FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal beszélgetéshez
Mennyire lehet az uniós projektekhez kapcsolódó formai és tartalmi szabályozások mellett egyedinek lenni a kommunikációban? Megfelelő kreativitással és némi plusz forrás ráfordításával nagyon eredeti és ötletes dolgokat lehet véghezvinni. Vagyis kreativitásunkat ahhoz hívjuk segítségül, hogy a kötelező elemekkel hogyan tudjuk segíteni és támogatni úgy, hogy az egyes kommunikációs elemek egymást erősítsék.
Hogyan adható el hírként a projekt, a sajtónak? A legfontosabb szempont, hogy ne azt várjuk, hogy a száraz tények (a nagyon hosszú számú projekt öt soros címmel)tömegeknek keltik fel az érdeklődését. Elsődleges kritérium, hogy a projekt számát és hivatalos nevét követően rögtön szerepeljen, arra vonatkozó figyelem- felkeltő szó, vagy kifejezés, hogy hogyan fogja pozitív irányba befolyásolni a célcsoport, vagy az egyén életét. Mellette az út bemutatásán – honnan, hová jutott el az ügyfelünk a projekt segítségével – legyen a hangsúly.
Sajtóra szánt költség nélkül, van-e lehetőség bekerülni országos médiába? Van mód, ha a sajtó számára is hír értékű témát tudunk felmutatni. Illetve, ha rendelkezünk már működő, kiépített sajtókapcsolatokkal. Nem feltétlen tartjuk relevánsnak, hogy minden esetben megjelenjünk az adott projektünkkel az országos médiában. Például: ha nem az egész ország területén élő lakosság köréből várjuk a célcsoporttagjainkat.
Milyen típusú projektekhez érdemes ismert személyt felkérni, hogy arcukat adják az ügyünkhöz? Csakis abban esetben érdemes celebet felkérnünk, ha a témánk iránt kellően el van köteleződve, így hitelesen tudja képviselni projektünket; könnyen eléri és megszólítja célcsoportunkat. Ebben az esetben előfordulhat, hogy ingyenesen vállalja a felkérést, ha csak projektszerű, alkalmi megkeresésről van szó, pl. egy célzott kampány során.
Érdemes-e igénybe venni a közösségi oldalakat? Feltétlenül, abban az esetben, ha van naprakész hírértékű információnk. Azonban általános szabályként elmondható: a)Ha nincs mit mondanunk ne beszéljünk b)A honlapon való megjelenéssel ellentétesen, egy hetes hír már nem hír. c)Ne csak a szervezetünkkel, hanem a területünkkel kapcsolatos minden fontos és érdekes információt tegyünk közzé, kb %- os arányban.
Mikor és mit érdemes kérni az adományozóktól, támogatóktól Akkor érdemes kérni, amikor a kérő szempontjából aktuális. Tapasztalat, hogy az adományozási kedv akkor erősödik, ha már bármilyen területen kialakítottunk együttműködést, végeztünk közös tevékenységet – piaci megkeresés, szolgáltatás biztosítása, önkéntesség, stb. Az adomány, támogatás mértékének nagysága szempontjából a leghatékonyabb időszak az ünnepek (Karácsony, Húsvét, stb.) Arra érdemes kérni, amelyet fel tudnak használni. Kérni, luxus termékek kivételével bármit lehet.