Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Kirendeltség-vezetői munka elmélete és gyakorlata Dr. Hornyacsek Júlia.
BM OKF Országos Iparbiztonsági Főfelügyelőség
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A kritikus infrastruktúra biztonsági aspektusai a MOL-nál
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Tájékoztató a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló szabályozás változásairól Dr. Vass Gyula tű. ezredes főosztályvezető,
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
-1- Katasztrófavédelmi hozzájárulás, bírság, és igazgatási szolgáltatási díj SZAKMAI KONFERENCIA február 22.
Állam munkavédelmi feladatai
A gazdaság védelmi felkészítése
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
A vörösiszap katasztrófa: a KKB Operatív Törzs szerepe, tapasztalatai
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Infó-kommunikációs technológia, mint kritikus infrastruktúra védelmi faktor Napjaink egyik világméretekben egységesen felismert és értelmezett jelensége.
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
A katasztrófák elleni védekezés rendszere
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
Tartalom  Infrastruktúra meghatározása  Infrastruktúrák osztályozása  Kritikus információs infrastruktúrák  Információs infrastruktúrák támadása és.
Munkahelyi egészség és biztonság
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Kálmán László mk. alezredes MH HKNYP Pk. h. (hadkiegészítés)
DEMOKRATIKUS INTÉZMÉNYRENDSZER -
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
-1- Együttműködés, veszélyes üzemek – iparfelügyeleti tevékenység Országos Rendőr-főkapitányság, megyei (fővárosi) Rendőr-főkapitányságai és helyi Rendőr-kapitányságai.
dr. Nagy Ádám főosztályvezető Ipari és Építésgazdasági Főosztály
A raktározásra vonatkozó szabályozási tervek.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Köszöntöm a települési önmentő képesség fejlesztő felkészítésen résztvevőket Előadó: Lóki Richárd okl. tű. őrgy.
A VÁLTOZÓ ÉGHAJLATTAL ÖSSZEFÜGGŐ PROBLÉMÁK BEMUTATÁSA ( KATASZTRÓFAVÉDELEM K ÁRPÁT - MEDENCE )
kockázat risk Risiko Риск
Elmúlt évek eredményei, tapasztalatai
Budapest, október 01. A magyarországi kutatás-fejlesztés nemzetbiztonsági vetületei.
„Kiberbiztonság és az LRL IBEK”
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Veszélyes áruk vízi szállítása
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA TERÜLETI FÓRUM A 2. VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV Gulyás Zoltán osztályvezető Észak-magyarországi Vízügyi.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Előadás másolata:

Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok 2012. 09. 18. Kossa György tű. dandártábornok országos iparbiztonsági főfelügyelő

„Magyarország szolgálatában a biztonságért” „Biztonság az, amivé tesszük!”

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Mi a biztonság? Lakosságvédelem szempontjából a BIZTONSÁG=KÖZBIZTONSÁGGAL Amely kihat: az egyénre, közösségre, gazdálkodó szervezetre, továbbá területileg a településre, megyére, országra, régióra, földrészre, szövetségre

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Mi a közbiztonság? A közbiztonság három alapvető iránya: a természeti csapásokból eredő kockázatok megelőzése, és a katasztrófa bekövetkezése esetén annak elhárítása, a civilizációs tevékenységből eredő kockázatok megelőzése, és a katasztrófa bekövetkezése esetén annak elhárítása valamint, a terrorfenyegetettségből adódó kockázatok megelőzése.

