Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai 2012. márc. 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
jogorvoslati rendszere
Advertisements

Betegjogi bőségkosár avagy az egészségügyi szolgáltatással szemben 16 féle eljárás indítható.
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
Villamosenergia-piac
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
DÉMÁSZ Társaságcsoport Felügyelő Bizottsága
Budapest, Június 16..  2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos.
A hitelgarancia szerepe a vállalkozások forrásbevonásában Király Zsolt marketing igazgató Hitelgarancia Zrt február 2.
Jegyzői értekezlet április 12. dr. Rácz Vanda
Közüzemi szolgáltatások
Engedélyköteles tevékenységek szétválasutása az E
HIEZL JÓZSEF vezérigazgató helyettes.
Az E.ON partnere az energiaszolgáltatásban
Megújuló energia tanúsítványok az EON ügyfelei számára
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
A fogyasztói jogviták rendezésének alternatív fórumai, a békéltető testületi eljárás jellegzetességei Dr. Baranovszky György elnök BKIK mellett működő.
Kis- és középvállalkozások energiaköltségeinek csökkentése
Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai.
A hazai villamos energia ipar tulajdonosi struktúrája
Környezetvédelmi szempontok az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoportnál
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György.
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
A transzferár ellenőrzés adóhatósági tapasztalatai
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Árelőrejelzés a liberalizált magyar háztartási piacon
Egyéni fogyasztói érdekérvényesítés lehetőségei, békéltető testületek Dr. Kispál Edit április.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
A fogyasztóvédelmi törvény változásai civil szemmel dr. Krajcsik Szilvia „Fogyasztóvédelem-tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok” Nemzetközi szakmai.
Magyarország IV. középtávú ( ) Fogyasztóvédelmi Politikája Vitaanyag június.
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport Üzemi Tanács
Felelősen felügyelt felelősség avagy betegjogi képviselők mozgástere a jelenben és a jövőben.
A hazai gázipari társaságok előtt álló feladatok évben Molnár Gábor, az MGE igazgatója DUNAGÁZ Szakmai Nap Dobogókő,
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az országos egyenlőbánásmód-referensi hálózat.
TÁMOP Közszolgáltatások Villamos energia szolgáltatás Blaha Béla Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Horváth J. Ferenc elnök Magyar Energia Hivatal Jubileumi Szakmai nap szeptember 16. A VEZETÉKES ENERGIAIPAR SZABÁLYOZÁSÁNAK 10 ÉVES TAPASZTALATAI,
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 19. A Fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Tájékoztató fórum Március 30. Őriszentpéter.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
A piacnyitás sikeressége
Jogorvoslatok a Ket-ben
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
1 A fogyasztóvédelem magyarországi helyzete és gyakorlata, a fejlesztés lehetséges irányai Budapest, Dr. Horváth Sándor Főosztályvezető Ifjúsági,
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
ÉMÁSZ DÉMÁSZ E.ON Tiszántúl E.ON - EED E.ON - EDE ELMŰ E.ON - ETI Vízturbina Szélturbina Napelem Beépített kapacitás: 235 kW Termelő berendezés száma:
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Közszolgáltatások Villamos energia szolgáltatás
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
Drónok alkalmazása, rendkívüli helyzetek kezelése az ELMŰ-ÉMÁSZ ellátási területén Kalász Miklós.
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai 2012. márc. 27.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ-MÁSZ Társaságcsoport Legfontosabb adatok 2011- ban* Villamosenergia-értékesítés (GWh) 11 485 Értékesítés nettó árbevétele (M HUF) 336 515 Fogyasztók száma (ezer fő) 2 220 Ellátási terület (km2) 19 626 Hálózat hossza (km) 45 960 Munkavállalók száma (fő) 3 013 ÉMÁSZ ELMŰ E.ON ÉDÁSZ Budapest E.ON TITÁSZ RWE-EnBW E.ON DÉDÁSZ DÉMÁSZ E.ON EDF

