A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly ) Bertalan Zsolt igazgató

A KÉPZÉSI IGÉNYEK MEGJELENÉSE ÉS HATÁSA AZ ISKOLÁRA ÚJ ÉS ÖSSZETETT TECHNOLÓGIÁK, MODERNIZÁCIÓ; TUDATOS HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉS… …ÉS ENNEK ÁRNYOLDALA: BETANÍTÁSI SZINTEK; DIVATSZAKMÁK ÉS KIHALÓ SZAKMÁK PROBLÉMÁJA; CSÖKKENŐ GYEREKLÉTSZÁM A TÁRSADALMI ÉS EGYÉNI IGÉNYEK ELLENTÉTE! SZAKMABŐVÍTÉS: TÖBB LÁBON ÁLLÓ ISKOLA NYITÁS EURÓPA FELÉ: LEONARDO ÉS EUROPASS MINŐSÉGFEJLESZTÉS: ISO, TQM, Comenius NYELVI ÉS INFORMÁCIÓS TECHNOLÓGIAI KÉPZÉS

A „BOLOGNAI” FOLYAMAT HATÁSA AZ ISKOLÁKRA Felsőoktatás Alapképzés Mesterképzés Ph.D Munkaerőpiac FSZ képzés Felnőtt képzés Szakiskolák és képző kp.-k Gimnáziumok Általános iskolák Szakközépiskolák

MEGVÁLTOZOTT SZEREPVÁLLALÁS - TISZK Felsőoktatás Alapképzés Mesterképzés Ph.D Munkaerőpiac FSZ képzés Gimnáziumok Általános iskolák Integráció és képzőközpont Technikus képzés Szakiskolai képzés Felnőtt képzés Alapozás

ELŐZMÉNYEK ÉS MEGVALÓSÍTÁS ÁLLAMI ÉS FŐVÁROSI SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁK: 2005 – SZAKKÉPZÉS RACIONALIZÁLÁSA, ÚJ OKJ, ISKOLÁK ÖSSZEVONÁSA FŐVÁROSI MODELL, TISZK ISKOLÁK RENDSZERE 2008.

A PETRIK TISZK MŰKÖDÉSI TERÜLETE, PARTNEREI

A SZAKKÉPZÉS BEISKOLÁZÁSI ADATAI

AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK FELADATAI SZERVEZÉSI FELADATOK, PÁLYÁZATI CÉLOK MENEDZSMENT FEJLESZTÉS ÉS VIR LÉTREHOZÁS HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉS (tanár továbbképzés, tananyag készítés, kipróbálás) HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SPECIÁLIS PROGRAMJA KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁS, KARRIERÉPÍTÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ, MODULÁRIS KÉPZÉS SZAKMAI TÖBB LÁBON ÁLLÁS, SZÉLES KÍNÁLAT ISKOLARENDSZERŰ ÉS TANFOLYAMI PROGRAMOK SZAKKÉPZÉSI TECHNOLÓGIA KONCENTRÁLÁSA ÉS FEJLESZTÉSE IGAZODÁS A TANTERVI KÖVETELMÉNYEKHEZ CSÚCSTECHNOLÓGIA (meddig „csúcs”?)

UMFT PÁLYÁZATOK (1.) TÁMOP PÁLYÁZAT HUMÁNERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS, PEDAGÓGUSOK TOVÁBBKÉPZÉSE (193 fő) HELYI TANTERV ÉS TANANYAG FEJLESZTÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI GYAKORLATOK – kb TANÍTÁSI ÓRA PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SPECIÁLIS PROGRAMJA ELNYERT PÁLYÁZATI ÖSSZEG: FORINT

A TISZK MENEDZSMENT FELADATA A BEISKOLÁZÁSBAN PROBLÉMA ELEMZÉS

A TARTALOMFEJLESZTÉS ÚJ MÓDSZEREI

A TISZK MENEDZSMENT FELADATA A MEGTARTÁS ÉS KIBOCSÁTÁS TERÉN

KORSZERŰ KÉPZÉSI FELTÉTELEK KÉPZETT HUMÁNERŐFORRÁS, TANÁROK ELŐADÓK, TANTERMEK; JÓL FELSZERELT MŰHELYEK, LABORATÓRIUMOK KORSZERŰ MŰSZEREK, ESZKÖZÖK; INFORMATIKAI HÁTTÉR, INTERNET-INTRANET HÁLÓZAT; KÖNYVTÁR, VIDEÓ- ÉS MULTIMÉDIA LEHETŐSÉG; TANÁRI ÉS TANULÓI INNOVÁCIÓS KÉSZSÉG!

