A szakdolgozat egésze Envisioning the Thesis as a Whole Mavrák Katalin 2010.09.21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Advertisements

Vélemények a tehetségről
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Internet és szerzői Szerz ő i Akadémia, Irodalom és Internet Dr. Fodor Klaudia Franciska március 29.
Komplex Instrukciós Program
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Készítette: Birkás Gábor.  Bevezetés  A periféria, mint fogalom Mit tekintünk perifériának  Perifériák csoportosítása Bemeneti eszközök Kimeneti eszközök.
Feltűnt nekem, milyen zavarba ejtő tud lenni ez a kérdés: „Mit jelent: szeretni?”.
A kutatási program rövid bemutatása
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
ADVENT ANGYALAI.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Tanárszakos hallgatók nézetei a fiatalkori bűnelkövetésről Előadás a Don Bosco Pedagógiai Szakkollégiumban.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
Családi vállalkozás.
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
A szakértők lehetséges szerepe a helyi fejlesztésben A részvételi akciókutatásban rejlő lehetőségek Bajmócy Zoltán – Málovics György Szegedi Tudományegyetem.
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
Amit a TDK-ról tudni kell…
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom.”
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Politikai szövegek szerkesztése és írása © kurtán sándor
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
Várnai Péter: Hit – hivatás - hűség április
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Vezetés és kommunikáció
Megkértem Istent, hogy vegye el a büszkeségemet, de Ő azt mondta: NEM!
Kaposvár Jó gyakorlat Készítette: Lengyelné Bencsik Judit.
Kié a neten publikált tartalom? Creative Commons.
Most: :19:23 Baráti ölelés !!!.
Bemutatkozik a CPL JOBS. Eredmények számokban  1989 óta Európa egyik vezet ő toborzó ügynöksége és HR - szolgáltatója  Európában 8 országban jelenlév.
Magyar Nyomda és Papíripari Szakmai Szövetség Ne csak beszéljünk, kommunikáljunk! „Kérdezze meg nyomdászát, dtp-sét!” december 9. Budapest.
N Y Í L T A N – Ő S Z I N T É N – K Ö Z V E T L E N Ü L Kernyáné Patarcsity Barbara Várhalmi Miklós tel: tel: pártonkívüli.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
Adatbázis-kezelés Probléma: az excel kezelhetetlen túl sok adat esetén
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
+ Közadatok használata az újságírásban Peth ő András.
A megtérés fogalma. Mk 1:14-15 Miután Jánost fogságba vetették, elment Jézus Galileába, és így hirdette az Isten evangéliumát: "Betelt az idő, és elközelített.
Közgazdaságtan 0 Hogyan írjunk tudományos munkát? Tóth Gergely.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az ÜT működés tapasztalatai Siófok, Új jogok Jogok szintjei: Információ (az új szabályok szerint) –Kötelező 6 havonta –kérésre Véleményezés.
Oldal váltás kattintásra !
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap. Add, hogy egész nap jókedvű és tiszta legyek: a Világosság.
Filozófiatörténet előadások 1I.
Kutatásmódszertani dilemmák
A vállalkozás létrehozásának lépései
Szoftverhez kapcsolódó jogok, felhasználási formák
Bízom csendesen.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Kaposvári Egyetem Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola Privóczki Zoltán PhD. hallg A doktori téma címe:
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtárának katalógusai Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2015 Ruttkay Szilvia
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Valahogy nem értette az ember, a Mennyország tiszta szándékát.
A fej vagy írás játék algoritmusa
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
Őszintén a dokumentumkezelésről
Záróvizsga IBS.
Előadás másolata:

A szakdolgozat egésze Envisioning the Thesis as a Whole Mavrák Katalin

Egy v. néhány központi kérdés meghatározása, amivel a tervet egészében járjuk át Eredeti és érdekes kutatás készítése

Egy v. néhány központi kérdés meghatározása, amivel a tervet egészében járjuk át Speciális szerz ő dés: kérdés – válasz Komoly, legitim, világos kérdés. Megalapozott, kapcsolódó kérdés. KÉRDÉS MEGHATÁROZÁSA… … VÁLASZ KÉZBESÍTÉSE.

Egy v. néhány központi kérdés meghatározása, amivel a tervet egészében járjuk át Veszélyek: túl nagylépt ű túl kicsi karéj hiánytölt ő Nem ő szinte érdekl ő dés!

„Dinner party test” Érted a témát! Ez alapján Ítélnek meg! Egy v. néhány központi kérdés meghatározása, amivel a tervet egészében járjuk át

Értelmiségi probléma: 1.cél, szándék 2.Kezd ő állapot (meglév ő irodalom) 3.M ű ködés készlete, er ő forrás, adatok 4.Kényszer 5.Kimenetel Készlettel kezd ő állapot megváltoztatása → kimenetel + cél, eközben nem hágtuk át a kényszereket Egy v. néhány központi kérdés meghatározása, amivel a tervet egészében járjuk át

Kérdést újra és újra feltenni ! 0,5-1 év: szobrász Egy v. néhány központi kérdés meghatározása, amivel a tervet egészében járjuk át

Eredeti és érdekes kutatás készítése Írás, gondolkodás együtt járnak. → mindent leírni ! Veszélyek: Ügyetlenség Csúszás írói blokk

Irodalom Veszélyek: önállótlanság plágium Nem visz közelebb a válaszhoz. Írás elnapolása. Eredeti és érdekes kutatás készítése

Hozzáadott érték (X → Y) 2 faktora: Felmerült kérdések tisztán látása Bátorság, leleményesség megválaszolni Kritikus szem, „hagyományos bölcs” Szkepticizmus + ambíció Eredeti és érdekes kutatás készítése

Eredetiség = új látásmód Értelmez ő írás – szerepek: Detektív Minta-készít ő Zsongl ő r Eredeti és érdekes kutatás készítése

A szakdolgozat egésze Mir ő l szól a dolgozat? Eredeti, egyéni munka → Független, elkötelezett intellektus