A 2014-2020 közötti időszakra vonatkozó Vidékfejlesztési Program tervezési folyamata Pócsi Gabriella NAKVI MTO tervezési referens Hatékonyság, Innováció,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
Vidékfejlesztés a fókuszban Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Buzás Sándor főosztályvezető Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH)
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
területi tervezési és értékelési referens
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Tartalom Felkészülés a időszakra
KAP ALBIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÁS DIT-UMVP MB MÁRCIUS 13-I ÜLÉSÉRE Szilvássy István.
Baranya Megyei Önkormányzat
Vidékfejlesztés a fókuszban
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Az Európai Uniós EMVA beruházási támogatások
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vidékfejlesztési Program tervezésének jelenlegi helyzete
Vidékfejlesztési Program
Vezető tervező, osztályvezető
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Erdészeti átruházott feladatok 2013 Ali Tamás Gábor február.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Szilágyi Anetta Vidékfejlesztési referens Vidékfejlesztési Főosztály
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Vidékfejlesztési Főosztály
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
„… a szorgalmas munka meggazdagít…”
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
A as Európai Uniós tervezési időszak várható legfontosabb feladatai TÉRSÉGI VÁLLALKOZÓI FÓRUMOK január Szolnok – Jászberény –
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Magyar Útügyi Társaság
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Pongrácz Máté megyei referens Somogy megye
A vidékfejlesztés helye és szerepe Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Baracsi Endre Terület- és Vidékfejlesztési Bizottság.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
VIDÉKFEJLESZTÉSI FORRÁSOK KÖZÖTT
MNVH Komlóska Baracsi Endre referens.
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Az önkormányzatok településfejlesztési
KAP reform, az agrártámogatások új rendszere. Vidékfejlesztési Támogatások.
Az új Vidékfejlesztési Program
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Előadás másolata:

A közötti időszakra vonatkozó Vidékfejlesztési Program tervezési folyamata Pócsi Gabriella NAKVI MTO tervezési referens Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne!

Amiről szó lesz… 1.A NAKVI és a tervezés kapcsolata 2.Fontosabb rendeletek, fogalmak, kormány határozatok a tervezéssel kapcsolatban 3.A közötti időszakra vonatkozó Vidékfejlesztési Program tervezési folyamata - a projekt szervezeti struktúrája 4.Eddigi feladatok a tervezéssel kapcsolatban 5.Jövőbeni feladatok a tervezéssel kapcsolatban

1. A NAKVI és a tervezés kapcsolata Feladat: a közötti időszakra vonatkozó új, agrár- és vidékfejlesztési program tervezési feladatainak a koordinációja, menedzselése Vidékfejlesztési Igazgatóság - Monitoring és Tervezési Osztály (Projektiroda);

2. Fontosabb rendeletek, fogalmak, kormány határozatok a tervezéssel kapcsolatban Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap (EMVA); Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA); Közös Stratégiai Keret (KSK); Community-led Local Development (CLLD); Multifunding; Operatív Program (OP); – Vidékfejlesztési Program (VP); – Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP); – Környezet Energetikai Hatékonyság Operatív Program (KEHOP); Position Paper (PP); Partnerségi Megállapodás (PM); Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság (NFK); 1600/2012. (XII. 17.) Korm. határozat; 1113/2013. (III. 8.) Korm. határozat; 1143/2013. (III. 21.) Korm. határozat.

3. A közötti időszakra vonatkozó Vidékfejlesztési Program tervezési folyamata - a projekt szervezeti struktúrája

1600/2012. (XII. 17.) Korm. határozat a 2014–2020 közötti európai uniós fejlesztési források felhasználásának tervezésével és intézményrendszerének kialakításával összefüggő aktuális feladatok alapján az alábbi operatív programok tartoznak a Vidékfejlesztési Minisztériumhoz: 1.Vidékfejlesztési Program (VP) 2.Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) 3.Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) - a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös tervezés A vidékfejlesztési miniszter 5/B/2013. (III. 26.) számú utasítása

A közötti európai uniós források felhasználását biztosító operatív programok szerkezete

Munkacsoportok A Munkacsoport az adott szakterületen tevékenykedő kormányzati- és tudományos szervezetekből, szakmai- és társadalmi érdekképviseleti szövetségekből, valamint szakértőkből létrehozott önálló munkaegység, célja szakmai segítséget nyújtani a as programalkotási folyamathoz. A tagok kiválasztásánál során fő szempont volt, hogy minél szélesebb szakmai bázis vegyen részt a Programok kidolgozásában. A Projekt szervezetén belül az alábbi munkacsoportok működnek: Környezetminőség és természeti erőforrások munkacsoport; Erdészeti munkacsoport; Agrárgazdasági munkacsoport; Élelmiszer-feldolgozás fejlesztési munkacsoport; Helyi közösségek és társadalmi kohézió munkacsoport; K+F és innováció, tudásátadás, képzés munkacsoport; Halgazdálkodási munkacsoport; Tematikus alprogramokért felelős munkacsoport; Általános tervezésért felelős munkacsoport.

