Kamerák új generációja,3D felvétel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kijelző technológiák, Monitorok tulajdonságai
Advertisements

Kimeneti periféria A monitor
Sztereofotózás Készítette: Nagytomi.
A HDTV – High Definition Television A HDTV olyan televíziós rendszer, melynek felbontása nagyobb, mint a hagyományos SD TV (PAL, SECAM, NTSC) rendszereké.
V-Screen Digital Video Monitor VS-1 Aputure BEG Marketing anyag
Video.
Informatikai alapismeretek Hardver
Napjaink háttértárolói
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
A televízió. Mi a TV ?  Képek és hangok távoli helyen való együttes vételére szolgáló készülék.
Tv tuneres Monitorok Asus T1.
tV készülékek ma és holnap Televízió közvetítések Szegedről
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Blu-ray Disc. Bóta Laca A Blu-ray-ről általában  A Blu-ray névben a „blue” a lézer színére utal, amit ezen technológia használ, a „ray” pedig az optikai.
Optikai lemezek.
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Az optikák tulajdonságai
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Monitor Alapvető kimeneti eszköz Angol neve: display
Készítette: Sebestyén Dávid SEDRAAI.ELTE. Az adathordozók Ha nincs hálózatban a két számítógép, amik között adatot szeretnénk átvinni Vagy a digitálisan.
Záridő Blende Fénymérés
A tételek eljuttatása az iskolákba
Monitorok Amit látunk.. Amit eddig is tudtunk Régebben fekete-fehér monitorok voltak. (monokróm) A kép pixelekből áll. (Picture Element) A pixelek alkotják.
Virtuális méréstechnika Spektrum számolása 1 Mingesz Róbert V
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
Multimédiás technikák 1. kérdés A homogén foltok kódolása milyen tömörítést valósít meg? a)veszteséges b)káros c)veszteségmentes d)redundáns.
Műszaki ábrázolás alapjai
Monitorok, nyomtatók Liptai Krisztina 13/D.
Barati Viktor Perifériák.
Készítette: Solymosi Roland EHA-Kód: SORSSAI.ELTE
Mai számítógép perifériák
Számítógépes alapismeretek Beadandó 2010
Kalló Imre KAIUAAI.ELTE
Optikai meghajtók. CD (Compact Disc) 1978 Philips – LaserVision –Filmek optikai tárolón –Kevés siker 1982 – Philips+Sony –audio tárolásra –Bakelit leváltása.
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
Ma sok mindenre fény derül! (Optika)
Híres magyar nők.
szakmérnök hallgatók számára
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Fénytörés. A fénytörés törvénye Lom svetla. Zákon lomu svetla.
20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
Optikai tárolók CD, DVD.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Leica DISTO™ Termékcsalád Upgrading Arguments. Leica DISTO™ D3 Upgrading Arguments Leica DISTO™ D2 Leica DISTO™ D3  Pontosság: ± 1.0 mm  Hatótáv: 80.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
Elektronikus tananyag
Okoskamera és megfigyelőrendszer
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
4. A FILM formanyelvi eszközei
Hang anyagok tárolása Magnószalag Magnókazetta Bakelitlemez CD
Minden, amit az adathordozókról tudni kell
Optikai lemezek Készítette: Tóth Gábor TOGSABI.ELTE.
Sony fényképezőgépek Készítette: Lerch Gergely. Sony Cyber-Shot DSC-S effektív megapixeles felbontás a színvonalas képalkotásért és a részletgazdag.
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Fénytani eszközök A szem.
Máté: Orvosi képfeldolgozás12. előadás1 Három dimenziós adatok megjelenítése Metszeti képek transzverzális, frontális, szagittális, ferde. Felület síkba.
1 13. AZ OBJEKTÍV LÁTÓSZÖGE Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013.
Monitorok.
3D képek a fotóidból Tövissy Judit.
LILIN Újdonságok és hasznos információk Csobó Gábor
A szem, látásjavító eszközök.  A fény a pupillán keresztül jut a szemünkbe.  A szemlencse domború optikai lencse. Anyaga rugalmas, alakját és fókusztávolságát.
IKT Olyan eszközök, technológiák összessége, amelyek az információ feldolgozását, tárolását, kódolását és a kommunikációt elősegítik, gyorsabbá és hatékonyabbá.
3D megjelenítés eszközei
Monitorok.
A képmegjelenítők típusai, monitorcsövek, kivetítőcsövek, háromdimenziós megjelenítés A BME-ETT a SIITME 2009-ért.
Előadás másolata:

