SZTE BTK Spanyoltanár MA Tanári portfólió Szűcs Rita SZTE BTK Spanyoltanár MA 2013
Gyakorlótanítás Helyszín: Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium Idő: 2013. március 11-13. Szakvezető: Anderléné Kasza Mónika
A portfólióban tárgyalt főbb témakörök Áttekintés: eddigi nyelvtanári pályafutásom Bevezetés: felkészülés a tanítási gyakorlatra, főbb célkitűzések A kilenc nyelvtanári kompetencia és az azokban való személyes fejlődésem Önreflexió Összegzés
A portfólióhoz csatolt dokumentumok jegyzéke A gyakorlat során készített óravázlatok A gyakorlatvezető mentor értékelése Hospitálások dokumentálása: óra megfigyelési szempontok, hospitálási napló A tanítás során használt tananyag dokumentációja osztályokra lebontva Didaktikai konferencia dokumentációja, oklevél
A 9 nyelvtanári kompetencia I 1. A tanulói személyiségfejlesztés: célkitűzések, tapasztalataim, élményeim 2. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése: tanulói csoportok összetétel és motiváció szerinti bemutatása, fejlesztési lehetőségek 3. A pedagógiai folyamat tervezése: a kompetencia kulcsszerepe, egyéni fejlődésem
A 9 nyelvtanári kompetencia II 4. A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, képességeinek és készségeinek fejlesztése: spanyol nyelvű óravezetés fontossága, fejlesztendő területek ( hallás utáni értés, kommunikáció) 5. Az egész életen át tartó tanulás megalapozása: ‘’Lifelong learning= ‘’Jó pap holtig tanul’’ fontosságának hangsúlyozása saját példámon keresztül 6. A tanulási folyamat szervezése és irányítása: változatos tanulási-tanítási formák kialakítása megteremtve a hatékony tanulási környezetet
A 9 nyelvtanári kompetencia III 7. A pedagógiai értékelés eszközeinek változatos alkalmazása: tanórai szóbeli értékelési eszközök (dicséret, építő jellegű kritika), szódolgozatok kijavítása szakvezetőm értékelési. És pontozási rendszere alapján 8. Szakmai együttműködés és kommunikáció: szakvezetőmmel történt óramegbeszélések, konzultációk 9. Elkötelezett szakmai fejlődés, önművelés: A Cervantes Intézet által szervezett didaktikai konferencián való részvétel, oklevél szerzése
Önreflexió, Összegzés Önreflexió: a tanulói és szakvezetői visszajelzések alapján saját tanítási tevékenységem fejlesztése Összegzés: a tanított évfolyamok ismételt felsorolása, szakvezetői megfigyelések fontossága, szakmai fejlődésem új lehetőségei