dr. Koós Tamás szeptember 18. Budapest

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Szakmai monitorozás.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Értékelés fogalma Értékelés célja
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Közönségkapcsolatok (PR)
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Pályázat és projekt menedzsment
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
A szervezeti problémák kezelése
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) folyamatos és félidei értékelése Tájékoztató a évi értékelési tevékenységről a Monitoring.
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Monitoring, értékelés, ellenőrzés
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Marketing információs
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedagógus értékelési rendszer
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az ESZA Kht. monitoring tevékenysége Rettegi Zsolt vezető monitor.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
A civil szervezetek hatásméréséről
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

dr. Koós Tamás 2013. szeptember 18. Budapest Projektek értékelése dr. Koós Tamás 2013. szeptember 18. Budapest

Az értékelés Annak a vizsgálata, hogy a projekt vagy program miképpen járul hozzá a kitűzött, átfogó célok eléréséhez; Annak vizsgálata, hogy a projekt milyen mechanizmusokon keresztül fejti ki hatását Az értékelési folyamat fő kérdései: Milyen hatást értünk el? Mitől működik?

Folyamatos, az alapvető indikátorok gyűjtése üzemszerű Tevékenység Audit Monitoring Értékelés Célrendszer A külső és belső előírásoknak (pl. jogszabálynak) való megfelelés vizsgálata Megvalósulás vizsgálata az előre megadott működési célokhoz viszonyítva A tevékenység vizsgálata a z elérni kívánt hatások szempontjából (hozzájárult-e a megoldani kívánt probléma kezeléséhez?) Ütemezés Folyamatos Folyamatos, az alapvető indikátorok gyűjtése üzemszerű Lehet : előzetes, utólagos, köztes Megvalósító jellege szerint Külső vagy belső auditor Menedzsment Külső szakértő, de lehet belső team-tag is A tevékenység elsődleges célja Elemző-tudományos Következményei A szabályszegés szankcionálása és korrekciója Projekt módosítása, erőforrás-átcsoportosítás, menedzseri döntések Megnövekedett ismeretek, Jobb projekt-tervezés a jövőben

Az értékelés Eredmény-értékelés : van-e olyan, a célok szempontjából fontos változó, amely kedvező v. bármilyen irányban változott a projekt/program nyomán? Akarjuk-e folytatni/megismételni/terjeszteni/fejleszteni a programot? Jobb lenne elfelejteni?

Az értékelés Folyamat-értékelés: nem az eredményekre, a kimenetelre koncentrál, hanem a megvalósítás végrehajtását, a részt vevők reakcióit, magatartását vizsgálja; A projekt/program működési mechanizmusait tanulmányozza (siker- tényezők, kudarcok lehetséges okai)

Az értékelés legfontosabb fogalmai Indikátorok: eredmény-indikátorok: gyakran a projektek követően, akár évekkel később vizsgálhatóak. A kívánt hatásokra jellemző mutatók folyamat-indikátorok: célcsoport működése, intézményi működések jellemzői – n.b. nem keverendő a monitorozási indikátorral (bár lehet átfedés). Ide tartoznak a minőségi indikátorok is

Az értékelés legfontosabb fogalmai Köztes indikátorok: a végső célok eléréshez szükséges változások bekövetkezését jelzik, tehát prediktív értékűek lehetnek a célok elérése tekintetében

Értékelés és tudomány A projektre/programra/politikára vonatkozó szakismeretek az indikátorok kiválasztásának alapja Kulcs-kérdések: relevancia, mérhetőség, megbízhatóság, tudományos megalapozottság

Értékelési eszköz Rövid leírás Eszköz típusa Formális Informális Kvantitatív Kvalitatív Felmérés (survey) Előre megadott kérdések bizonyos témában, amelyet a célcsoport megválaszol X Interjú Kérdések csoportja, melyet a célcsoportnak feltesznek, és amelyet további kérdések és megbeszélés követ Tudás/készség tesztek Kérdések csoportja, amelyek a célcsoport bizonyos ismereteinek vagy készségeinek megismerésére irányulnak Főkuszcsoport Csoportmegbeszélés viszonylag kevés számú emberrel meghatározott témáról Értékelőlap Kérdések csoportja, melyek a részt vevők véleményét, attitűdjeit és megértését vizsgálják a projekt meghatározott fázisa után Feljegyzések A projekt észt vevőinek napi tevékenységeiről szóló, saját maguk által készített írásos jelentés Helyszíni látogatások Megfigyelések és interjúk kombinációja, amely a projekt megvalósítási helyszínén történik Tevékenységi napló A projekt tagjainak napi tevékenységi jelentése előre megadott formában Megfigyelési feljegyzések A projekt-tevékenységek közvetlen megfigyelése során készített feljegyzések Dokumentáció Projekt tevékenységek adminisztratív feljegyzései (pl. jelentések, megbeszélések emlékeztetői, regisztrációs lapok) Anekdotikus feljegyzések Történetek és elbeszélések egy projekt-eseményről, tapasztalatról vagy személyről, a projekt-team vagy részt vevő által Forrás: Project Evaluation Guide for Nonprofit Organisations, Imagine Canada, 2006

Az értékelési folyamat szervezése A programokat, projekteket az eredmények alapján, de a megvalósítás folyamatai szerint is értékelni kell Folyamatértékelés - eredményértékelés Miért? Az eredmények demonstrálják a hatásosságot, a folyamatok értékelése a hatásmechanizmus megértését segíti elő+monitoringot támogatja A döntéshozó és a projekt-menedzsment felelőssége, hogy az értékelés munkatervében mindkettő szempont kellő súllyal megjelenjen.

Az értékelési folyamat szervezése Az értékelés módszerének kiválasztása kritikus mozzanat, egy adott programot általában nem lehet randomizált, kettős vak kísérlet során értékelni Miért: drága, nem standardizálhatóak a körülmények, nem ad információt a program működéséről (pl. nincs két egyforma közösség, iskola, kórház, kommunikációs kampány stb.)