Kamerák új generációja,3D felvétel 2011.01.25.. Imre Gábor Panasonic

Hogyan keletkezik a 3D kép? A két szem különböző képet lát, melyeket az agyunk dolgoz fel és rakja össze a mélységi információt is tartalmazó 3D képet

A sztereoszópikus képek megjelenítési technológiái Anaglyphic (vörös-enciánkék szemüveggel)- passzív Polarizált (polárszűrős szemüveggel)-passzív Szekvenciális képváltás (szemüveg aktív zárszerkezettel) Auto 3D (auto sztrereoszkóp megjelenítő, szemüveg nélkül)

Hogyan lát az emberi szem tárgyakat ? Konvergencia szögθ First feature; 1. Nether less to say, one of the most important feature is the integration of 3D camera and the recorder. Conventional 3D camera requires two cameras rigged as system. There are two types of rigging, such as Mirror type and side-by-side and both types equally requires a lot of effort, time and knowledge to adjust the distance, angle and aspect of two cameras. 3. Every time the scene changes, you have to adjust all these points, and in many cases only few scenes can be shot in a day because of its difficulty. 4. The concept of 3DA1 is “Handy”. This one-piece 3D camera allows us to adjust convergence point as if we are adjusting zoom, iris and focus in the conventional cameras. θ=θL+θR Interokuláris távolság = Átl.65mm

Miért látunk 3D-ben tárgyakat a 2D képernyőn? (Előtér és háttér fogalma ) Háttérben lévő tárgy Parallax A képernyő síkja (konvergencia tárgy) Monitor képernyő (konvergencia sík, alap sík) θ Előtérben lévő tárgy Az emberi agy képes a parallax információt mélységi információvá alakítani.

Különböző pozíciók a képernyőn. Konvergencia sík Előtérben lévő tárgy Konvergencia Háttérben lévő Úgy tűnik az adott tárgy a képernyő síkja előtt van A képernyő síkjával megegyező mélységben marad Úgy tűnik az adott tárgy a képernyő síkja mögött van. Bal Bal Bal Jobb Jobb Jobb Negatív parallax Pozitív parallax

Beállítások a ”káros” 3D képek elkerülésére A jelenlegi 3D Kamera Rig Rendszerek hibái Lch Rch (1) Parallax A túlságosan nagy parallax érték kívül eshet az agy kiértékelő képességén Lch Rch (2) Függőleges eltérés A különbség rontja az egy térérzékelő képességét. Lch Rch (3) Méret különbség Ha nagy a méretkülönbség, az agyunk nem tudja összerakni a 3D képet. Lch Rch Mirror Rig (4) Forgatási szög eltérés Ez a hiba függöleges irányú eltérést a távoli tárgyak esetében First feature; 1. Nether less to say, one of the most important feature is the integration of 3D camera and the recorder. Conventional 3D camera requires two cameras rigged as system. There are two types of rigging, such as Mirror type and side-by-side and both types equally requires a lot of effort, time and knowledge to adjust the distance, angle and aspect of two cameras. 3. Every time the scene changes, you have to adjust all these points, and in many cases only few scenes can be shot in a day because of its difficulty. 4. The concept of 3DA1 is “Handy”. This one-piece 3D camera allows us to adjust convergence point as if we are adjusting zoom, iris and focus in the conventional cameras. Lch Rch (5) Fényerő és színbeli eltérés A nagy különbségek a szem kifáradását eredményezik. Lch Rch (6) Képkivágás eltérés Side-by-side Rig Kiviszi a tárgyat egy valóságtól eltérérő helyzetbe, összezavarja az agyunkat

AG-3DA1 Ikeroptikás Full HD 3D kamkorder AG-3DA1 AG-3DA1 eladás : 2010 szeptember Ikeroptikás Full HD 3D kamkorder a két optika automatikus beállítása konvergencia beállítás kettős HD-SDI és HDMI 1.4 kimenet