A munkacsoportok szervezeti felépítése Munkacsoport vezető: a munkacsoport vezetőjét az Operatív Irányító Bizottság választja ki és az OIB elnöke nevezi ki. Munkacsoport titkára: a Projektiroda munkatársa. a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) államtitkárságai, illetve illetékes főosztályai által delegált személyek; a Halászati Operatív Program Irányító Hatóság (HOP IH) által delegált személy; a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által delegált személy; a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által delegált személy; a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) által delegált személy; a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (NAKVI) által delegált személy; a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) által delegált személy; az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) által delegált személy; a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) által delegált személy; Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) által delegált személy; a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége (MÖOSZ) által delegált személy; az Operatív Irányító Bizottság (OIB) által kijelölt szakértők.

4. Eddigi feladatok a tervezéssel kapcsolatban év első félévében megkezdődött az Európai Unió as programozási ciklusára vonatkozó hazai Vidékfejlesztési Program és Magyar Halgazdálkodási Operatív Program tervezési folyamatainak előkészítése. Elfogadásra kerültek a szervezeti egységek ügy- és eljárásrendjei. – korábbi miniszteri utasítás alapján Munkacsoportok által elvégzett feladatok: A saját szakterületükre vonatkozóan készítik a Program helyzetértékelését, valamint az ahhoz kapcsolódó munkacsoporti és programszintű SWOT elemzést. Megkezdődtek az OP-k közötti egyeztetések (tárcaközi) a területi lehatárolásokkal kapcsolatban. Tárcaközi Tervezéskoordinációs Testület: A tárcák közötti tervezés koordináció legmagasabb operatív irányító szerve. Megyék megkeresése (megyei referensek) – koordinatív szereppel történő felruházás! – helyi szereplőkkel való kapcsolattartás !

Tervezési lépésekDátum Operatív Program 0.3. verzió Partnerségi Megállapodás 0.2. verzió Bizottsági informális egyeztetés Operatív Program 0.2. verzió Partnerségi Megállapodás 0.1. verzió Operatív Program 0.1. verzió Operatív Program 0.0. verzió /2013. (III. 8.) Korm. Határozat a Partnerségi Megállapodás, az operatív programok, valamint a Stratégiai Környezeti Vizsgálati Jelentés társadalmi egyeztetésének módjáról, prioritásairól és menetrendjéről

5. Jövőbeni feladatok tárca szinten 1113/2013. (III. 8.) Korm. határozat a Partnerségi Megállapodás, az operatív programok, valamint a Stratégiai Környezeti Vizsgálati Jelentés társadalmi egyeztetésének módjáról, prioritásairól és menetrendjéről 1143/2013. (III. 21.) Korm. határozat a 2014–2020 közötti európai uniós fejlesztési források felhasználására vonatkozó programok indikatív prioritásairól Tervezési lépésekDátum Operatív Program 1. teljes verziója Operatív Program 1.0. verzió Operatív Program 0.3. verzió

Az 1143/2013. (III. 21.) Korm. határozat értelmében a prioritás tengelyek alapján március 31-ig kell kidolgozni a Vidékfejlesztési Program első tervezetét. Prioritástengelyek: 1.A tudásátadás és az innováció előmozdítása a mezőgazdáságban, az erdészetben és a vidéki térségekben, különös tekintettel a következő területekre; 2.A versenyképesség fokozása a mezőgazdasági termelés valamennyi típusa esetében és a mezőgazdasági üzemek életképességének javítása, különös tekintettel a következő területekre; 3.Az élelmiszerlánc szervezésének és a kockázatkezelésnek a mezőgazdaság terén történő előmozdítása, különös tekintettel a következő területekre; 4.A mezőgazdaságtól és az erdészettől függő ökoszisztémák állapotának helyreállítása, megőrzése és javítása, különös tekintettel a következő területekre; 5.Az erőforrás-hatékonyság előmozdítása, valamint az alacsony széndioxid kibocsátású és az éghajlatváltozás hatásaihoz alkalmazkodni képes gazdaság irányába történő elmozdulás támogatása a mezőgazdasági, az élelmiszer-ipari és az erdészeti ágazatban, különös tekintettel a következő területekre; 6.A társadalmi befogadás előmozdítása, a szegénység csökkentése és a gazdasági fejlődés támogatása a vidéki térségekben, különös tekintettel a következő területekre

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne!