KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján 2006. március 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Sajó-Bódva regionális hulladékgazdálkodási program
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Kommunikációs Főosztály
A BORVIZEK ÚTJA. A projekt általános bemutatása •PHARE 2006, Gazdasági és Szociális Kóhézió - Nagy Regionális Infrastruktúra Projektek •KÓD: PHARE RO2006/
A projektek megvalósítása I.
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
SZOMBATHELY MEGYEI JOGÚ VÁROS SZENNYVÍZELEVEZETÉSI ÉS TISZTÍTÁSI RENDSZERÉNEK FEJLESZTÉSE 2003/HU/16/P/PE/021 NYUGATI VÁROSRÉSZ CSATORNAHÁLÓZATÁNAK BŐVÍTÉSE.
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
SZOMBATHELY MEGYEI JOGÚ VÁROS SZENNYVÍZELEVEZETÉSI ÉS TISZTÍTÁSI RENDSZERÉNEK FEJLESZTÉSE Szennyvíziszap komposztáló telep kialakítása 2003/HU/16/P/PE/021.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Piller Rudolf SzélerőVép Kht.
Közönségkapcsolat (public relations)
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
„A győri szennyvíztisztító telep fejlesztésének információs DNS vizsgálata és a kommunikációs zsanérfunkciók működtetése.” „Regionális fejlesztések és.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
Nyilvánosság biztosítása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
 Azon kedvezményezettek, akik az ÚMVP intézkedéseinek támogatásával olyan infrastrukturális beruházást hajtanak végre, melynek teljes költsége meghaladja.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Az Építőipari Piactér Oravecz Péter szóvivő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A határmenti programok aktuális állása
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
A Nagykunsági Árapasztó Tározó projekt kommunikációja
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
Projektbemutató - Debrecen
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Előadás másolata:

KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.

A Programról A beruházás kezdete: szeptember 1. A beruházás befejezése: december 31. A beruházás költsége: 15,7 millió euró Érintett települések: Sopron, Harka, Kópháza, Fertőrákos, Sopronkőhida, Ágfalva Finanszírozás: 50% Európai Unió, 40% Magyar Állam, 10% Sopron MJV Önkormányzata

A Program résztvevői Megbízó: Sopron MJV Önkormányzata Felügyeleti szerv: Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Lebonyolító és műszaki ellenőr: Soil and Water – Canor International Kft. konzorciuma Kivitelezők: Gardens of Sopron Konzorcium (Betonút Rt. – Délviép Rt.) + alvállalkozói Alterra Kft. + alvállalkozói Lebonyolító és műszaki ellenőr: Soil and Water – Canor International Kft. konzorciuma PR ügynökség: Double Decker Kft. Érintett: Soproni Víziközmű Társulás

Kommunikáció elméletben 5 dolog, ami elvileg elengedhetetlen a hatékony PR munkához: 1.Egyértelmű világos célkitűzés, üzenetek 2.Integrált kommunikáció 3.Kommunikációs infrastruktúra 4.Egységes és következetes vizuális megjelenés 5.Hírérték

Kommunikáció a gyakorlatban

1. Egyértelmű világos célkitűzés, üzenetek Dilemma: EU – KVVM – Önkormányzat kommunikációs igényei és elvárásai csak részben fedik át egymást –EU üzenet: környezetvédelem + EU-finanszírozás –KVVM üzenet: kormányzati szerep, NFT –Önkormányzat: városüzemeltetési problémák Megoldás: Már a tenderkiírás fázisában integrálni kell a különböző kommunikációs igényeket

2. Integrált kommunikáció Dilemma: a Program résztvevői közül többen is kommunikálnak – nincs kommunikációs hierarchia –A kivitelezők és az önkormányzat is kommunikál közvetlenül a lakossággal, valamint a médiával –A PR ügynökség mellett a kivitelezőknek is szerződésbeli kötelezettségük az érintett lakosság tájékoztatása – viszonyuk egymás mellé rendelt Megoldás: A kommunikációs zűrzavar elkerüléséhez célszerű a centralizálás: a kommunikációban is egyértelműen tisztázni kell a szerepeket – már a szerződések szintjén

3. Kommunikációs infrastruktúra Dilemma: a PR ügynökség segíti és meghatározza a kommunikációt, de az Önkormányzat helyett nem állhat hivatalosan a nyilvánosság elé –Működő önkormányzati ügyfélszolgálat –Hivatalos szóvivő Megoldás: Nemcsak a jogi-műszaki projektvezetésre, hanem a nyilvános kommunikációra is hivatalos személyt érdemes biztosítania az Önkormányzatnak. Az ügyfélszolgálat hiánya kiváltható kreatív tájékoztatási eszközökkel, pl. projekt-honlap

4. Egységes és következetes vizuális megjelenés Dilemma: az (EU csatlakozás előtti) ISPA projektek kötelező arculata ellentmondásban van az NFH (csatlakozás után érvényes) arculati szabályaival –szlogen –EU-logóhasználat –projekttáblák kötelező tartalmi elemei Megoldás: gondosan végigegyeztetett, grafikailag kreatív megoldás

Vizuális megjelenés

5. Hírérték Dilemma: Ha jól megy a beruházás, csak a kezdet és a vég számít hírnek a sajtó számára. A PR ügynökség feladata mégis a folyamatos pozitív tájékoztatás. –A sajtó számára spontán hírértéknek a negatív események, botrányok számítanak; –A lakosságot a beruházással járó közlekedési nehézségek, zaj és por foglalkoztatja Megoldás: kreatív kommunikációs ötletekkel a sajtó és a lakosság pozitív érdeklődése is fenntartható (pl. iskolák bevonása, pályázatok, helyszíni nyílt napok, közvélemény-kutatás publikációja)

Közvéleménykutatás mint kommunikációs apropó A beruházást ismerő soproniak döntő többsége (93%) támogatja a csatornázási programot.

Köszönjük!