Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
C# nyelvi áttekintő A „Programozás C# nyelven (Illés Zoltán)”
Advertisements

Koordináták, függvények
Grafikus tervezőrendszerek programozása 10. előadás.
Access Adatbáziskezelés
Tömbök C#-ban.
Számítógépes geometriai leíró nyelvek
Grafika. 2 Mértékek és koordináta rendszer Használjuk a RGB és QBColor függvényeket a színekhez Grafika létrehozása Load/change picture futási időben.
Cells(sor száma, oszlop száma)
Virtuális világ tárolása Szirmay-Kalos László. Belső világ tárolása l Geometria: pontok koordinátái l Topológia: élek-pontok; lapok-pontok;... l hierarchia:
Számítógépes Grafika 6. gyakorlat Programtervező informatikus (esti)‏ 2009/2010 őszi félév.
JavaScript.
Turbo Pascal Változók.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Bevezetés a Java programozásba
A CLIPS keretrendszer CLIPS "C" Language Integration Production System.
STÍLUSOK Tulajdonságok és értékek. Színek megadási módjai H1 {color: #CCF150} H1 {color: rgb(204,241,80)} H1 {color: rgb(80%,95%,30%)} H1 {color: red}
Hernyák Zoltán XML validálás.
Hernyák Zoltán XML és HTML.
Készítette: Nagy-Szakál Zoltán 2007.
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Web-grafika (VRML) 6. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Web-grafika (VRML) 3. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Web-grafika (VRML) 10. gyakorlat Kereszty Gábor. Script típusok Elemi típusok: szám: egész vagy lebegőpontos – int / float – 1 / 1.1 string: ‘Hello World!’
Web-grafika (VRML) 9. gyakorlat Kereszty Gábor. Prototípus PROTO prototípusnév [ field fieldTypefieldName defaultValue exposedField fieldTypefieldName.
Web-grafika (VRML) 4. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
C++ Alapok, első óra Elemi típusok Vezérlési szerkezetek
Web-grafika II (SVG) 2. gyakorlat Kereszty Gábor.
Web-grafika (VRML) 7. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Vizuális Programozás 2. Előadás Készítette: Sipeky Attila egy. adj. PTE PMMK MIT.
Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék Előadás JavaScript Tananyag: W eb - programozás.
HTML oldal felépítése Készítette: Pataki Arnold
Microsoft Excel Függvények VIII.
VRML Virtual Reality Markup Language (virtuális valóságot jelölő nyelv), később Virtuál Reality Modelling Language (virtuális valóságot modellező nyelv)
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
Programozás Az adatokról C# -ban.
A szinusz és koszinuszfüggvény definíciója, egyszerű tulajdonságai
Számítógépes Grafika 2. gyakorlat Programtervező informatikus (esti) 2011/2012 őszi félév.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Karakterláncok Páll Boglárka.
Karakterláncok Páll Boglárka. Karakterláncok Karakterlánc olyan karakterek sorozata amelyek az ASCII táblázatban találhatók. Maximális hossza rögzített,
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Operátorok Értékadások
Készítette: Csíki Gyula
Visual Basic 2008 Express Edition
Web-grafika II (SVG) 1. gyakorlat
Web-grafika II (SVG) 8. gyakorlat Kereszty Gábor.
Web-grafika II (SVG) 6. gyakorlat Kereszty Gábor.
Web-grafika II (SVG) 9. gyakorlat Kereszty Gábor.
Adatbázis-kezelés.
– SQL 3: SELECT - 1. – Tarcsi Ádám, január 31. Adatbázis gyakorlat.
Webprogramozó tanfolyam
Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
A Visual Basic nyelvi elemei
Számítógépes Grafika 6. gyakorlat Programtervező informatikus (esti)‏ 2009/2010 őszi félév.
ACCESS Lekérdezések, űrlapok, jelentések
– SELECT - 1. – Tarcsi Ádám január Adatbázis gyakorlat.
C Programozási alapok.
Free pascal feladatok
AZ INTEGRÁLSZÁMÍTÁS ALKALMAZÁSA
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Web-grafika (VRML) 5. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Web-grafika (VRML) 2. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Programozás C# -ban Elágazások.
A CLIPS keretrendszer
Adatszerkezetek.
CONNECTRA rendszer bevezetése
Html parancsok.
MySQL DDL parancsok – Adatbázis műveletek, mezőtípusok
Előadás másolata:

Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs

VRML file-ok felépítése Minden VRML file egy egyszerű szövegfile A legtöbb böngésző nem tudja kezelni az ékezetes karaktereket, csak a 7 bites ASCII karaktereket Minden VRML file-t a wrl kiterjesztéssel kell elmenteni

