Igazgató: Zsolnai Györgyné II. Rákóczi Ferenc Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola 3170 Szécsény, Rákóczi út 90. Tel: 32/370-131 www.rfszkki.sulinet.hu Igazgató: Zsolnai Györgyné
2007. július 1-jén jött létre intézményünk a II 2007. július 1-jén jött létre intézményünk a II. Rákóczi Ferenc Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola. Szécsény város, Nagylóc község, Nógrádszakál község Önkormányzatai hozták létre az összetett közoktatási intézményt.
Szervezeti felépítés Igazgatóhelyettesek, intézményegység vezetők kompetenciája.
Ismertető az iskoláról „Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)
Ismertető az iskoláról Pedagógiai programunk legfőbb irányelve, hogy olyan iskolává váljunk, amelyben kompetencia alapú oktatás valósul meg, melyben az ismeretszerzési, a kommunikációs és a cselekvési képességek fejlesztése változatos, hatékony tanórai és tanórán kívüli tevékenységek keretei között valósuljon meg. 2009. Augusztusában módosítottuk a Ped. Programot. Okai: kompetenciamérés eredménye, integrált oktatás bevezetése, egységes pedagógiai módszerek, helyi tanterv.
Pályázataink HEFOP 2.1.9/08/01 pályázaton szabadidős foglalkozások szervezésére elnyert összeg: 4 050 000 HUF volt. A támogatás keretében nyári napközis fejlesztő foglalkozásokat szerveztünk.
Pályázataink HEFOP 2.1.9/08/01 pályázat Bentlakásos tábort szerveztünk, ahol az önfeledt szórakozás mellett kézműves, relaxációs tréningeken is részt vettek tanulóink. A pályázat sikeres megvalósításában szorosan együttműködtünk a szécsényi Palócföldi Népi Iparművészek Egyesületének mestereivel.
Pályázataink 2008 a reneszánsz éve volt. Ez alakalomból a Nemzeti Kulturális Minisztérium által meghirdetett „Reneszánsz Túrák Magyarországon” című programsorozaton oktatási intézményünkből 120 tanuló vett részt múzeumpedagógiai foglalkozásokon. 2009-ben a sikerre való tekintettel a NKM ismételten támogatásban részesítette intézményünket. A programsorozat a „Nagy-Kul-Túra” címet viseli. 8 tanulócsoport, összesen 152 diákkal részesült a támogatásból. Jártak Egerben, Miskolcon, Szentendrén, Pásztón.
Pályázataink Iskolánkban az idei tanévtől a TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0089 „Kompetencia alapú oktatás bevezetése, egyenlő hozzáférés és szakmai megújulás a szécsényi többcélú intézményben” projekt keretében az óvodai intézményegységben 2 csoportban, az általános iskolában 8 csoportban, a középiskolában 9 csoportban került bevezetésre az új oktatási módszer, melynek célja, kulcskompetenciák fejlesztése. Iskola, óvoda felújítása miatt kötelező a szakmai módszertani megújulás, de kompetenciamérések eredményei is indokolják a tantestület módszertani megújulását.
A 2008-as kompetenciamérés eredményei matematikából a 10-évfolyamos szakközépiskolai osztályban Nálunk 438 (407;461) Országosan 490 (489;490) 8 évfolyamos gimnáziumokban 588 (586;590) 6 évfolyamos gimnáziumokban 581 (579;583) 4 évfolyamos gimnáziumokban 534 (533;534) Szakközépiskolákban 484 (484;485) Szakiskolákban 399 (398;400)
Átlageredmény a CSH-index tükrében Évek óta rendszeresen működik a földszinten található Benczúr-galéria. Az érdeklődők évente 3-4 kiállítást is megtekinthetnek. Láthatóak festmények,grafikák, tűzzománcok, fotók elsősorban a lakóhelyünkön és környezetünkben élő művészek alkotásaiból.
A 2008-as kompetenciamérés eredményei szövegértésből a 10-évfolyamos szakközépiskolai osztályban Nálunk 440 (420;454) Országosan 497 (497;497) 8 évfolyamos gimnáziumokban 589 (587;591) 6 évfolyamos gimnáziumokban 583 (582;585) 4 évfolyamos gimnáziumokban 551 (551;552) Szakközépiskolákban 491 (491;492) Szakiskolákban 393 (392;394)
Átlageredmény a CSH-index tükrében
A 2008-as kompetenciamérés eredményei matematikából a 10-évfolyamos gimnáziumi osztályban Nálunk 542 (519;565) Országosan 490 (489;490) 8 évfolyamos gimnáziumokban 588 (586;590) 6 évfolyamos gimnáziumokban 581 (579;583) 4 évfolyamos gimnáziumokban 534 (533;534) Szakközépiskolákban 484 (484;485) Szakiskolákban 399 (398;400)
Átlageredmény a CSH-index tükrében
A 2008-as kompetenciamérés eredményei szövegértésből a 10-évfolyamos gimnáziumi osztályban Nálunk 529 (515;548) Országosan 497 (497;497) 8 évfolyamos gimnáziumokban 589 (587;591) 6 évfolyamos gimnáziumokban 583 (582;585) 4 évfolyamos gimnáziumokban 551 (551;552) Szakközépiskolákban 491 (491;492) Szakiskolákban 393 (392;394)
Átlageredmény a CSH-index tükrében Ezek az eredmények intézkedéseket vártak, ahogy már említettem a ped. Programba is bedolgoztuk az új módszerek alkalmazását, ill. a 2009-es tanévtől bemeneti méréseket alkalmaztunk matematikából, szövegértésből és idegen nyelvből. Az eredményeket a munkaközösségek feldolgozták, beépítették tanmeneteikbe, ill. csoportbontások kialakításánál figyelembe vették. Úgy gondoljuk, hogy a jövőben még jobban kell élni a mérések alkalmazásával és azok értékelésével. Szülőkkel kapcsolat erősítése /IPR/
Pályázat Intézményünk részt vesz az Észak-magyarországi régióban a megújuló pedagógia: hálózati együttműködés TÁMOP-3.2.2-08/A/2-2008-002 című projektben. A projekt célja a hálózati együttműködés kialakítása az intézmények között, az egymástól tanulás feltételeinek megteremtése. A mi iskolánk A munkaközösségek átszervezése, működése. Matematika, informatika, testnevelés, természettudományi, társadalomtudományi, idegen nyelvi, nem szakrendszerű, Nógrádszakál, Nagylóc, alsós, osztályfőnöki (nem közös).
Amiben segíteni tudunk Nyílt tanítási órák Nyílt napunkon az érdeklődők bepillanthatnak a kompetencia alapú oktatás „kulissza titkaiba”. Lehetőségük nyílik különböző korú, más-más módszerrel dolgozó pedagógusok és tanulóik munkáját megtekinteni.
Amiben segíteni tudunk Tehetséggondozás A tehetséggondozó klubok, szakkörök munkájának, szakmai programjának megismerése, átalakítása egy másik intézmény arculatára.
Amiben segíteni tudunk Differenciált oktatás Szívesen megosztjuk a differenciált óraszervezésben, az SNI-s tanulók egyéni fejlesztésének szervezésében szerzett tapasztalatainkat.
Amiben segíteni tudunk Dokumentumok Az iskolai alapdokumentumok átalakításában szerzett tapasztalatainkat szívesen megosztjuk.
Köszönöm a figyelmet!