Panasonic AG-3DA1 Twin-lens 3D Camera-Recorder < Specification > - Image sensor 1/4-inch 2M pixels 3MOS x 2 - Recording media Two SD Memory card (SDHC) *L & R sync. rec. onto each card - Rec. format AVCHD *PH mode only 1080/60i, 50i, 30p, 25p 24p(Native) 720/60p, 50p - Rec. time 180min. with 32GB SD card - Lens adjustment Focus, Zoom, Iris, Convergence *Iris/Conv. switchable dial - VF 3.2-inch(16x9) LCD *approx.921K dots - LCD monitor 0.45-inch(16x9)LCD *approx.1226K dots - Mic XLR Audio, Built-in stereo mic - Interface HD-SDI x 2 (L, R), HDMI x 1(ver.1.4) XLR x 2, Cam Remote x 3 PHONE x 1 - Weight Under 2.8kg (6.2lb) - PWR consumption Under 19W - PWR Battery, AC adapter < Cél piac > Dokumentum film, Sport esemény, referencia film, Digital signage < Main Features > 1. Twin-lens *2 külön optika Create natural sense of depth with twin-lens 2. Könnyű és kis méretű Small & compact to allow camera placement options not possible with 3D rigs. 3. Egyszerűen kezelhető Possible to operate w/o two optical adjustments < indulás > 2010 SZEPTEMBER

*Field/Frame sequential 3D Camera Interface 2010.3.19 SAV商品企画T 1. With our 3D monitor 3. With external recording device P2HD (L, R dual card rec.) BT-3DL2550 HD-SDI x 2 *L,R simultaneous *S-two, Codex, KG, SR HD-SDI x 2 *L,R simultaneous HD-SDI x 2 *L,R simultaneous 2. With other 3D monitors 4. With consumer TV (PDP) Consumer TV i.e. 3D-PDP Other Manuf. HD-SDI x 2 *L, R simultaneous HDMI Ver.1.4 *Field/Frame sequential

Parallax Barrier Method Lenticular Lens Method Major 3D TVs and Monitor Methods 2010.3.24 SAVBU P.P. Parallax Barrier Method Lenticular Lens Method Time-sequential Method Polarized Film Method Active (LCD shutter) glasses Passive (polarized) glasses Autostereoscopy (w/o glasses) Examples Examples Examples Panasonic 3D PDP 3D LCD TV (240Hz) < Xpol filter > Astro 3D 24” LCD JVC 3D 46” LCD Hyundai 3D 46,32,22” LCD Newsight parallax barrier Philips lenticular IR sensor Parallax barrier Lenticular R-L strip picture R-L strip picture L R L R Switch L,R w/ polarizer w/o glasses Switch L,R w/ shutter

1. Panasonic Full HD 3D Technológia általános leírása Panasonic a szekvenciális képváltás technológiáját választotta a 3D házimozi rendszeréhez. 2x 1920 X 1080 full-HD felbontású képet visz át, melyeket aktív, szinkronizált szemüveg segítségével választ ki a jobb és a bal szem számára. Speciális kamera felvétel, ahol a jobb és a bal szem részére külön rögzítik a képkockákat Eredeti 3D felvételek 1920 1920 1080 1080 Bal szem részére Jobb szem részére 3D Blu-ray Disc 3D Blu-ray Disc Player Full HD x 2 Képszekvenciális módszerrel lejátszott képek A jobb és abal oldal képét nagysebességgel, 60 (50:PAL) kép/ mp x 2=120 (100: PAL) képkocka). LCD shuttert tartalmazó 3D szemüveg irányitja a képkockákat a megfelelő szemre, A 3D képet az agyunk hozza létre. R L R L R L 60 Frames (50 Frames : PAL) R L 60 Frames (50 Frames : PAL) R 1920 L 1920 1080 1080 IR (Infrared Rays ) Jobb szem részére Bal szem részére