VRML file-ok felépítése 2. A kis- és nagybetűk különbözőnek számítanak Minden VRML file első sorának kötelezően a következőnek kell lenni: #VRML V2.0 utf8 Megjegyzéseket a # után írhatunk

VRML file-ok felépítése 3. Minden VRML file csomópontokból épül fel A csomópontokat utasításnak is szoktuk nevezni A csomópontok egy vagy több mezőt tartalmaznak, melyek meghatározzák az adott csomópont tulajdonságait

VRML file-ok felépítése 4. A csomópontokat működési körük szerint a következő csoportokba sorolhatjuk: –Geometria utasítások –Tulajdonság utasítások –Érzékelő utasítások –Időzítő

VRML file-ok felépítése 5. A mezők négy adattal rendelkeznek: –Mezőtípus –Értéktípus –Név –Érték

VRML file-ok felépítése 6. A mezőtípusok a következők lehetnek: –field: értéke nem változhat a VRML világ élete során –exposedField: értéke változhat a VRML világ élete során –eventOut: kimeneti mező –eventIn: bemeneti mező

VRML file-ok felépítése 7. A mezők értéktípusait két csoportba sorolhatjuk: –Csak egy darab valamilyen típusú értéket tartalmazhat: SF előtag –Több azonos típusú értéket tartalmazhat: MF előtag Ebben az esetben az értékeket [ ] zárójelpár közé kell írni, és,-vel kell az értékeket elválasztani

VRML file-ok felépítése 8. Az értéktípusok a következők lehetnek: –Bool: logikai érték (TRUE, FALSE) –Color: színérték RGB összetevőkben megadva (piros: 1 0 0; kék: 0 0 1) –Float: lebegőpontos szám –Image: pixelgrafikus képet tartalmazó mező –Int32: 32 bites egész számot tartalmazó mező –Node: csomópontot tartalmazó mező

VRML file-ok felépítése 9. –Rotation: elforgatási értéket tartalmazó mező (pl. „z” tengely körüli 180  -os elforgatás: ) –String: szöveget tartalmazó mező –Time: időértéket tartalmazó mező –Vec2f: 2D vektort tartalmazó mező –Vec3f: 3D vektort tartalmazó mező

VRML file-ok felépítése 10. Box { field SFVec3f size } Csomópont neve Mezőtípus ÉrtéktípusMező értéke Mező neve

VRML file-ok felépítése 11. Box {size }

Alakzatok Alakzatok Shape { exposedField SFNode appearance NULL exposedField SFNode geometry NULL }

Geometria: Téglatest Box { field SFVec3f size }

Geometria: Gömb Sphere { field SFFloat radius 1 }

Geometria: Henger Cylinder {field SFFloat radius 1 field SFFloat height 2 field SFBool bottom TRUE field SFBool top TRUE field SFBool side TRUE }

Geometria: Kúp Cone { field SFFloat bottomRadius 1 field SFFloat height 2 field SFBool bottom TRUE field SFBool side TRUE }

Geometria: Szöveg Text { exposedField MFString string [ ] exposedField SFNode fontStyle NULL exposedField MFFloat length [ ] exposedField SFFloatmaxExtent 0 }

Geometria: További alakzatok Pontok Vonal Felület Rácsos felület Kihúzott felület

Geometria: Feladatok Hozz létre egy olyan kúpot, ami 3 egység magas és az alapkörének sugara 1! Rajzolj egy téglatestet, melynek élei x=3, y=1 és z=2 hosszúak!

Transzformációk Transform {eventIn MFNode addChildren eventIn MFNode removeChildren exposedFieldSFVec3f translation exposedField SFVec3f center exposedField SFRotation rotation exposedField SFVec3f scale exposedField SFRotation scaleOrientation field SFVec3f bboxCenter field SFVec3f bboxSize exposedField MFNode children [ ] }

Transzformációk: Feladatok Hozz létre egy 1 élhosszúságú kockát a 2, 1, -10 pontba. Az előbbi kockát forgasd el a az y tengely körül 45º-kal

Definíciók Tetszőleges csomópont elnevezhető a DEF kulcsszóval A DEF-nek és a névnek a csomópont előtt kell állnia Később a csomópontra a USE szócska használatával hivatkozhatunk

Csoportok Group {eventInMFNodeaddChildren eventInMFNoderemoveChildren exposedFieldMFNodechildren [ ] fieldSFVec3f bboxCenter fieldSFVec3f bboxSize –1 –1 –1 }

Definíciók, csoportok: Feladatok Hozz létre több alakzatból egy kunyhót (pl. kúp és henger segítségével) DEF és USE segítségével hozz létre egy ugyanilyen kunyhót a világodban.