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG A katasztrófavédelem integrált feladatrendszere 2012. január 01-től A katasztrófavédelem integrált feladatrendszere 2012. január 01-től A katasztrófavédelem integrált feladatrendszere 2012. január 01-től Iparbiztonság Polgári Védelem Tűzvédelem

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Iparbiztonsági szakterület hatósági feladata és tevékenysége 1. Veszélyes üzemek hatósági jogosítványai (engedélyezés, felügyelet, ellenőrzés). 2. Katasztrófavédelem hatósági ellenőrzési és bírságolási jogosítványainak közúti, vasúti, légi, és vízi szállítási ágazatokra kiterjedő végzése. 3. Veszélyes üzemek supervisori iparbiztonsági ellenőrzési feladatainak ellátása. 4. Nukleárisbaleset-elhárítási tevékenység. 5. Kritikus infrastruktúra védelem. 6. Új jogintézmények alkalmazása: - katasztrófavédelmi bírság, - igazgatási szolgáltatási díj.

Ellenőrzött veszélyes tevékenységek Veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemek 208 db alsó és felső küszöbértékű Küszöbérték alatti üzemek 700 küszöbérték alatti üzem, melyből terv készítési kötelezettség várhatóan 550 üzemnél jelentkezik Nukleáris és radiológiai üzemek 38 izotóplabor és 6 nukleáris létesítmény célzott felügyelete KÖZÚTI veszélyes áru szállítás 25 millió tonna szállított áru/év, 1 millió jármű/év VASÚTI veszélyes áru szállítás 40 millió tonna szállított áru/év, 20-25 ezer vasúti szerelvény/év VIZI veszélyes áru szállítás 6 millió tonna szállított áru/év, 3200 hajókötelék/év LÉGI veszélyes áru szállítás 300-400 járat/év Kritikus infrastruktúra elem több ezer KIV elem 35.000 elem vizsgálata

Kritikus infrastruktúra védelem Összesen: 33976 elem

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG A védelem alapvető elvei Kritikus infrastruktúra elemek védelme, ezen belül különösen: az energia, közlekedés, agrárgazdaság, egészségügy, pénzügy, ipar, infokommunikációs technológiák, víz, jogrend-kormányzat, közbiztonság-védelem ágazatok és ezek alágazataik tekintetében A védelem három alapvető kritériuma: 1.) infokommunikációs biztonság, 2.) fizikai biztonság, 3.) humán biztonság.

Infokommunikációs rendszerek Belső fenyegetés Globális fenyegetés Kiber kémkedés

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Infokommunikációs rendszerek Információs rendszerek és hálózatok Eszköz-, automatikai és ellenőrzési rendszerek Internet-infrastruktúra és hozzáférés Vezetékes és mobil távközlési szolgáltatások Rádiós távközlés és navigáció Műsorszórás Postai szolgáltatások Kormányzati informatikai, elektronikus hálózatok

ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Kiber incidensek kezelése Koordinálás Monitorozás Felderítés Információgyűjtés, elemzés Kockázat beazonosítása Modellezés Egységes protokoll kialakítása Beavatkozás

Kritikus infrastruktúrák sérülése esetén végrehajtásra kerülő főbb feladatok riasztási adatok vétele (monitoring); kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás a rendvédelmi-, az együttműködő szervekkel, szolgálatokkal, biztonsági kapcsolattartó személyekkel; a kialakult helyzet elemzése, értékelése; a kiesést okozó probléma beazonosítása, értékelése (szükség esetén terjedési modellek futtatása); operatív munkaszervek, Iparbiztonsági Információs Központ aktivizálása; a keletkezett közműkárok felderítése, azok szükség szerinti szakaszolása, szennyeződések felderítése; az érintett terület lezárása, forgalomkorlátozás; lakosság tájékoztatása; a veszélyhelyzet elhárításához szükséges erők, eszközök, protokollok, eljárási rendek meghatározása; a mentésben résztvevő erők, eszközök kijelölése (szükség esetén azok riasztása, útbaindítása, a kijelölt eszközök átcsoportosítása); a mentés megszervezése, koordinálása; a felderítés megkezdése, a sérültek felkutatása, ellátása; a környezeti-, technológiai károk felmérése, másodlagos hatások, interdependenciák; eredeti állapot lehetőség szerinti visszaállítása, normál működésre való visszatérés.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!