2. Panasonic Full HD 3D technológia általános leírása LCD Shutter kapcsolja a szemüvegben a két oldalt a TV által adott IR szinkronjelekkel egy szemre 60 (50) kép/mp x 2 : = 120 (100) kép/mp IR (Infrared Rays ) Ilyenkor a jobb szem képe látszik Itt a bal szem képe aktív A jobb és a bal oldali képet a szemüveg kapcsolja nagy sebességgel 3D szemüveg működése Az agyunk sztereoszkópikus képet lát, a képernyő lévő parallax jelenség alapján Bal szem képe Jobb szem képe Összeadott kép

Full HD Plasma VT2 series Panasonic 3D televíziók

Miért jobb a plazma technológia? A plazma technológia ideális a szekvenciális 3D megjelenítéshez Képfrissítés gyors Képminőség kiváló Minimális az áthallás

3D aktív szemüveg Nincsen átfedés / áthallás a jobb és bal képek között

Panasonic professzionális 3D megoldások Twin lens Full HD 3D camera-recorder VIERA Plasma TV (50-inch) 3D Glasses 3D Contents (Blu-ray 3D Disc™) 3D Switcher 3D Monitor Blu-ray Disc™ Recorder 17

3D bemenőjelek 3D megjelenítőkhöz . Signal Type Simultaneous Line-by-line Side-by-side Interface HD-SDI x 2 HDMI 1.4 HD-SDI x 1 or DVI-D x 1 HD-SDI x 1 HDMI L R … L R Supply Image HD-SDI x 2 HDMI 1.4 HD-SDI DVI-D HD-SDI HDMI or 3D Display Device 3DTV 3D PDP Production Monitor Projector x2

Bővülő Panasonic 3D-s világ Full HD 3D Wireless házimozi Full HD 3D plazmatelevízió Full HD 3D Blue-ray lejátszó 3D a szórakoztató elektronika világában.

A világ első konzumer 3D-videokamerája 3D konverziós előtéttel

A világ első konzumer 3D-videokamerája Jobb „szemhez” tartozó lencsetagok lencsetagok Bal „szemhez” tartozó 3D konverziós előtét Kamera F érték F3,2 Gyújtótávolság 2,5 mm Gyújtótávolság (35 mm ekv.) 58 mm Tárgytávolság tartomány a megfelelő Parallaxis eléréséhez 1,2 m - ∞ VW-CLT1 3D konverziós előtét A Normál O.I.S és az O.I.S. zár a 3D-s előtéttel együtt is működik.

A világ első konzumer 3D-videokamerája Az emberi látással megegyező működési elv Bal nézet Jobb nézet A bal és jobb „szem” által látott kép folyamatosan rögzítésre kerül az ikerobjektívvel. A bal és jobb szem által látott képet az agy illeszti össze, és ugyanitt keletkezik a mélység- ill. térérzet is. Az SDT750 tölti be az „agy funkcióját” és állítja elő 3D-s képet.

A világ első konzumer 3D-videokamerája 1. Felvétel (szenzor dolg.) 2. Rögzítés (elektronika dolg.) 3. Lejátszás (TV dolg.) 3DTV Szenzor L R 100 kép/mp L R L Bal kép 960 540 L R L R Jobb kép 960 R 1920 1080 1080 HDMI Mini-kábel A képeket egymás mellé helyező „Side-by-Side” módszer felhasználásával a TV 2-szeresére nyújtja a képeket horizontális irányban, és párosítja őket a 3D-s szemüveggel való megtekintéshez. 960 960 A fény az ikerobjektív bal és jobb lencseblokkján keresztül érkezik a kamerába, majd a bal és jobb kép külön-külön kerül továbbításra a képérzékelőre. A bal és jobb kép is 2-szeres nyújtásra kerül vertikális irányban, majd megtörténik az adatrögzítés (egyik kép a másik után).

