Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Etikai szempontok a szakértői tevékenységben
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Etikai Kódex.
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
Az új Ptk. szerkezete, alapelvei
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Állampolgársága végképp eltörölve
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Reklám etika.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Ápolásetika.
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 2. Előadás vázlata
Reklám etika.
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
A marketing piac tartalma
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Javaslat az ÁVF számára Etikai Kódex elkészítésének szempontjai
Az orvos szabálysértési felelőssége
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
A normák kialakulása és szerepük a társadalom életében
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
Támogatott döntéshozatal
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
A deviancia értelmezési kerete
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
KÖZIGAZGATÁSI ELJÁRÁS
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Termékmegjelenítés a médiaszabályozásban. I. Előzmények, alkalmazandó szabályok AMSZ Irányelv A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
#15-25 Youth Marketing Forum
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Számítógépes bűnözés.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
A közigazgatási perek április 3..
4. Az Alkotmány.
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Reklám etika.
Nemzetközi magánjog II.
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

Készített: Schneider Gábor GM/N/3 2010. Április 1. Üzleti etika Reklámetikai Kódex előírásainak érvényesülése (Információk, tények a kódex érvényesüléséről) Készített: Schneider Gábor GM/N/3 2010. Április 1.

A Magyar Reklámetikai Kódex azzal a céllal készült, hogy: a Magyarországon reklámtevékenységet folytatók szakmai-etikai normagyűjteményeként szolgáljon, alkalmazásával megvalósuljon az Országgyűlés által a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről szóló, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben is elismert szakmai önszabályozás.

A Kódex hatálya A Kódex a Magyarországon reklámtevékenységet folytatók gyakorlati, szakmai-etikai normagyűjteménye. A Kódex személyi hatálya kiterjed az aláíró szervezetek tagjaira, és mindazokra, akik a Kódex rendelkezéseinek önként alávetik magukat. A Kódex tárgyi hatálya kiterjed – a politikai hirdetések kivételével – a Magyarországon közzétett valamennyi reklámra azok megjelenési formájától, közzétételi helyétől függetlenül. A Kódex hatálya kiterjed a digitális marketingkommunikációra: interneten, mobil eszközökön küldött reklámokra is.

Alapelve, hogy a reklámnak jogszerűnek, tisztességesnek és igaznak, egy tényállításának valósnak kell lennie.

Általános reklámtilalmak és korlátozások A reklám nem tartalmazhat olyan elemeket, és nem kelthet olyan összhatást, amelyek sértik a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit. A reklám nem élhet vissza a fogyasztó bizalmával. A reklám nem sérthet semmilyen világnézeti és vallási meggyőződést. A reklám nem tartalmazhat semmilyen hátrányos megkülönböztetést A reklám nem tartalmazhat olyan elemeket, amely agresszív, erőszakos vagy törvénybe ütköző cselekedeteket támogat vagy igazol. Tilos a reklámozásban az erotika, a szexualitás öncélú felhasználása. A reklám nem tartalmazhat tudatosan nem észlelhető elemeket. A kereskedelmi kommunikációban tilos minden, az illegális szerekkel,, drogokkal kapcsolatos olyan célzás vagy utalás, amely azok használatára ösztönöz, vagy azok elfogadhatóságát közvetíti.

A Bizottság A Reklámetikai Bizottság erős legitimitást élvez, hisz egy közmegegyezésen alapuló Kódex alapján végzi feladatát Fontos tudni, hogy a Bizottság nem bíróság, nem büntet, csak állásfoglalás formájában megállapítja az etikai vétséget

Panaszok A Bizottsághoz fordulók illetve állásfoglalást kérők ügyeinek körülbelül a fele, amely etikai normát sért, másik része elsősorban reklámízléssel kapcsolatos, szubjektív, néha konzervatív jellegű panasz (az ilyen esetekben etika vétség megállapításának nincs helye)

Állásfoglalás érvényesítése A Bizottság állásfoglalásaival csak elmarasztalhat, cselekvően nem avatkozhat bele a reklámpiac működésébe, erkölcsi súlyának köszönhetően azonban döntési többnyire érvényre jutnak. Gyakori döntés, hogy felszólítják a reklámozót a reklám felfüggesztésére. Bejelentést bárki tehet (!)