Matematikai ismeretek az alapiskolától az egyetemig Part Edit Selye János Egyetem Komárno, Szlovákia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A háromszög elemi geometriája és a terület
Advertisements

Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Matematika kompetencia
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
SZLOVÁKIAI ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁS TANULÓK MATEMATIKAI PROBLÉMAMEGOLDÓ KÉPESSÉGÉNEK VIZSGÁLATA GUBO István Selye János Egyetem, Révkomárom, Szlovákia.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Matematika és módszertana
Elektrotechnika 5. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A problémamegoldás folyamata
Halmazok, műveletek halmazokkal
Turbo Pascal Változók.
Számhalmazok.
OKÉV évfolyam. Olvasáskészség kiépültsége országos:fenntartói:iskolai:
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
1 A számítási pontatlanságok a + b – a = b ? Tegyük fel, hogy 4 tizedesjegyig pontos a mantissza a = 5678 = 5,678  10 3 b = 6789 = 6,789  10 3 a + b.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Mesterképzés az EKF-en
Fejezetek a matematikából
1 Programozás alapjai GEIAL312B (ANSI C) BSc (Bachelor of Science) / Alap képzés 2005/2006. őszi félév Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Készítette: Árpás Attila
Általános iskola 5. osztály
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Geometriai fogalmak két svéd tantervben és egy tankönyvben
Ismétlés.
Kifejezések. Algoritmus számol; Adott összeg; összeg:=0; Minden i:=1-től 5-ig végezd el Ha 2 | i akkor összeg:=összeg+2*i Ha vége Minden vége Algoritmus.
A háromszög elemi geometriája és a terület
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI Miskolc 4. évfolyamos tanulóinak a 2011-es Országos Kompetenciamérésen elért eredményei Készítette: Bánné.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1 Vektorok, mátrixok.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
„C” típusú programcsomag bevezetése
Ez az én művem Készítette: Barczi Renáta Felkészítő tanár: PeadDr
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
8. osztály Egyszerű képletek. Első feladat  Adjunk meg egész számokat, majd számítsuk ki az összegüket, különbségüket és hányadosukat.
Alapműveletek (Természetes számok, Egész számok)
A természetes számok osztása, az osztás tulajdonságai
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Automatizált kábelkonfekcionálási technológia kutatása, intelligens kábel és egyedi csatlakozók fejlesztése INFONIA Alapítvány Rab Árpád, projektvezető.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika III.
20. óra Összefoglalás I..
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Gyakorlati feladatsor témaköreinek áttekintése,
Számtani alapműveletek
Számológép Készítette: Erdős Csaba 7/E
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Kifejezések C#-ban.
3. óra Algebrai kifejezések nagyító alatt
137. óra - Ismétlés Számok és műveletek
Regionális konferencia
HÖSZ rendszer fejlesztések
óra Algebra
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Felkészülés az évvégi dolgozatra
Milyen matematikai fogalmak szerepeltek az előadásban?
Hatványozás azonosságai
Előadás másolata:

Matematikai ismeretek az alapiskolától az egyetemig Part Edit Selye János Egyetem Komárno, Szlovákia

Kiindulópontok A tanító és ovóképzos diákok ismereteinek felmérése az egyetemi tanulmányok kezdetén Az eredmények összehasonlítása egyes egyetemeken a CMU-szerkesztett teszt használata, Elektronikus feldolgozás lehetősége Nagyvárad, MIDK-2013

Szervezés és lebonyolítás A feladatok lefordítása szlovák nyelvre. Az elektronikus feldolgozas próbája on-line tesztelés A feladatok lefordítása magyar nyelvre A téli szemeszter második, harmadik hetében folyik a tesztelés Az eredmények feldolgozása elektronikus és kézi módszerekkel

Az eredeti terv módosítása A tesztelés módjának megváltoztatása papír alapúra Feladatok számának csökkentése A feldolgozási mód megváltoztatása

Témakörök Természetes számok Egész számok Tizedes számok Geometria –Alakzatok –Mérések Adatkezelés

Jasná 2010

Értékelés – tudás hosszútávú megmaradása Természetes számok –A helyi érték megnevezése 70-80% –Kivonás összeadás kétszeres 10 átlépéssel 90% fölött –Sorbarendezés 90% –Számírás- szóbeli kifejez és Egész számok abszolút éretéket kivéve 90% körüli eredmény Tizedes számok- nincs 90% feletti eredmény összehasonlítás összeadás, szorzás

Geometria- alakzatok –négyszög –paralelogramma –négyzet D G J B Értékelés – tudás hosszútávú megmaradása

Értékelés- deformációk Prirodzené čísla –Maradékos osztás –Kerekítés Celé čísla –absolút érték –két negatív szám különbsége Tizedes szám –nagyságrend –% számítás tizedes számra való átszámítás –Geometria Kerület- Terület egybevágóság

Köszönöm a figyelmet