Biztonságos Parallax képméret A parallax nagysága > 77 inches 1. Max. parallax legyen kevesebb mint 65mm ( biztonság 50mm ) a képernyőn 2. Max. parallax legyen kevesebb mint a képernyő szélességének 3%-a ( 1/2 osztás a Panasonic AG-3DL2550 monitoron ) képméret A parallax nagysága (a képernyő szélesség %-ában) > 77 inches 3.0% alatt 103 inches  2.2% alatt 152 inches 1.5% alatt 200 inches 1.1% alatt

Parallax lehatárolás Parallax szöge α θ Abszolút parallax β A háttérben lévő Tárgy parallax értéke A túlságosan magas parallax érték elkerülése érdekében be kell határolni. d Parallax szöge Háttér távolság A parallax szög definíciója; θ-α vagy β-θ Képernyő sík α θ-α≦1°β-θ≦1°⇒ élvezhető 3D θ-α≦2°β-θ≦2°⇒ még összerakható 3D Előtér távolság θ-α>2°β-θ>2°⇒ veszélyes 3D Nézési távolság θ Abszolút parallax Konvergencia szög A háttérben lévő tárgy abszolút parallax értéke nem haladhatja meg az interokuláris távolságot β d≦65mm ⇒ átlagos felnőtt esetében d≦50mm ⇒ gyerekek esetében

Parallax lehatárolás Példa α θ β 50” 3D-PDP; 1,106mm(H)×622mm(V) Távolság a képernyőtől = 1,866mm (3x a képernyő magasság) Példa d Parallax szög kényelmes 3D θ-α≦1°β-θ≦1° ⇒ Parallax≦32.5mm (H arány:2.94%) α feldolgozható 3D θ-α≦2°β-θ≦2° ⇒ Parallax≦65.0mm (H arány:5.88%) Abszolút parallax Csak a háttérben lévő tárgyra θ d≦50mm (H arány:4.5%) Kényelmes 3D beállítás β Előtérben lévő tárgy Parallax ⇒ H arány≦2.94% Háttérben lévő tárgy Parallax ⇒ H arány≦2.94%

Tárgytávolság tartománya 3D kamerás felvétel esetén, a H parallax arány kiszámolható (i) a kamera I/O távolság, (ii) vízszintes optikai szög, (iii) konvergencia pont távolság, valamint a (iv) tárgytávolság ismeretében. Kamera interokuláris táv. = I Vízszintes látószög = ω (iii) Konvergencia pont távolsága = C (iv) Előteri tárgy táv.= Dn, háttér tárgy távolsága =Df Df Előtérben lévő tárgyra I×(C-Dn) Vízsz. parallax arány = ×100 (%) Dn×2C tan(ω/2) Háttérben lévő tárgyra I×(Df-C) Vízsz. parallax arány = ×100 (%) Df×2C tan(ω/2) C A tartomány ahol a vízszintes parallax arány kevesebb mint 2.94% kalkulálható a fenti képletekkel. Dn I

Tárgytávolság tartománya Még feldolgozható zóna Kényelmes parallax tartomány tárgytávolsága Látószög alapján Kamera interokulár t. = 60 mm, konvergencia pont távolsága = 5,000 mm Vízszintes látószög 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 45° Wide Komfort zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 23.7° Még feldolgozható zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 12.0° Veszélyes zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 8.0° Tele konvergencia

Tárgytávolság tartománya Még feldolgozható zóna Kényelmes parallax tartomány tárgytávolsága Kamera interokuláris t. = 60 mm, konvergencia pont táv. = 10,000 mm Vízszintes látószög 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 45° Wide Kényelmes zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 23.7° Még feldolgozható zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 12.0° Veszélyes zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 ∞ 8.0° Tele konvergencia

3D kamera interokuláris távolsága I/O távolság: 60mm tárgy távolság a kamerától: 3m – 30m 10ft – 100ft Tárgy távolság Tiltott zóna, trapéz torzítás és túl erős 3D hatás 0m – 1.3m 0ft – 4ft Ügyelni kell a parallax divergenciára a legtávolabbi tárgyak esetében 1.3m – 3m 4ft – 10ft Optimális távolság tartomány a megfelelő 3D hatás elérésére 3m – 30m 10ft – 100ft 30m – 70m 100ft – 230ft 3D hatás csökken 70m – ∞ 230ft – ∞ Nagyon kis 3D hatás

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! This is the titleslide. Add titleslides to your presentation by clicking >>Insert>>New slide then choose >>format>>slidelayout... and choose >>titleslide