Társaságcsoportunk egyik fő prioritása a fogyasztói elégedettség növelése… Éves fogyasztói elégedettségi vizsgálat Ügyfélszolgálati fejlesztések Új, zöld termékcsomagok Tájékoztatási tevékenység Energiasuli Energiapersely E-mobility

…néha azonban mi is hibázunk Garantált Szolgáltatások rendszere: automatikus kötbérfizetés A reklamáció- és panaszkezelés lépcsőfokai: Ügyfél Probléma Reklamációkezelés Megoldás Panaszkezelés Megoldás Külső szereplő: -Fogyasztóvédelmi Hatóság -Magyar Energia Hivatal -Békéltető Testület -Bíróság Megoldás

Visszahívások és ajándékozás Komolyan vettük a panaszát? Azon fogyasztóknak, akiknek panasza jogos volt, de a panaszkezelési eljárás során semmilyen kötbért, vagy kártérítést nem kell fizetnünk, a válaszlevél kézbesítésével egyidejűleg ajándékcsomagot küldünk (2010. március óta) Azon jogos panaszosoknak, akik a panaszkezelési eljárás során megadták a telefonos elérhetőségüket, vagy az a rendszerünkben korábban rögzítésre került, a Telefonos ügyfélszolgálatunk visszahívás keretében egy előre összeállított kérdőív mentén érdeklődnek a panaszkezelési eljárásunk lefolytatása felől (pilot 2010. szeptemberében) A gondosság és a figyelem, amivel az ELMŰ/ÉMÁSZ a panaszát kezelte?

A Békéltető Testület elé kerülő ügyek száma emelkedő tendenciát mutat Az ilyen ügyek leggyakrabban a következő négy típusba sorolhatók: Számlareklamáció Részletfizetési kérelem Szerződésszegés Kártérítési ügyek

A számlareklamációk és részletfizetési kérelmek teszik ki a Békéltető Testület elé kerülő ügyek legnagyobb részét Számlareklamáció Általában elmaradt számlázás miatti pótszámla vagy téves leolvasás miatt Igen bonyolult ügyek Általában a panaszkezelés vizsgálja felül Személyes egyeztetés az ügyfelekkel Kamatmentes részletfizetés Részletfizetési kérelem Nagy összegű elszámoló számla miatt Egyedi elbírálás

A szerződésszegés és kártérítési ügyek hálózati hatáskörbe tartoznak A fogyasztási helyen elvégzett ellenőrzés során vetődik fel Ténymegállapítás után felszólítás Minden esetben van lehetőség személyes egyeztetésre Ha a fogyasztó ezzel nem él, a kötbért peres úton érvényesítjük Kártérítési ügyek Legkisebb számban fordulnak elő Tipikusan üzemzavar miatt meghibásodott berendezések

A Békéltető Testület eljárása Az eljárás célja, hogy a fogyasztó és vállalkozás között egyezséget hozzon létre Az eljárás lehetőséget ad az ügy újbóli felülvizsgálatára, mely a szolgáltató számára korrekciós lehetőséget, a fogyasztó számára meggyőző, megnyugtató rendezést jelenthet Az eljárás menete: 1. 2. 3. A Testület tájékoztatja Társaságunkat a fogyasztó panaszáról Nyilatkozattételre hív fel Kitűzi a meghallgatás időpontját Társaságunk jogi szakterülete informá- ciót gyűjt és állást foglal Közös megegyezés esetén egyezség jön létre Egyéb esetekben a Testület ajánlás jellegű határozatot hoz

Tapasztalatok A Békéltető Testület elé kerülő ügyek száma az utóbbi években sokszorosára nőtt Társaságunk törekszik a problémák mindkét fél számára kielégítő rendezésére A nagyobb időkeret és a személyes törődés sokszor segít a fogyasztók meggyőzésében