A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NNT 2012 Az alapötlet bemutatása Solymosi Balász cst. (205.) országos vezetőtiszt.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
A hálózattá alakulás útján
MBE Gyülekezetplántáló regionális találkozó április 20. Eger
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A cserkészet bemutatása
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
A magyarországi cserkészet működési modellje By viri.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A nevelés, mint célszerű tevékenység
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Magyar Cserkészlány Szövetség. Szövetségünkről 1989: a Szövetség újraalakulása Nyitott minden lány és nő számára (6 éves kor felett) Csapataink hetente.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
„FA-MILIA” CSALÁDSEGÍTŐ Bod Péter Diakóniai Központ - Marosvásárhely -
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
HÁZASSÁG – CSALÁD - ÉLET Mégis élni akar Európa?
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Az „Iskola másként” és a cserkészet
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Iskolakert.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Iskolakert.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
EGY ORSZÁGOS CIVIL SZERVEZET BEKAPCSOLÓDÁSA A KÖZMŰVELŐDÉSBE.
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A Cserkészet és a Hagyomány- őrzés Nevelésre Gyakorolt Hatásai.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Mi a cserkészet? Szülőknek 1.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Barcsák Marianna KPSZTI
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
KÜLFÖLDI MAGYAR CSERKÉSZSZÖVETSÉG
Hogyan indítsunk cserkészcsapatot közösségünkben?
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök

A cserkészet A cserkészet önkéntes, vallásos, politikamentes, ifjúságnevelő mozgalom.

A cserkészet társadalmi jövőképe A cserkészet jövőképe, hogy a társadalmat olyan életrevaló, elkötelezett, felelős, egészséges polgá- rok alkossák, akiknek fontos, hogy önmaguk folya- matos nevelése által az Isten felé növekedjenek.

Küldetésünk önkénteseink által nem-formális nevelési eszközökkel (kis-közösségi nevelés) ifjúságnevelést végzünk (az egész ember fejlesztése) Magyarországon és a határon túli magyar lakta vidékeken (MCsSzF) helyi közösségekkel együttműködve 7 éves kortól

A cserkészet és a vallás vallás nélkül nincs cserkészet (Bi-Pi) minden felekezettel együtt- működünk, 100 éve ökumenikus p/re/evangelizációs munka – másként megélt Isten-tapasztalat – de nem hittanos csoport Jellemnevelés, aminek része az egészséges vallásos lelkület megszületése lelkészek/ papok félelme: más csoportokból – pl. ifióra - elvonjuk a gyerekeket – mégis: kik az aktívak?

Kompetenciák fejlesztése Önismeret: határok felismerése, folyamatos önnevelés Felelősségtudat: kis-közösségi létforma - az őrsben feladatom van. (Vezetői kompetenciák már fiatalkorban.) Tudatosság, „talpraesettség”: önellátásra késztetés Fizikai állóképesség fejlesztése Természetismeret, honismeret, ökumenikus tájékozottság, nemzetközi kapcsolatok - más kultúrák megismerése

Amit nyújtunk… Csapatalapítási összekötők új csapatok indulásához Pedagógiai Fejlesztő Munkatársak a szakmai munka segítéséhez Erzsébet-tábor induló csapatoknak és gyülekezeti/ iskolai közösségeknek Pedagógus és pap/lelkész továbbképzés kisközösségi nevelés témakörben Tematikus napok, osztálykirándulások lebonyolítása, szervezése

Köszönöm a figyelmet! Buday Barnabás cst. (16.), országos elnök, evangélikus lelkész, esperes