A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A roma családok segítése a csecsemőmasszázs módszerével. Gyakorlati útmutatás az egyéni és csoportos csecsemőmasszázs oktatásában a roma lakosság körében.
A gyermekgyógyászat jellemzői Demográfiai mutatók
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Gyermekjogok az egészségügyben Európában és itthon
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A Hallgatói Mentorprogram működése
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Gyermekvédelmi rendszer jogi háttere
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
A tehetség és felelősség
Színes programok minden korosztálynak
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Az egészségügyi szolgáltatók kártérítési felelőssége
Szociális munka az onkológiában
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Napocska Napköziotthon
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gondozás,nevelés egysége
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Egy non-profit egészségügyi alapítvány PR-tevékenysége Száraz Éjszakák – Derűs Nappalok Alapítvány Sarlós Gábor PeppeR 21 PR Ügynökség.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Gyermekjogok - egy lépés előre
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
1 Támad az influenza! Hogyan védekezzünk? Margit Kórház Pásztó Egészségpercek Prevenció és egészségmegőrzés.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Mindennapi veszteségeink
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése, veszélyhelyzetek felismerése Előadó: Botlik Tibor A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése,
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Gazdagító programpárok Logikai-matematikai tehetséggondozás.
A beiskolázás előkészítése
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Családorvos Nikla, Táska, Csömend
Út a sikeres tanuláshoz
Kereszténység - nevelés
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Összeállította: Szabó Ilona
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Esély a szülőknek, lehetőség
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása

A krónikus betegség jellemzői - hosszadalmas kórházi tartózkodás - nem minden esetben jár magatehetetlenséggel Leggyakoribb krónikus kezelést igénylő betegségek: - tumorok, leukémia, szív-, vese-, tüdő-, emésztőrendszeri betegségek, diabetes, hypothireosis, epilepsia, stb.

Kiemelt feladatok - alapos, mindenre kiterjedő ápolási terv készítése (szokások, napirend, érzelmi, értelmi fejlettség) - a gyermek testi, érzelmi és szellemi fejlődésének segítése (pszichológus és pedagógus segítésével)

A hospitalizáció Hosszantartó kórházi tartózkodás jellemző jelensége. Következményei: érzelmi, testi, szellemi fejlődés hanyatlása, életkedv, aktivitás csökkenése, melyet apátia, gyengülés, fogyás követ Elősegíti a szövődmények kialakulását, és a gyógyulási folyamat kitolódását.

Mi lesz velem?

A szülőket is fel kell készíteni

Testi nevelés Feladatok: - alapvető egészségügyi szokások kialakítása - önállóság kialakítása - nagyobb gyermekek ellenőrzése - motiválás, bíztatás, bátorítás - foglalkoztatás (terítés, asztalszedés)

A gyermek érzelmi fejlesztése Feladatok: - megismertetés korban hozzáillő társakkal - közös programok, játékok szervezése - kellemes „szobahangulat” kialakítása - ünnepek szervezése - fennjáró betegek bevonása a fekvők látogatásába - személyes példamutatás - szülők, rokonok látogatásának elősegítése

Egy daganatos gyermek rajza

A gyermek értelmi fejlesztése Feladatok: - mindég korának és állapotának figyelembevételével - megfelelő eszközökről való gondoskodás - csoportos és egyéni játék szervezése - mese és ismeretterjesztő filmek - lehetőség az alkotómunkára - kisebb munkákba történő bevonás (hajtogatás)

Játszani szeretnék

Amit még tudnunk kell - nincs gyors, látványos eredmény - kitartás és türelem mindenki részéről - a lassú folyamatot a gyermekkel is el kell fogadtatni - kóros betegségtudat kialakulásának gátlása - reménytelenség oldása - megfelelő időben megfelelő tájékoztatás a betegség várható alakulásáról (hajhullás, fájdalom elhízás stb.) - otthoni életre való felkészítés

Kórházban jár a Télapó

Krónikus beteg és az ápoló Hosszantartó ápolásból eredő bizalmi kapcsolat, szorosabb kötődés alakul ki. Az ápoló személyzet egyfajta családpótló szerepet él át. A gyermek „maga választja ki” a számára fontos személyt, és a kötődés mértékét.

Leválás Az ápolónak mindvégig tudatosan szinten kell tartania a kapcsolatot. (Főként félárva, illetve állami gondozott gyermekeknél.) A leválási folyamatra fel kell készíteni: - saját magát - a gyermeket Eszközei: - személyes érzések elfolytása önmagunkban - pozitív jövőkép felépítése a gyermekben