„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február 4. Simányi Zsuzsanna Hulladéksors szakmai folyóirat
Hulladéksors bemutatkozása Az első szám megjelenése: május évi XLIII. törvény a hulladékgazdálkodásról
Hulladéksors főtémái: 2000-től az egyetlen magyarországi hulladékgazdálkodási szakmai folyóirat 2009-től a megújuló energia és a környezetvédelem is beletartozik a tematikánkba
A lap témái részletesen: az ipari, kommunális, mezőgazdasági hulladékok begyűjtése, előkezelése és hasznosítása, ártalmatlanítása – módszerek, és technológiák; víz- és szennyvízkezelés, talaj- és levegőtisztaság-védelem témakörei; megújuló energiaforrások hasznosítása: a biogáz, a biomassza, a bioüzemanyagok az energiatakarékosság- és hatékonyság kérdésköre; jogszabály-változások nyomon követése és értelmezése; hazai és nemzetközi trendek a másodnyersanyagok és a környezetvédelmi szolgáltatások piacán; technikai újdonságok és kutatási eredmények.
A Hulladéksors célközönsége: a hulladékgazdálkodás és a tágabban vett környezetvédelem területén dolgozó vállalkozóknak, illetve megújuló energiaforrások hasznosításában érdekelt cégeknek, a kibocsátó oldalon tevékenykedő termelő és kereskedelmi cégeknek, az önkormányzatoknak, a témáink iránt érdeklődő lakosoknak és civil szervezeteknek.
A Hulladéksors példányszámának alakulása
A Hulladéksors oldalszámának alakulása
A cégek marketing tervezése és munkája Egyre jellemzőbb éves stratégiai tervezés PR tervnek része a nyomtatott sajtóban való megjelenés → szakmai sajtó Marketing feladatokért és kommunkiációért felelős munkatárs és/vagy külső PR ügynökség Image és arculatépítés Hiányosság: kevés a készregyártott sajtóhír
Miért választják a hirdetők a Hulladéksorsot? Havi szakmai lap Így nagyban különbözik a nap sajtótól → nem szenzáció Hanem e területet érintő szakma témák boncolgatása Igyekszünk elébemenni az igényeknek
Hirdetők összetétele tevékenységi körök szerint 2009.évben
Hirdetői kedv alakulása a gazdasági válság hatására: A világon a reklámköltés 5,8%-kal csökkent Leginkább a lapok és a folyóiratok estek a hirdetők takarékoskodásának áldozatául: –a folyóiratoknál 18,5%, –a napilapoknál 7,5% volt a visszaesés. (Forrás: MTI, október)
Hulladéksorsban való megjelenések jellege Két csoportba sorolhatjuk: –PR jellegű megjelenések –Szakmai jellegű cikkek
1. PR jellegű megjelenések: Célja: Szakmai és szélesebb közvélemény elismerésének, bizalmának megnyerése. Image növelése Hosszú távon értékesítés optimalizálása PR cikk szólhat: Általános cégbemutatkozásról, Beruházás megvalósulásáról, A cég szolgáltatásainak / termékeinek bemutatásáról, Rendezvények, események ismertetéséről, Egy konkért véleményről („üzen”)
2. Szakmai jellegű cikkek: Célja: Lobbizás, Szakmai véleményezés, Érdekeik érvényesítése. (pl: termékdíj, fémtörvény, áramátvétel, szabványosítás..)
A hirdetők igényeinek alakulása napjainkban Hiteles forrásnak tekintik a lapot Tematizált számok Emellett helyt adunk a szakmai újdonságoknak, szakmát érdeklő változásoknak Ezekről a trendekről adunk hírt az Innováció (K+F) és Trend rovatunkban, melyekhez a cégek is szívesen csatlakoznak
Kommunikációs tevékenységüket tekintve a cégek: Nem hirdetnek Továbbra is költenek reklámra: hirdetnek, megjelennek a médiában, kommunikációs tevékenységet folytatnak
"Amikor a változás szelei fújnak, a kétkedők falakat húznak föl, az optimisták pedig vitorlákat„ (ismeretlen szerző)
Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeim: Simányi Zsuzsanna /