2012. április 4. Marcali TÁMOP-2.2.3-09/1-2009-0016 „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Csonka Zoltán intézményvezető
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TÁMOP / „N ÉGY KISTÉRSÉG EGY PROJEKT ” M ARCALI, B ARCS, K ADARKÚT, N AGYATÁD S ZAKKÉPZÉS - SZERVEZÉSI T ÁRSULÁS Pályaválasztási, karrier-tanácsadási,
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
Négy kistérség – egy projekt
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Záró konferencia TAMOP-2.2.3/B-09/
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Előadás másolata:

2012. április 4. Marcali TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGI MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE - - Az intézményi mentorok kiválasztása a HHH-s,az SNI-s és a BTM.es tanulók segítésére - - Ezen tanulók fejlesztését szolgáló eszköztár kidolgozása(vagy adaptálása) - Pályázatok, tanulmányi versenyek kiírása - Pedagógusok továbbképzése (szociális hátrányok enyhítése, személyisé g fejlesztés, a tanulási kudarcnak kitettek fejlesztése, lemorzsolódás csökkentése) - egyéni és csoportos fejlesztési tervek készítése, 3 havonta értékelésük a szülők és a tanulók bevonásával - a közösségi funkciókban való tanulói részvétel biztosítása - részvétel az ösztöndíj program helyi szervezésében - hatékonyabb intézményi tevékenység az eltérő fejlettségű tanulók együtt nevelésére P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

- Dokumentum készítése a „Közös modell kifejlesztése a lemorzsolódás csökkentésére a SZASZET intézményeiben TOVÁBBI CÉLOK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGI TEVÉKENYSÉG TERÜLETÉN - - hatékony párbeszéd a szülőkkel - - csökken az iskolarendszerből kimaradók száma - - csökken az iskolai hiányzások száma - - nő az évfolyamvesztés nélküli továbbhaladó HH/HHH és SNI-s tanulók száma - - javulnak az országos kompetencia mérések eredményei - - csökken a magántanulók száma - P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

A MARKETING ÉS KOMMUNIKÁCIÓ MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE - a projektrendezvények segítése, a médiákban történő megjelenések intézése - a Marcali Nemzetközi vásáron a SZASZET intézményeinek megjelenése - intézményi bemutatkozó filmek elkészítésének szervezése, arculati kézikönyv szerkesztése - reklámtárgyak készíttetése (esernyők, bögrék,tollak,kulcstartók,pólók)a projekt és az intézmények népszerűsítésére - pályaválasztási kiállításokon (Kaposvár, Szőcsénypuszta,Marcali) való részvétel - intézményeket bemutató kiadványok és szakmákat ismertető szórólapok készíttetése - - az ösztöndíj rendszer szervezése, propagálása intézményi szinten - - SZASZET-es és intézményi honlapok szerkesztése, kezelése P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

TANANYAGFEJLESZTÉSI, FELNŐTTKÉPZÉSI MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE, FELADATOK - - A felnőttképzés szerepe,lehetőségei a „ Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés-szervezési Társulásban című dokumentum elkészítése - - digitális tananyagok (üzemgazdaságtan, vállalkozási és gazdálkodási ismeretek, gépészet, vendéglátás- idegenforgalom, mezőgazdaság, „kapcsolat a munka világával”) A tananyag bázis 110 power point előadásból áll - - interaktív tananyagok készítése a Neting Informatikai Kft. Segítségével - - a fenntartási időszakban kiemelkedő feladat az elkészített anyagok felhasználása - - szükséges aktualizálni is a tananyagokat a jogszabályi változásokhoz illetve a munkaerőpiac kívánalmainak megfelelően P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

PEDAGÓGUS KÉPZÉSI MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE - Segítették a képzések megvalósulását, illetve azt az előzetes intézményenkénti felmérést, amellyel el tudtuk kerülni a korábbi pályázatok képzéseivel történő átfedéseket - - közbeszerzési eljárás ( ) a pedagógus képzésekre, menedzsment képzésekre és a közösségi funkciókra (tanulói tréningek) Az előző kettőnél az OKKER ZRT, míg a harmadiknál a Marcali Egységes Pedagógiai Szakszolgálat volt a nyertes - - Mind a hat intézmény érintett volt a pedagógus képzéseknél és a tanulói tréningeknél - - Összesen 651 db tanúsítványt kaptak a kollegák és ezzel jelentősen túl is teljesítettük az indikátorban vállalt kötelezettségünket (a három menedzsment képzéssel)- P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

A képzések többségének tartalma (több helyen is) a konfliktus kezelések a problémás tanulók helyzete a hátrányos helyzetűek segítése személyiség fejlesztés lehetőségei stressz tűrőképesség növelése az esélyegyenlőség növelése diszkrimináció menetesség További témák voltak: digitális tananyagok fejlesztése, interaktív tábla használata, asszertív és erőszakmentes kommunikáció intézményi értékelési feladatok,módszerek moduláris szakképzés megvalósítása személyiségfejlesztés a évfolyamon P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

