A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Miért szükséges a Dobbantó? Korábban SNI-nek számító diákok: Tanulási nehézségek Magatartási problémák Az általános iskola után nem folytatták a tanulmányaikat Kimaradtak a szakképzésből Nem szereztek szakképesítést
Kiknek kell a Dobbantó? Az iskolarendszerben sikertelen diákoknak, akiket „kilökött” a rendszer nehezen fogad el Akik nem látják saját lehetőségeiket Akik visszatérnének az oktatásba Akiket eddig speciális iskolában képeztek
Miért szükséges a Dobbantó? Az iskola bizonyos diákokkal gyakran „nem tud mit kezdeni”: nem érdekli őket a tanulás komoly tudásbeli hiányossággal rendelkeznek nincs jövőképük Új feladatot jelent a (korábban) SNI tanulók integrálása
Miben más a Dobbantó? Épít, felhasználja az eddigi fejlesztések eredményeit, segít azokat integrálni (SZFP, HEFOP) Segít abban, hogy ezek „egyéniesítve” valósuljanak meg Iskolára/intézményre szabott támogatást kínál
Miben támogatja az iskolákat? Az érintett tanulócsoporttal foglalkozó pedagógusok hatékonyan segíthessék minden diák tanulását Eredményesen kezeljék a különbözőségeket Az érintett tanulócsoport diákjainak tanuláshoz való hozzáállása és aspirációi változzanak Csökkenjen a lemorzsolódók száma
Segíti a pedagógusokat Működő, eredményes, jó gyakorlati megoldások megmutatásával A lemorzsolódás veszélyének felismertetésével Tanulásszervezésük eredményesebbé tételével
A különbözőségek kezelése A differenciálást jól segítő eszközrendszert biztosít Segíti az intézmény vezetőjét, hogy a programot meggyökereztethesse az iskolában
A diákok attitűdjének változtatása Pedagógus-teamek foglalkoznak egy-egy csoporttal A diákok számára érdekes tananyagtartalom Egyéni fejlődési tervek Egyéni igények, szükségletek szerinti továbbhaladás
A lemorzsolódás mérséklése A diákok felelősséget vállalnak tanulásukért A pedagógusok tudják, hogy ki hol tart, miben van szüksége segítségre Az iskolák megelőzési stratégiát alakítanak ki Helyi együttműködés a megelőzés érdekében
Mindezeket hogyan? Vezetők támogatása Pedagógusok támogatása Intézményi kapcsolatok fejlesztésének támogatása a felkészülés éve a megvalósítás éve
A vezetők támogatása Educoachok: támogatás a vezetői problémák megoldásában saját helyzet elemzése a Dobbantó és az iskola helyzete, lehetőségei megtalálása iskolafejlesztési terv elkészítése, pályázati támogatás tervezése megvalósításban segítség: szervezeti változások, változó pedagógusok a változás, változtatás „birtokosává” válni a fejlesztés „jövőjének” megtalálása
Pedagógusok támogatása Változást segítő mentorok az intézménybe mennek „tanítanak” és mentorálnak az egyén és a változás figyelembe vétele csapatépítés reflektálás támogatása együttműködés a coach-csal Konkrét eszközök, videó, programcsomag Tudástár – honlap, kiadvány hírlevél
Intézményi kapcsolatok Helyi beágyazódás az iskola és fenntartója a diákok komplex támogatását biztosító intézmények munkaadók releváns intézmények (TISZK, más képzőhelyek) Dobbantó iskolák regionális együttműködése
Indító konferencia Pedagógusoknak tréning és támogatás (3+2 nap; 3x1 nap): az új módszerek, megoldások kipróbálása - érdeklődők Vezetőknek tréning és coaching – pályázati támogatás 1. részlete Záró konferencia
Pedagógus teamek, a Dobbantó csoportok kialakítása 2 nap pedagógus tréning, 2 nap vezetői tréning 4 regionális találkozó A program megvalósítása, mentorálás és coaching (pályázati támogatás 2. részlete) A program jövőjéének meghatározása Záró konferencia
A Dobbantó „tudásháttere” Hasonló helyzetű iskolákkal kapcsolatos hazai és nemzetközi tapasztalatok – E2C Az eredményes változás, iskolafejlesztés hazai és nemzetközi tapasztalatai A Dobbantóban dolgozó szakemberek
A Dobbantó program vezetője Bognár Mária: 1139 Budapest, Pap Károly u (06-1) Köszönöm a figyelmet! Sikeres pályázást kívánok