszerző neve részvételi arány Aláírás 1. A részvételi arány számításából az alábbi társszerzőket, mint doktoráns témavezetőket nem vettük figyelembe: Témavezető neve: Doktoráns neve: …………………………………. …………………………………. Dátum:

A tudományos publikáció tartalma és formája http://www. zmne A cikk címe, a szerző(k) neve és munkahelyi címe. A szöveg előtt egy 50-150 szavas összefoglalás (Abstract), amely a munka legfőbb eredményeit és következtetéseit tartalmazza a referáló szolgálatok számára alkalmas formában. Fejezetcímek: Bevezetés, Módszerek, Eredmények, Tárgyalás, Következtetések, Köszönetmondás, Függelék, Jegyzetek, Irodalomjegyzék, stb. http://www.zmne.hu/tanszekek/vegyi/docs/aarms/docs/authorsguidemagyar.rtf

Irodalomjegyzék 1. a./ Számozott hivatkozás: /a természettudományban terjedt el/: a hivatkozásokat a szövegben való előfordulásuk sorrendjében számozzuk, a szövegben a hivatkozási számot szögletes zárójelben tüntetjük fel, pl. [12].

Irodalomjegyzék 2. a./ Számozott hivatkozás /minta/: FOLYÓIRATCIKKRE: [1] D. T. Campbell, T. H. McCormack: Military experience and attitudes toward authority. American Journal of Sociology, 62 (1957) 482-490. KÖNYVRE: [2] J. M. Wallace, P. V. Hobbs: Atmospheric Science: An Introductory Survey. Academic Press, 1977. KÖNYV VAGY MONOGRÁFIA FEJEZETÉRE: [3] J. M. Epstein: On the mathematical biology of arms races, wars, and revolutions. In: L. Nadel, D. Stein (Eds), 1991 Lectures in Complex Systems. Addison-Wesley, 1992.

Irodalomjegyzék 3. b./Névszerinti hivatkozás /a társadalomtudományban terjedt el/: Az irodalomjegyzékben a hivatkozásokat számozás nélkül, ABC-rendben soroljuk fel. A szövegbeli hivatkozás a szerző nevével és a megjelenés évszámával történik, pl. “Rossby (1945) szerint” vagy “egy korábbi tanulmány (Rossby, 1945) szerint”. Ha ugyanattól a szerzőtől és ugyanabból az évből több munkára hivatkozunk, azokat lássuk el megkülönböztető jelzéssel (pl. a,b,c).

Irodalomjegyzék 4. Névszerinti hivatkozás /minta/: FOLYÓIRATCIKKRE: Campbell, D. T., T. H. McCormack (1957): Military experience and attitudes toward authority. American Journal of Sociology, 62:482-490. KÖNYVRE: Wallace, J. M., P. V. Hobbs (1977): Atmospheric Science: An Introductory Survey. Academic Press. KÖNYV VAGY MONOGRÁFIA FEJEZETÉRE: Epstein, J.M. (1992): On the mathematical biology of arms races, wars, and revolutions. In: L. Nadel, D. Stein (Eds), 1991 Lectures in Complex Systems. Addison-Wesley.

A tudományos publikációk etikai követelményei 1. Publikáció: olyan eredeti tudományos eredmények leírása, amelyeket a szerzők értek el és amelyekért a szakmai felelőséget vállalják. Tudományos publikáció /nemzetközi definíció/: szakemberek által titkosan elbírált közlemény, tanulmány, könyvrészlet, könyv.

A tudományos publikációk etikai követelményei 2. Szerzők sorrendje: meghatározása a társszerzők joga és feladata. Jelentős intellektuális hozzájárulás nélkül etikailag kifogásolható a /társ/szerzőség. Elsődleges közlés kizárólag egy helyen! Irodalmi hivatkozás kötelező. Plágium. Szándékos manipulálás, félrevezetés.

Szigorlati kérdések 1. A Katonai műszaki tudományok tudományági besorolása, definíciója, tudományszakai, továbbá helye és szerepe a hazai és a nemzetközi tudományokban. 2. A Katonai műszaki tudományok kutatási területei. 3. A katonai műszaki infrastruktúra helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban 4. A katonai műszaki infrastruktúra fő területei, jellemzőik 5. A katonai logisztika, a haditechnika, a haditechnikai szakterületek és a rendszerbentartás fogalma, felosztása és összefüggései 6. A haderőn belüli átfegyverzés filozófiája és stratégiája 7. A fegyverzettechnikai valamint a páncélos- és gépjármű-technikai eszközcsoportok állapotának értékelése, fejlesztésének és korszerűsítésének kérdései 8. A védelmi elektronika tudományszak fő területei, kutatási irányai. 9. Az információs hadviselés, vezetési hadviselés, elektronikai hadviselés helye, szerepe a 21. században. 10. A védelmi elektronika fejlődésének tendenciái, perspektívái, a kutatók feladatai. 11. A környezetbiztonság és katasztrófavédelem tudományszak kutatási területei, a NATO szerepe a környezetbiztonságban. (Dr. Vincze Árpád előadása) 12. A katasztrófa fogalma, típusai, katasztrófavédelem. (Prof. Halász László előadása) 13. A tömegpusztító fegyverek típusai, hatásuk és az ellenük való védekezés. (Prof. Halász László és Dr. Huszár András előadása) 14. A katonai közlekedési igények alapjai, az igény-struktúra felépítése, tartalma. 15. A katonai közlekedési rendszertechnika alkalmazás szerinti csoportosítása, főbb jellemzői.

Konzultáció 1./ Feladatlap 2./ Pro Patria et Scientia pályázat 3./ Szigorlati követelmények: a./ Beugró: feladatlap; b./ Szigorlati kérdés; c./ Pótkérdések: Tudományterületek; A Társadalomtudományok és a Műszaki tudományok tudományágai; A magyar katonaakadémikusok

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!