Az erőszakmentes kommunikáció technikája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Hiszem, hogy amikor valaki könyvet olvas, a fejében megszületik a saját filmje, arcot teremt a szerepl ő knek, megrendezi a jeleneteket, hallja a hangokat,
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
Kommunikáció.
„ Ezt mondom az Úrnak: Én Uram vagy te; feletted való jóm nincsen.”
A Női Szavak Értelmező Szótára
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
A Barátság.
Kommunikációs stratégiák
Nemzetközi tárgyalási technikák
Tanulásszervezés 3. Bemutató
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Néha ....
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Preventív kifogáskezelés
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A Motivációs interjú alkalmazásának lehetőségei
Motivációs kérdezés technikája
Tibeti személyiségteszt
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Készítette: Balogh Beáta Bathó Gabriella Mezey Annamária Fencsák Zoltán László Singer Magdolna.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A GYŐZTES.
A szervezeti problémák kezelése
„Irodalom és bölcselet” november 21. Réz Anna Miért felelős Oidipusz király?
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
1 A CSOPORT NEHÉZSÉGEK KEZELÉSE A csoportmegbeszélés alatt, figyelj fel hogy mikor kezdenek a tagok eltávolodni a kijelölt témától. Egy csoport tag elkezd.
Ha egy nap….
Folyamodjatok az Úrhoz,
a királyok felett Ő a Király. Megadom magam,
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Az ütközések fejlesztő ereje -
Delegálás.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Kommunikáció 4. Bemutató
Quality Human Management
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Mennyire találta motiváltnak 1.sz. asszisztensét, mennyire segítette működését? Mennyire találta motiváltnak 2.sz. asszisztensét, mennyire segítette működését?
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
Képzőhely-ellenőrzési szakértők felkészítése – pszichológiai blokk
Vicc 8 legjobb mondat a vezetésoktatóktól Avagy, amit ha hallunk akkor baj van…
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
Az alapvető kommunikáció
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Út a sikeres tanuláshoz
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
A VIZSGA FÓKUSZPONTJAI
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Az érzelmi zsarolás.
Szupervízió A szupervízió a változás generátora 3. Szint Gondolati
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Lelkivezetés elmélete
Kognitív és emotív jelentés
Hatékony és változatos kommunikációs módszerek
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Előadás másolata:

Az erőszakmentes kommunikáció technikája A Gordon módszer Az erőszakmentes kommunikáció technikája

A meghallgatás négy formája Passzív hallgatás (odafordulás,csend) Megerősítő reagálások (verb. és nonverb jelzés: „veled vagyok, igazi a figyelmem”) Beszélgetés indítók, ajtónyitó kérdések Aktív hallgatás (újrafogalmazom, sorok között olvasok:”úgy tűnik, hogy Ön…Azt hallom ki ebből…Lehet, hogy úgy érzi…”

Én közlés-Te közlés Te közlés: megállapít a másikról, leírja, milyennek kellene lennie, mit kellene tennie. Rá hárítja a felelősséget Én közlés: a közlőről szól, három részből áll: Közli a másikkal, mi az a konkrét viselkedés, ami problémát okoz számára (egyszerű tényközlés, ítélet nélkül) Közli ennek kézzelfogható hatását a közlőre Közli az emiatt benne kialakult kellemetlen érzést

Én közlés pozitív hatásai A közlő saját belső állapotáról szól, amiért csak ő a felelős, nem hárítja senkire A közlő megosztja az érzéseit a másikkal Nem értékeli a másikat Nem rontja a kapcsolatot Változásra sarkall, hiszen az empátiát ébreszti fel a hallgatóban

A kommunikáció 12 gátja Parancs, utasítás, irányítás Figyelmeztetés, fenyegetés Prédikálás,leckéztetés Tanács, javaslat, megoldás ajánlása Tanítás, kioktatás,logikus érvelés Bírálat,kritizálás,helytelenítés Dicséret,egyetértés,pozitív értékelés

A kommunikáció 12 gátja 8. Szidás, megbélyegzés,kifigurázás 9.értelmezés, elemzés, megállapítás 10.vigasztalás, rokonszenv kifejezése,támogatás 11.kérdezgetés, vallatás, keresztkérdések 12.gyúnyolódás, humorizálás,vfigyelem elterelése