Www.fszk.hu/dobbanto. A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok 2008. szeptember 3-12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fenntartható inkluzív-adaptív oktatás-nevelés időszerű kérdései
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Tehetségpont létrehozása
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
Dobbantó projekt pályázati tájékoztató... a sikeres pályázáshoz szeptember.
A Dobbantó első éve Tanévzáró rendezvény június 24. Bognár Mária.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TANULÓ SZERVEZETEKRŐL
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)

LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A beiskolázás előkészítése
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.

Miért szükséges a Dobbantó? Korábban SNI-nek számító diákok: Tanulási nehézségek Magatartási problémák Az általános iskola után nem folytatták a tanulmányaikat Kimaradtak a szakképzésből Nem szereztek szakképesítést

Kiknek kell a Dobbantó? Az iskolarendszerben sikertelen diákoknak, akiket „kilökött” a rendszer nehezen fogad el Akik nem látják saját lehetőségeiket Akik visszatérnének az oktatásba Akiket eddig speciális iskolában képeztek

Miért szükséges a Dobbantó? Az iskola bizonyos diákokkal gyakran „nem tud mit kezdeni”: nem érdekli őket a tanulás komoly tudásbeli hiányossággal rendelkeznek nincs jövőképük Új feladatot jelent a (korábban) SNI tanulók integrálása

Miben más a Dobbantó? Épít, felhasználja az eddigi fejlesztések eredményeit, segít azokat integrálni (SZFP, HEFOP) Segít abban, hogy ezek „egyéniesítve” valósuljanak meg Iskolára/intézményre szabott támogatást kínál

Miben támogatja az iskolákat? Az érintett tanulócsoporttal foglalkozó pedagógusok hatékonyan segíthessék minden diák tanulását Eredményesen kezeljék a különbözőségeket Az érintett tanulócsoport diákjainak tanuláshoz való hozzáállása és aspirációi változzanak Csökkenjen a lemorzsolódók száma

Segíti a pedagógusokat Működő, eredményes, jó gyakorlati megoldások megmutatásával A lemorzsolódás veszélyének felismertetésével Tanulásszervezésük eredményesebbé tételével

A különbözőségek kezelése A differenciálást jól segítő eszközrendszert biztosít Segíti az intézmény vezetőjét, hogy a programot meggyökereztethesse az iskolában

A diákok attitűdjének változtatása Pedagógus-teamek foglalkoznak egy-egy csoporttal A diákok számára érdekes tananyagtartalom Egyéni fejlődési tervek Egyéni igények, szükségletek szerinti továbbhaladás

A lemorzsolódás mérséklése A diákok felelősséget vállalnak tanulásukért A pedagógusok tudják, hogy ki hol tart, miben van szüksége segítségre Az iskolák megelőzési stratégiát alakítanak ki Helyi együttműködés a megelőzés érdekében

Mindezeket hogyan? Vezetők támogatása Pedagógusok támogatása Intézményi kapcsolatok fejlesztésének támogatása a felkészülés éve a megvalósítás éve

A vezetők támogatása Educoachok: támogatás a vezetői problémák megoldásában saját helyzet elemzése a Dobbantó és az iskola helyzete, lehetőségei megtalálása iskolafejlesztési terv elkészítése, pályázati támogatás tervezése megvalósításban segítség:  szervezeti változások, változó pedagógusok  a változás, változtatás „birtokosává” válni  a fejlesztés „jövőjének” megtalálása

Pedagógusok támogatása Változást segítő mentorok az intézménybe mennek „tanítanak” és mentorálnak az egyén és a változás figyelembe vétele csapatépítés reflektálás támogatása együttműködés a coach-csal Konkrét eszközök, videó, programcsomag Tudástár – honlap, kiadvány hírlevél

Intézményi kapcsolatok Helyi beágyazódás az iskola és fenntartója a diákok komplex támogatását biztosító intézmények munkaadók releváns intézmények (TISZK, más képzőhelyek) Dobbantó iskolák regionális együttműködése

Indító konferencia Pedagógusoknak tréning és támogatás (3+2 nap; 3x1 nap): az új módszerek, megoldások kipróbálása - érdeklődők Vezetőknek tréning és coaching – pályázati támogatás 1. részlete Záró konferencia

Pedagógus teamek, a Dobbantó csoportok kialakítása 2 nap pedagógus tréning, 2 nap vezetői tréning 4 regionális találkozó A program megvalósítása, mentorálás és coaching (pályázati támogatás 2. részlete) A program jövőjéének meghatározása Záró konferencia

A Dobbantó „tudásháttere” Hasonló helyzetű iskolákkal kapcsolatos hazai és nemzetközi tapasztalatok – E2C Az eredményes változás, iskolafejlesztés hazai és nemzetközi tapasztalatai A Dobbantóban dolgozó szakemberek

A Dobbantó program vezetője Bognár Mária: 1139 Budapest, Pap Károly u (06-1) Köszönöm a figyelmet! Sikeres pályázást kívánok