 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VIRTUS KULTURÁLIS EGYESÜLET Általános tájékoztató.
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FELADATAI, LEHETŐSÉGEI
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
„Vedd ki a részed!” - amit a civilek már megtettek egymásért Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Civil Együttm ű ködési Hálózat Miskolc, március 30.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését célozza meg, elősegíti a tehetségesek produktumainak hasznosulását, hozzájárul a szükséges erőforrások biztosításához.

 Célunk:  Összefogni, koordinálni azokat a Borsod-Abaúj- Zemplén megye és az itt élők számára értékes, a tehetségsegítés érdekeit segítő kezdeményezéseket, melyek előremozdítják a tehetséggondozás ügyét, lehetővé teszik az erőforrások jobb kihasználását, hatékonyabb felhasználását. Segíteni az így elért eredmények minél szélesebb körű megismertetését.

 Elnökség  3 tagú  Felügyelő Bizottság  3 tagú  Tagok (alapítók)  Képviselt szervezetenként 1-1 fő  Munkacsoportok  Tanács döntése alapján.  Száma nem meghatározott.

 A megyében folyó tehetségsegítő tevékenységek koordinálása;  A tehetségsegítők közötti információáramlás elősegítése, információs felület működtetése;  A tehetségsegítő, tehetségfejlesztő tevékenységek széles körben való megismertetése;  Tehetségpontok alakításának elősegítése;  A kistérségi tehetségsegítő tanácsok létrehozásának segítése;  A hátrányos helyzetű, a rászoruló és a hátránnyal élő tehetségek felkutatásának és segítésének támogatása és szorgalmazása;  A tehetségfejlesztés, tehetségsegítés meglévő anyagi forrásai hatékonyabb felhasználásának elősegítése;  A tehetségfejlesztésbe bevonható újabb források feltárása, elosztásának koordinálása;

 A meglévő jó gyakorlatok megismertetése, igénybevételüknek hatékonyabbá tétele;  A pályázati lehetőségek megismertetése, és a partnereket pályázatokon való sikeres részvételének tanácsadással történő segítése;  Szakmai fórumok létrehozása, szervezése (például tehetségnapok indukálásával, konferenciák szervezésével);  A partnerek szakmai fejlődésének segítése (például továbbképzések, tanácskozások, kiállítások szervezése ) ;  Más regionális és országos tehetségsegítő tanácsokkal való kapcsolattartás és együttműködés;  Partnerei menedzselése, és érdekképviselete;  A tehetségbarát társadalom kialakulásának elősegítése.

 Szakmai partnerek:  Tehetségpontok, tehetséggondozó műhelyek  Köznevelési és felsőoktatási intézmények  Járási tankerületek  Járási szakmai szolgáltató központok  Szakmai civil szervezetek  Határon túli magyar tehetségsegítő szervezetek, más külföldi partnerek  Tehetségsegítő természetes személyek

 Társadalmi partnerek:  Illetékes döntéshozóként szakmapolitikai megrendelést, támogatást adnak a programok elindításához. (Állami szervek, önkormányzati testületek, szakbizottságok.)  Helyi társadalmi szereplőként megfogalmazzák igényüket a programok elindítására, illetve támogatóként állnak a már működő kezdeményezések mellé. (egyházak, szülői szervezetek, civil szervezetek, közvéleményt formáló erővel bíró magánszemélyek.)

 Gazdasági partnerek:  Kamarák  Egyéni vállalkozások  Gazdasági társaságok

 A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében munkacsoportokat hoz létre.  A munkacsoportok munkájukat felkérés alapján, segítő, támogató szándékkal és attitűddel végzik.  A munkacsoportok elsősorban tematikus elv alapján szerveződnek, elsődlegesen megyei hatáskörrel, az alábbiak szerint:

feladatai1:  Meglévő adatbázisok alapján, a tehetséggondozás megyei helyzetének elemzése (Fókusz)  javaslattétel fejlesztési irányokra, konkrét fejlesztésekre  közreműködés a fejlesztés tartalmak kidolgozásában feladatai2:  Módszerek hatásosságának értékelése  tagjai: igény szerint.

feladatai:  módszerleírások készítése  módszerleírások fejlesztése  Interperszonális  Intraperszonális  logikai-matematikai  Nyelvészeti  Természeti  testi-kinesztetikus  térbeli-vizuális  zenei területeken  tagjai: igény szerint, de minimum 8 csoport (tehetségterületenként 1-1 csoport)

Feladatai:  módszerek, „jó gyakorlatok” összegyűjtése  módszerek átadása MTST részére  (Kiadvány készítése)  tagjai: igény szerint.

Feladatai:  tehetségpontok létrehozásának ösztönzése  tehetségpontok létrehozásának szakmai segítése  javaslatok kidolgozása hálózaton belüli erőforrás koordinációra  Tehetségsegítő tanácsok létrehozásának segítése  Kapcsolódás a NTT munkájához  tagjai: MTST-be delegált kistérségi képviselők

Feladatai:  lehetőségek feltárása  forrásszerzés  tagjai: MTST elnöksége és delegált társadalmi- gazdasági tanácstagok. (önkéntes alapon)

Szerkezeti változások  Megye - Járás  TKT – Járási Tankerületek  Pályázati kereszttámogatottság Személyi kérdések  Elnök lemondása  Elnökség mandátuma lejár

 „Gyenge” területeken együttműködés erősítése  Tanácsok közötti kapcsolatfelvétel és koordináció segítése  személyes kapcsolatfelvétel  adatbázis létrehozása és nyilvánossá tétele  tájékoztató kiadványok (pl. bemutatkozó levél) továbbítása  internetes fórum lehetőségének megteremtése  Közös rendezvények szervezése (akár forgószínpad szerűen)  bemutatkozási lehetőség biztosítása  kapcsolatfelvétel biztosítása  szakmai információk megosztása  Pályázati koordináció

 „Lesson Study” munkacsoport (idegen nyelv)  Módszerek fejlesztése  Módszerek kipróbálása, bemutatása (bemutató tanóra)  Módszerek értékelése  Eredmények közzététele

 Hatékony működtetés  Potenciális partnerek megkeresése  Tisztújítás előkészítése – Jelölés ig  Szerkezeti változások átvezetése  Tanács folyamatos működésének biztosítása ( )  Felkeresendő partnerek listájának összeállítása (Javaslat!)  Adatbázisok frissítése – kérdőíves adatkérés  Adatbázisok elérhetőségének biztosítása