INNOVÁCIÓS LEHETŐSÉGEK, FORRÁSOK SZAKKÉPZÉSI ALAP PÁLYÁZAT ÉS VÁLLALATI TÁMOGATÁS; HAZAI ÉS UNIÓS PÁLYÁZATOK (TÁMOP, KMOP, stb.; SZAKMAI VERSENYEK, TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRÖK ÉS INNOVÁCIÓS PÁLYÁZATOK  NEMZETKÖZI CSEREKAPCSOLATOK ;  GYAKORLATOK ITTHON;  KÜLFÖLDI SZAKMAI GYAKORLATOK, EUROPASS

MUNKAERŐ-PIACI KAPCSOLATOK u SZAKMAI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KÖZÖSEN KIDOLGOZOTT KÉPZÉSI PROGRAMOK; u MŰSZAKI FEJLESZTÉS ÉS SZAKKÉPZÉSI ALAP TÁMOGATÁS ÚJ SZABÁLYOKKAL; u VÁLLALATI EGYÜTTMŰKÖDÉS, BEISKOLÁZÁS TERVEZÉS, PR. MUNKA; u KÖZVETLEN RÉSZVÉTEL A KÉPZÉSBEN; u TANULÓK TÁMOGATÁSA, TANULÓSZERZŐDÉS, ÖSZTÖNDÍJ; u UTÁN KÖVETÉS, BEVÁLÁS VIZSGÁLAT; u ALAPÍTVÁNYI TÁMOGATÁS

FEJLESZTÉSI FORRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK, UMFT PÁLYÁZATOK 2. KMOP PÁLYÁZAT ( FORINT) ÉPÜLET FELÚJÍTÁS ÉS AKADÁLYMENTESÍTÉS KÖZÖSSÉGI FUNKCIÓK, ÚJ KÖNYVTÁR, TANÁCSADÓ KÖZPONT MÁR MŰKÖDIK: PÁLYAVÁLASZTÁSI, KARRIERÉPÍTŐ, JOGI ÉS TANULÁS SEGÍTŐ TANÁCSADÓ SZOLGÁLTATÁS ÚJ GYAKORLÓHELYEK A MODULÁRIS KÉPZÉSHEZ TELJES KÖRŰ OKTATÁSTECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS VÁLLALATI SZAKKÉPZÉSI ALAP TÁMOGATÁS ÚJ GYAKORLÓHELYEK AZ ALAPOZÁSHOZ ÉS A MODULÁRIS KÉPZÉSHEZ SZAKMAI GYAKORLATI ESZKÖZPARK KORSZERŰSÍTÉSE MŰKÖDTETÉSI, FENNTARTÁSI TÁMOGATÁS (15%) ÉS (5%)

AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK SZEREPE A RÉGIÓBAN ÖSSZEKÖTŐ KAPOCS LEHET AZ ALAPOZÓ ÉS KÖZOKTATÁS, VALAMINT A MUNKÁLTATÓI KÖR KÉPVISELŐI KÖZÖTT FELVÁLLALHATJA A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALAPÚ TARTALOMFEJLESZTÉSI MUNKÁK EGY RÉSZÉT A TÁRCÁK ÉS OKTATÁSIRÁNYÍTÓK MELLETT (VELÜK) TANANYAG ÉS TANESZKÖZ FEJLESZTÉS, SZAKMAI TUDOMÁNYOS MŰHELYMUNKA KÖZPONTJAKÉNT IS MŰKÖDHET SZAKMAI – PEDAGÓGIAI TOVÁBBKÉPZŐ KÖZPONT – KÉPZŐK KÉPZÉSE! TERMÉSZETESEN TANÍTJA ÉS NEVELI A SZAKMÁT VÁLASZTÓKAT!

AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK SZEREPE A TÁR4SADALOMBAN MUNKÁLTATÓ, MUNKAADÓ SZÜLŐ, TANULÓ, HALLGATÓ TÁRSADALMI, SZOCIÁLIS ELVÁRÁS TÁRSADALMI, GAZDASÁGI ELVÁRÁS TARTALMI ÉS PÉNZÜGYI IRÁNYÍTÁS ELÉGEDETTSÉGMEGFELELŐSÉG TÖBB ISKOLA TISZK

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Bertalan Zsolt ( )