SZTE BTK Spanyoltanár MA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Közösségi pedagógiai gyakorlat
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Komplex Instrukciós Program
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
„A XXI. századi köznevelés”
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A portfólió - óvodai szakterület
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

SZTE BTK Spanyoltanár MA Tanári portfólió Szűcs Rita SZTE BTK Spanyoltanár MA 2013

Gyakorlótanítás Helyszín: Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium Idő: 2013. március 11-13. Szakvezető: Anderléné Kasza Mónika

A portfólióban tárgyalt főbb témakörök Áttekintés: eddigi nyelvtanári pályafutásom Bevezetés: felkészülés a tanítási gyakorlatra, főbb célkitűzések A kilenc nyelvtanári kompetencia és az azokban való személyes fejlődésem Önreflexió Összegzés

A portfólióhoz csatolt dokumentumok jegyzéke A gyakorlat során készített óravázlatok A gyakorlatvezető mentor értékelése Hospitálások dokumentálása: óra megfigyelési szempontok, hospitálási napló A tanítás során használt tananyag dokumentációja osztályokra lebontva Didaktikai konferencia dokumentációja, oklevél

A 9 nyelvtanári kompetencia I 1. A tanulói személyiségfejlesztés: célkitűzések, tapasztalataim, élményeim 2. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése: tanulói csoportok összetétel és motiváció szerinti bemutatása, fejlesztési lehetőségek 3. A pedagógiai folyamat tervezése: a kompetencia kulcsszerepe, egyéni fejlődésem

A 9 nyelvtanári kompetencia II 4. A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, képességeinek és készségeinek fejlesztése: spanyol nyelvű óravezetés fontossága, fejlesztendő területek ( hallás utáni értés, kommunikáció) 5. Az egész életen át tartó tanulás megalapozása: ‘’Lifelong learning= ‘’Jó pap holtig tanul’’ fontosságának hangsúlyozása saját példámon keresztül 6. A tanulási folyamat szervezése és irányítása: változatos tanulási-tanítási formák kialakítása megteremtve a hatékony tanulási környezetet

A 9 nyelvtanári kompetencia III 7. A pedagógiai értékelés eszközeinek változatos alkalmazása: tanórai szóbeli értékelési eszközök (dicséret, építő jellegű kritika), szódolgozatok kijavítása szakvezetőm értékelési. És pontozási rendszere alapján 8. Szakmai együttműködés és kommunikáció: szakvezetőmmel történt óramegbeszélések, konzultációk 9. Elkötelezett szakmai fejlődés, önművelés: A Cervantes Intézet által szervezett didaktikai konferencián való részvétel, oklevél szerzése

Önreflexió, Összegzés Önreflexió: a tanulói és szakvezetői visszajelzések alapján saját tanítási tevékenységem fejlesztése Összegzés: a tanított évfolyamok ismételt felsorolása, szakvezetői megfigyelések fontossága, szakmai fejlődésem új lehetőségei