„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
2. Nemzetközi Környezetipari, Energiahatékonysági és Megújuló Energiaforrások Szakkiállítás Budapest november
2010. május 12.INNOTRANSZ Mérnöki Iroda Kft. – Informatikai megoldások a környezetvédelemben Innováció a környezetvédelmi informatikában X. Országos Környezetvédelmi.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Együttműködők vagy véleményvezérek, avagy hogyan vonhatják be a civil szervezetek a lakosokat a környezetvédelmi akciókba.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Önkormányzati energia- és klímastratégia: célok, folyamat, megvalósítás Veszprém MJV Önkormányzata INTENSE projektben Józsa Tamás kabinetfőnök Good afternoon,
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Szakterületi trendek, kilátások, jellemző foglalkozások és munkaerő- piaci igények Dzubay László Május 03. Pécs.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Építési- és bontási hulladékok képződése és lehetséges hasznosításuk Szombathely május 3-5. A hulladékgazdálkodás szabályozása hasznosítási irányok.
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
Globális problémák Kialakulásuk okai:
Közönségkapcsolatok (PR)
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
A vállalkozások környezete
Közönségkapcsolat (public relations)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
KÖRNYEZETVÉDELEM A HULLADÉK.
EU KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS A CSATLAKOZÁS MAGYAR VONATKOZÁSAI Dr. Fogarassy Csaba
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
Szemléletformálási stratégia az ÖKO-Pack Kht.-nál
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
Karancsi Tamás - ügyvezető
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Nagy NyomdaKönyv 2004 a Geomédia Kiadói Rt. gondozásában.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Kecskemét május 9 – 10. Ligetvári Ferenc DSc Debreceni Egyetem EGYETEMEK, FŐISKOLÁK KÖRNYEZETVÉDELMI OKTATÓINAK V. ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A KÖRNYEZETVÉDELEM.
Gere János 1 SINUS Környezettechnológiai Innovációs Klaszter Alapítva: A szervezet székhelye: Dunaújváros, Magyar út 106/B Zárókonferencia.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Áttekintés a magyar hulladékgazdálkodásról Dr. Hornyák Margit
A tartamos erdőgazdálkodás és a faenergetika optimális kapcsolata „A biomassza felhasználásának formái” Budapest, október 25. Jung László vezérigazgató-helyettes.
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
TÖOSZ Vas Megyei Polgármesteri Fórum Vép, február 29.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia A megújuló energia jövője a Közép-dunántúli régióban Edutus Főiskola,
A fenntartható társadalom előtt álló feladatok Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége Dr. Ágoston Csaba PhD Elnökségi tag.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – NPT ülés, Pásztor Szilvia – pályaorientációs portál tartalmi.
Kanizsa Trend Kft Környezetvédelem a Kanizsa Trend Kft-nél Nagykanizsa.
Az ENIN Környezetipari Klaszter bemutatása Lenkey Péter innovációs igazgató Észak-Magyarországi Gyáriparosok Szövetsége.
a logger-használat kérdései
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Rigó Csaba Balázs A Közbeszerzési Hatóság tevékenysége
Előadás másolata:

„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február 4. Simányi Zsuzsanna Hulladéksors szakmai folyóirat

Hulladéksors bemutatkozása Az első szám megjelenése: május évi XLIII. törvény a hulladékgazdálkodásról

Hulladéksors főtémái: 2000-től az egyetlen magyarországi hulladékgazdálkodási szakmai folyóirat 2009-től a megújuló energia és a környezetvédelem is beletartozik a tematikánkba

A lap témái részletesen: az ipari, kommunális, mezőgazdasági hulladékok begyűjtése, előkezelése és hasznosítása, ártalmatlanítása – módszerek, és technológiák; víz- és szennyvízkezelés, talaj- és levegőtisztaság-védelem témakörei; megújuló energiaforrások hasznosítása: a biogáz, a biomassza, a bioüzemanyagok az energiatakarékosság- és hatékonyság kérdésköre; jogszabály-változások nyomon követése és értelmezése; hazai és nemzetközi trendek a másodnyersanyagok és a környezetvédelmi szolgáltatások piacán; technikai újdonságok és kutatási eredmények.

A Hulladéksors célközönsége: a hulladékgazdálkodás és a tágabban vett környezetvédelem területén dolgozó vállalkozóknak, illetve megújuló energiaforrások hasznosításában érdekelt cégeknek, a kibocsátó oldalon tevékenykedő termelő és kereskedelmi cégeknek, az önkormányzatoknak, a témáink iránt érdeklődő lakosoknak és civil szervezeteknek.

A Hulladéksors példányszámának alakulása

A Hulladéksors oldalszámának alakulása

A cégek marketing tervezése és munkája Egyre jellemzőbb éves stratégiai tervezés PR tervnek része a nyomtatott sajtóban való megjelenés → szakmai sajtó Marketing feladatokért és kommunkiációért felelős munkatárs és/vagy külső PR ügynökség Image és arculatépítés Hiányosság: kevés a készregyártott sajtóhír

Miért választják a hirdetők a Hulladéksorsot? Havi szakmai lap Így nagyban különbözik a nap sajtótól → nem szenzáció Hanem e területet érintő szakma témák boncolgatása Igyekszünk elébemenni az igényeknek

Hirdetők összetétele tevékenységi körök szerint 2009.évben

Hirdetői kedv alakulása a gazdasági válság hatására: A világon a reklámköltés 5,8%-kal csökkent Leginkább a lapok és a folyóiratok estek a hirdetők takarékoskodásának áldozatául: –a folyóiratoknál 18,5%, –a napilapoknál 7,5% volt a visszaesés. (Forrás: MTI, október)

Hulladéksorsban való megjelenések jellege Két csoportba sorolhatjuk: –PR jellegű megjelenések –Szakmai jellegű cikkek

1. PR jellegű megjelenések: Célja: Szakmai és szélesebb közvélemény elismerésének, bizalmának megnyerése. Image növelése Hosszú távon értékesítés optimalizálása PR cikk szólhat: Általános cégbemutatkozásról, Beruházás megvalósulásáról, A cég szolgáltatásainak / termékeinek bemutatásáról, Rendezvények, események ismertetéséről, Egy konkért véleményről („üzen”)

2. Szakmai jellegű cikkek: Célja: Lobbizás, Szakmai véleményezés, Érdekeik érvényesítése. (pl: termékdíj, fémtörvény, áramátvétel, szabványosítás..)

A hirdetők igényeinek alakulása napjainkban Hiteles forrásnak tekintik a lapot Tematizált számok Emellett helyt adunk a szakmai újdonságoknak, szakmát érdeklő változásoknak Ezekről a trendekről adunk hírt az Innováció (K+F) és Trend rovatunkban, melyekhez a cégek is szívesen csatlakoznak

Kommunikációs tevékenységüket tekintve a cégek: Nem hirdetnek Továbbra is költenek reklámra: hirdetnek, megjelennek a médiában, kommunikációs tevékenységet folytatnak

"Amikor a változás szelei fújnak, a kétkedők falakat húznak föl, az optimisták pedig vitorlákat„ (ismeretlen szerző)

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeim: Simányi Zsuzsanna /