Prevenció a gyermekvédelemben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermek- és fiatalkori bűnözés kérdései ügyészi szemmel
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
10. Erőszak a családban, válás
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
NEVELÉSI OKTATÁSI INTÉZMÉNY FELADATA IGAZOLTLAN MULASZTÁS ESETÉN (11/1994. (VI.8.) MKM rend. 20.§ (Neveir) ; Gyer. 91./F §; 91./G.§ (1) ; Cst. 15.§ és.
Buczkó Erika r. alezredes
Egyre többen válunk lopás, rablás, nemi erőszak és gyilkosság áldozatává.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
Peremen billegő fiatalok
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Miért fogyasztunk alkoholt?
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Mikor kivel, hogyan működhetünk együtt hatékonyan?
Kérdések és válaszok az iskoláztatási támogatás felfüggesztéséről
„Az igazolatlan iskolai hiányzásokkal összefüggő gyámhatósági
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Családlátogatások Zalaegerszeg, Herczeg Csilla.
Konfliktuskezelés - mediációval
Iskolai gyermekvédelmi feladatok Zala Megyei Pedagógiai Intézet
MindenGyerek Budapest
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
2009., a működés negyedik éve Áldozatsegítő Szolgálat.
CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA.
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Fiatal elkövetők és sértettek az ERÜBS tükrében
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Bűnmegelőzés az iskolákban
DEVIANCIÁK ÉS BŰNÖZÉS.
A kriminálpszichológia
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Egyre többen válunk lopás, rablás, nemi erőszak és gyilkosság áldozatává.
Erőszakmentes iskola. Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Erőszak a családban.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Öngyilkosság megelőzés Öngyilkossági gondolatai vannak? Krízisben van? Kérjen segítséget! Hívja a at! (ingyenes, vezetékes- és mobiltelefonról,
Isten igéje megvilágítja az életünket
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Tájékoztatás a gyermekkori és fiatalkori bűnelkövetés megyei helyzetéről a jegyzők és a gyermekjóléti szolgálatok adatszolgáltatása tükrében. Vajdáné Kovács.
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
GRASSROOTS Gyermekvédelem
A BŰNÜGYI HELYZET ÉRTÉKELÉSE
IPR 2009/2010 Ősztől tavaszig IPR.
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Prevenció a gyermekvédelemben Herczeg Csilla Prevenció a gyermekvédelemben Zalaegerszeg, 2010.november 17.

Jogszabályváltozás 149/1999 Korm. Rend. Módosítása 10 igazolatlan óra mulasztás esetén értesíteni kell a jegyzőt és a gyerm. véd.-i szolgálatot 30 igazolatlan óra esetén ismét a gyerm. véd.-i szolgálatot 50 után a jegyzőt – intézkedési terv – természetben kell odaadni a családnak a családi pótlékot Elindítja a védelembe vételt

Pénzfelhasználási terv - ruha, cipő - élelem - bérlet - hiteltörlesztés, rezsiköltség/ gyermekre eső része/ - iskolai tartozások Eseti gondnok / nem lehet az iskola ifj. véd.-i felelőse, sem a védőnő/ Ha a problémák már nem állnak fenn, akkor megszüntetik a felfüggesztést

Cesare Beccaria olasz jogtudós „Bűnökről és büntetésekről” című műve ma is aktuális: Legjobb megelőzés a felderítés A legbiztosabb, egyben legnehezebb eszköze a nevelés tökéletesítése

Az iskolában és az iskolán kívüli bűncselekmények szankcionálása megváltozott A pedagógus ellen szembeni megbotránkoztató viselkedés Bolti lopások Azonnali bilincseléssel járó előállításhoz, akár több napos elzáráshoz vezethet El kell-e idáig jutni?? A törvény bevezetése óta 30%-kal visszaesett a bolti lopások száma

A bűnmegelőzési órák célja A tanulók ismerjék fel a rájuk leselkedő veszélyhelyzeteket Meg tudják különböztetni a pozitív és negatív befolyásokat Ismerjék döntéseik, cselekedeteik következményeit Képesek legyenek ellenállni a kortársaktól érkező csábításnak, kínálásnak A konfliktushelyzeteket úgy oldják meg, hogy abból kikerülve ne érezzék vesztesnek magukat Kapjon nagyobb hangsúlyt a drámapedagógia, szerepjáték

A gyermek- és fiatalkori bűnözés okai Családi okok: nem megfelelő családi környezet, szülői felügyelet hiánya Bűnöző életmódot követő minta Ellenőrizetlen szabadidő, késő esti csavargás, az életkornak nem megfelelő éjszakai szórakozó helyek látogatása Baráti környezet: csoportnorma szerepe, rossz modell-követés Iskolai problémák: tanulmányi nehézségek Egyéb okok: médiahatás, stb.

A fiatalok által leggyakrabban elkövetett bűncselekmények Testi sértés Kényszerítés Közveszéllyel fenyegetés Garázdaság Közokirat-hamisítás Lopás Rablás Rongálás /graffiti/

Iskolai erőszak Olyan szándékos negatív cselekedet, mely A tanulók egymás közötti, A tanulók tanárokkal szembeni erőszakos viselkedésben nyilvánul meg Lehet : Verbális Fizikai Pszichikai

Viselkedési addikciók Szenvedélybetegségek – azokat a visszatérően ismétlődő szokásokat nevezzük,amelyeket valaki kényszeresen újra és újra végrehajt pl. játékszenvedély Kártya Lottózás Nyerőautomaták Lóverseny Internet-függőség Depresszióhoz,öngyilkossághoz vezethet

Óvjuk a fiatalokat az áldozattá válástól Vigyázz jól értékeidre (táska, igazolvány, bérlet stb.)! Sok pénzt ne tarts magadnál, mert könnyen ellopják tőled azok, akik erre specializálták magukat, esetleg erőszakkal is elvehetik tőled a nagyobb társaid! Pénzedet, értékeidet (mobiltelefon) ne mutogasd senkinek, nyitott táskában, kosárban ne tartsd ezeket! Lehetőleg használj a ruházatod alatt elrejtett övtáskát!

„Tudni kell a veszélyhelyzetet időben felismerni, a következményeket átgondolva helyesen dönteni, ha kell visszautasítani, ha lehet, elkerülni.”

GYIK Melyek a dohánytermékek árusításának szabályai? Hány éves kortól lehet szeszes italt fogyasztani szórakozóhelyen? Milyen veszélyes eszközöket nem tarthatok magamnál? Mikor követek el csendháborítást? Milyen jármű vezetésére jogosít „M”?

Szülők nélkül nem megy! Bizalomteljes kapcsolatot kell kialakítanunk,hangsúlyozva a segítő szándékot. A szülői ellenállás okai lehetnek: Szégyen Megint rámolvassák, hogy csapnivaló szülő vagyok Tehetetlenség Rossz élmények Szegénység Csalódottság, önvédelem Értetlenség, eltérő értékrend

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Herczeg Csilla E-mail: herczegcsilla07@gmail.com