A PÁLYAVÁLASZTÁSI,KARRIER TANÁCSADÁSI, NYOMONKÖVETÉSI MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE - pályakövetési dokumentum készítése,kérdőív alkalmazása, a végzettek beléptetése a rendszerbe, a tapasztalatok összegzése - - a négy kistérség területén, de pár másik helyen is 49 általános iskolában 2616 tanuló részére pályaválasztási tájékoztatás adása,ezekhez információk segítése és a szakmai anyagok összeállításához segítség - - részvétel az intézményi pályaválasztási Nyílt Napokon, a társintézményekről is tájékoztató adása - - a szakértő által elkészített projekt-dokumentumokhoz információk adása, szakmai egyeztetések - - az intézményi szakmai anyagok,prospektusok összeállítása, terjesztése - - segítség adása a tanulók részére szervezett tréningeknél P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

TANULÓI TRÉNINGEK (KÖZÖSSÉGI FUNKCIÓK) Népszerű program volt ezek szervezése ( Marcali Egységes Pedagógiai Szakszolgálat ) a hat megvalósító intézményben. 736 tanuló vett részt kiscsoportos foglalkozásokon az alábbi témákban: Önismeret és kommunikáció. Szociális érzékenység. attitűdjének kialakítása Pályaválasztás,pályaorientáció. Ifjúságvédelem., családpedagógia, emberjogi ismeretek A tanulás tanítása. Konfliktuskezelés. Tanulási motiváció. Ismerkedés a munka világával. P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

- RÉSZTVEVŐ INTÉZMÉNYEK ÉS A FOGLALKOZÁSOKBAN RÉSZESÜLŐK SZÁMA OKTÓBER OKTÓBER - Ady Endre Gimn.SZKI, Nagyatád 109 fő - BNI Barcs 101 fő - Jálics Ernő Integrált Oktatási Központ, Kadarkút 94 fő - Berzsenyi Dániel Gimn. SZKI, Marcali 124 fő - Széchenyi Zsigmond Szakképző Iskola, Szőcsénypuszta 202 fő - Marcali Szakképző Iskola 106 fő - ÖSSZES RÉSZTVEVŐ TANULÓ: 736 fő P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

EREDMÉNYEK A KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSEK CÉLKITŰZÉSEIHEZ IGAZODVA A tanulók saját élményű játékokkal felismerik az előítéletes, igazságtalan viselkedést, társadalmilag hasznos magatartásformák kialakítása Másság iránti tolerancia Reális önismeret alakul ki Javul a kommunikációs képességük Csoportos döntéshozatal és a vitakészség fejlődik Pályaismeretük bővül Belső motiváció erősödése a tanulás irányába Alkalmazkodás a munka világához Részvétel elismerése oklevéllel További igény a folytatásra P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

- ÖSZTÖNDÍJPROGRAM - Az egyik legnépszerűbb, hosszú ideig tartó támogatási forma - Elsődlegesen a tanulmányi eredmény döntött – a hiány szakmák figyelembe vételével -, de átlagok egyenlősége esetén a halmozottan hátrányos helyzet előny volt - A pályázati kiírást a Tanácsadó Testület (intézmények,gyakorlati képző helyek,munkaügyi szervezet képviselői) fogalmazta meg - Az alábbi időszakokban, a következő számban kaptak pénzügyi támogatást az arra érdemes tanulók: tanuló (52 pályázóból) – havi 10 ezer Ft/fő (Nagyatád:2 fő,Kadarkút:13 fő, Marcali Szakk.:7 fő)  P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

tanuló(89pályázóból)–havi 10 ezerFt/fő (Nagyatád:3 fő, Kadarkút: 20 fő,MarcaliSzakk.:25 fő, Barcs:13 fő, Szőcsénypuszta:18 fő) tanuló (174 főből) –havi 10 ezer Ft/fő (Nagyatád:3 fő, Kadarkút:17fő, Marcali Szakk.:18fő, Barcs:22 fő, Szőcsénypuszta: 19 fő) tanuló (120főből)-14,17és25ezer Ft/fő a tanulmányi eredménytől függően (Nagyatád: 2fő, Kadarkút:18 fő, Marcali Szakk.TH.:33 fő,Barcs:26 fő, Szőcsénypuszta:30 fő)  P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

- KIEMELT TOVÁBBI FELADATOK - Pénzügyi elszámolás - Az intézményi honlapok aktív kezelése - Az iroda-helyiségek használata - A pedagógus képzések hatékony alkalmazása - A tanulói tréningek anyagának használata az intézményeknél - A pályaválasztási tevékenységek alkalmazása - A végzett tanulók helyzetének nyomon követése P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

Köszönöm a figyelmet! P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás

P ROJEKTZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás