Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
A siker kulcsa: a rendszer testre szabása
Miért veszélyes a túlzott emberközpontúság egy (ict-)cégen belül? Ha nincs változ/tat/ás előbb-utóbb jön a válság… Solti Előd V-csoport Menedzsment.
A.A. Stádium Kft. Péczely György
Szervezetfejlesztési Program
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
4 négyzetes kérdés Készen vagy? B A
A sikeres TPM építés kulcsa a magas szintű karbantartási szaktudás
EMPOWERMENT Az alkalmazottak felhatalmazása
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
TPM klub - extra Siófok Szabályok Kötetlen viselet Reklámmentesség Tegeződés.
Industrial Organization - alapvető modellek
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Üzleti közösségekhez tartozás Magyar Vállalkozók Üzleti Köre
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Fejlesztési, stratégiai útmutató
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
munkahelyi kommunikáció PéPéeS
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
A Grundfos Vállalatcsoport
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
Mi jöhet még a TPM bevezetése után?
HR-Klub alakuló ülés Budapest. Bemutatkozás A.A. Stádium Kft. – 1984 december óta – Műszaki terület: műszeres vizsgálatok – Menedzsment terület.
II. Logisztikai tervezés
Honnan származik a pozitív nettó jelenérték? Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, fejezet McGraw Hill/Irwin Copyright.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Tervezett hatások & Nem várt hatások „Partnerség a foglalkoztatásért 2009” TÁMOP projekt.
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Ugrás az első oldalra Pályázatmenedzsment Rácz József tanácsadó Készült a NFGM támogatásával, a KKC-2007-K projekt keretében.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Az energiahatékony közbeszerzés akadályai a kínálati oldal számára Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
BPR – Business Process Reengeneering
Országos nagykereskedelmi menedzser
A problémafeltárás technikái
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Vállalati terv bemutató
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Üzleti terv bemutatása
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Cégnév Üzleti terv.
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje Péczely György A.A. Stádium Kft.

Tartalom Előzmények Felmérés A workshop maga „Bemelegítés” A munka Zárás A feladatok nyomonkövetése Tanulságok

Előzmények „Garázsvállalkozásból” 500 fős cég Francia anyavállalat egy éve vette át a vezetést Fejetlenség… Találkozó az európai vezetővel: konkrét igények

A dolgozók mondták… Felmérés 140 elemű lista alapján (kicsit későn) Feladatok, felelősökkel, hogy a kezdés rendben legyen A terület megismerése A termék megismerése A fő célok Munkaerő megtakarítás Belsőrész gyártás beintegrálása a sorba A dolgozók mondták…

A workshop maga - bemelegítés A megjelentek (meg nem jelentek) – beosztások Bemutatkozás Kaizen szemlélet

Alapelvek Felejtsd el az előítéleteket, dogmákat! Ne abból indulj ki, hogy a dolgok jelenleg hogyan működnek! Ahelyett, hogy azon gondolkozol, hogy valamit miért "nem lehet megcsinálni", inkább találd ki, hogy hogyan lehetne megvalósítani! A jó fejlesztési ötleteket azonnal valósítsd meg. Keresd a tökéletességet, de ne várakozz emiatt, valósítsd meg a 60 %-ot. Azonnal orvosold a problémákat a keletkezésük helyén.

Alapelvek A nehézségekből nyerj új ötleteket. Keresd a kiváltó/gyökér okot, használj elemzési technikákat, és találd meg a megoldást. Inkább használd fel 10 ember ötleteit, minthogy egytől várd a zseniális megoldást. Próbáld ki a megoldásokat, majd ellenőrizd az eredményeidet. A fejlődés sohasem ér véget.

Szemlélet = nem jó úgy, ahogy van! Bemelegítés – 5S Hogy jön az 5S a Hoshinhoz? Piros címkék – 80 feladat Szemlélet = nem jó úgy, ahogy van!

Workshop – a munka Jelen állapot feltérképezése Termékek (referenciák) – mennyiségek Vevői igény, Ütemidő Szükséges alapanyagok Ciklusidő mérések (átállások)

Workshop – a munka A jövő állapot megtervezése A munkák újraelosztása Lean veszteségek kiküszöbölése céljából Új Layout

Megoldható, bebizonyítottuk Workshop – a munka A belső rész gyártás áthelyezése Megoldható, bebizonyítottuk

Workshop - zárás Feladatok összeírása Hosszabb távú feladatok A workshopon megkezdett munkák befejezése 74 feladat

Sikeres? Workshop - eredmények Megtakarítások: 1. Termékcsalád: 4 helyett 3 dolgozó 25 % 2. Termékcsalád: 5 helyett 4 dolgozó 20 % Sikeres?

A feladatok nyomonkövetése A következő munkanapon a workshop kulcsfigurája távozik a vállalattól Legtöbb tapasztalat Sok felvállalt feladat A gyártósor a régi létszámmal indul el Az új projektvezető lelkes, DE Nem haladnak a feladatok

Workshop feladatkövető megbeszélés Megbeszélést szerveztünk a workshop résztvevőivel 1 fő jelenik meg Fogalma sincs a feladatairól ???? Hiányzik a vállalati kultúra?

Következő lépések Az európai vezető elgondolkodik… Talán nem Hoshinnal kellett volna kezdeni (az eltávolított kollégák véleménye) Döntés: 5S VSM workshop (hogy átlássák a teljes folyamatot)

Tanulságok A vállalati kultúra fontossága (szalmakunyhóra bramack cserép tetőt?) Cameron-Quinn

Hangsúly a munka során előkészítés első lépések bevezetés Klán Bizalom Külsőségek Csapatszellem Adhokrácia Rugalmasság Workshopok Rendszerépítés Piac Eredmények Gördülékenység Beszámolók Hierarchia Pontos terv Fokozatosság Tervnek megfelelés

Tanulság – a projektek három dimenziója

Tanulságok Ne egy kalapáccsal akarjunk minden szöget… Higgyünk a beosztottainknak, kérjük ki a frontvonalon levők véleményét (fejlesszük ki ezt a képességet) (Kérjük ki a tanácsadó véleményét, bízzunk a tapasztalatában)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. Köszönöm a megtisztelő figyelmet