Számítástechnika I MFK Készítette: Rajnai Gábor PBDGM3

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Virtual theatre of war Digital battlefield A digitális hadszíntér határai DrSci. Seres György.
Advertisements

Készítette: Ferov Réka November 9.
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Repülőgépek felderítése a RADAR feltalálása előtt
Haditechnikai kutatás és fejlesztés (K+F) a bunkósbottól támadó/védő robotokig Dr. Seres György DSc
Miért változnak az évszakok?
GPS Nap - CHS Hungary Kft Június 16.. A Mio Spirit sorozat.
Magyar Űrközeli Repülés
Aki megváltoztatta a világot
Készítők:Almádi László, Bajházi Attila, Burghardt Petra és Tóth Nanett
PowerPoint animációk Hálózatok fizikai rétege
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
FLARM: Levegőben történő összeütközés elkerülése
Szolnok, A KATONAI LÉGIJÁRMŰ RENDSZERMODELLJE Seres György 2009 Szolnok, 2009.
Mikrohullámok Báthori Bendegúz Ujvári Csaba Hasznos Berci.
Számítógép, navigáció az autóban
Pudleiner József ELMESZTI Bt. ügyvezető
KINEMATIKAI FELADATOK
Konsztantyin Eduardovics Ciolkovszkij
Számítógép, navigáció az autóban (GPS).
A sztratoszférikus ózon mérése
Vonalszintezés Geodézia
Hornyák Mátyás József előadása
Vonalszintezés Geodézia
Készítette: Bodnár Attila
Neumann elvek.
Pascal számológépe és kora
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
KINEMATIKAI FELADATOK
Leica 100 szintező gyakorlati használata
A KATONAI LÉGIJÁRMŰ, MINT RENDSZER Seres György 2005.
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
GNSS rendszerek Dr. Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government.
GNSS elmélete és felhasználása A helymeghatározás matematikai modelljei: a kódméréses abszolút és a differenciális helymeghatározás.
Takács B: Korszerű adatnyerési eljárások III. – Kataszteri szakmérnöki képzés BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszék Kataszteri szakmérnöki képzés Korszerű.
Hálózati ismeretek ismétlés.
Számítógépek története, felépítése összefoglalás
Házatok: egymással összekötött számítógépek. Ahhoz, hogy gépünket a hálózatra kapcsoljuk szükségünk van hálózati kártyára, és kábelre.
A Neumann-elvek 3. ÓRA.
GNSS.
Számítógép, navigáció az autóban (GPS) október 28. Számítógép, navigáció az autóban (GPS) A GPS (Global Positioning System - magyarul Globális.
Az ősi tudomány Geodézia Készítette: Jakab Csaba Lóránd.
St.Maarten repülőtere. Ezek a fotók a St. Maarten szigetén levő “Princess Juliana Airport”-ról készültek Itt már megtörtént, hogy a gyanútlan strandoló.
Készítette: Kogler Dorina Szonja és Korpácsi Dorottya.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Fénysebesség mérése a 19. századig
KUTATÁS-MENTÉS.
Egyesült Királyság zászlaja: Egyesült Királyság címere:
Ikarosz és a repülés.
Űrkutatás hét.
Geodézia BSC 1 Gyors ismertető
Francia Köztársaság.
„ A Joint Vision 2010 program során azt vizsgáltuk: hogyan fejlődik a szárazföldi hadsereg, hogy megfeleljen a jövő váratlan kihívásainak …” John M. Shalikashvili.
A közlekedés fogalma és rendszere
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Guglielmo marconi rádió feltalálása
JUMBO Itt látni képeket a szigeti-repűlőterből St.Marteen Repűlők sok meglepetést hoznak a emberknek akik hevernek a tenger parton. Néhany masodperc előt.
Az első világháború (csoda)fegyverei: Repülőgépek
Hick törvénye Készítette: Kalmár Norbert. Bevezetés William Edmund Hick egy angol pszichológus volt Híres törvénye leegyszerűsítve azt mondja ki, hogy.
PILÓTA NÉLKÜLI LÉGIJÁRMŰ- RENDSZEREK FREKVENCIAHASZNÁLATA ÉS ENGEDÉLYEZÉSE Vona Dániel Frekvenciaengedélyezési munkatárs November 04. Pilóta nélküli.
Műszertan előadás Nógrádi József február 27.
Viking hadjáratok Projektmunka
A repülés története.
THR9 TETRA kézi rádió.
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Előadás másolata:

Számítástechnika I MFK Készítette: Rajnai Gábor PBDGM3 A rádiónavigációs rendszerek használata a helymeghatározásban, geodéziában, és a repülésben Számítástechnika I MFK Készítette: Rajnai Gábor PBDGM3

Fontosabb Dátumok a repülésben 1903 Wilbur és Orwille Wright Első repülés motoros géppel 1909 Louis Bleriot Először repüli át a La Manche Csatornát 1919 John Alcock Arthur Brown Először repülik át az Atlanti óceánt

A Wright fivérek első gépe Tévedés azt hinni, hogy ez volt az első embert szállító légijármű Wrighték már több mint két éve kísérleteztek sikeresen ugyanezzel a szárnykialakítással vitorlázógépeken

A XX. Század elejétől a II. Világháborúig A rádiós iránymérést eredetileg az Első Világháborúban a Franciaországban harcoló szárazföldi csapatok fejlesztették ki Az első repülőgépes rádiós irányméréseket kereskedelmi rádiók adásaira végezték Kezdetben nehézkesen működött a rendszer, mivel szükség volt egy navigátorral a fedélzeten, aki kezeli a hurokantennát Később 1929-től forgóantennás kimondottan repülőgépek számára fejlesztett iránymérő tornyokat telepítenek az Egyesült Államokban

A II. világháború: A Lorentz sugár A Lorentz Sugár hangvezérlésű műszeres leszállító eszköz, melyben a kifutópályától balra pontsorozatok, jobbra vonalsorozatok hallhatók. Ha a pilóta rajta van a pálya középvonalán, akkor folyamatos sípolást hall a fülhallgatójában

Rádióirányzék használata a II. világháborúban Knickenbein 1 transzmitter Célpont Knickenbein 2 transzmitter

A rádiós iránymérések céljai A fő cél egyben a navigáció célja is: hogyan jussunk el A pontból B pontba Légifolyosók kijelölése, melyeken a légiforgalom ellenőrizhetően halad Repülőtér környéki eljárások navigációs pontokkal történő elősegítése az irányítószemélyzet tehermentesítése céljából

Az első légifolyosó (1918) American Airmail Route

Navigációs rendszerek a GPS előtti időkből: Az RDF és az ADF RDF: Rádió Iránykereső: Az első rádiós iránymérési technika ADF: Automatikus iránykereső: A Rádiós Iránykereső továbbfejlesztett változata. Egy személy is tudja üzemeltetni. NDB: Irányítatlan Jeladó: Bármilyen alacsony frekvenciás adó, amire az ADF rá tud állni

A VOR VOR: Ultramagas frekvenciás irányítatlan jeladó Az irányt Egy rögzített MASTER antenna, és egy irányított másodlagos antennával küldi el az irányadatot a repülőnek, mely a két jel fáziscsúszásából számítja ki az abszolút irányt. A VOR óriási előrelépés az ADF-hez képest, mert képes abszolút földrajzi irányt mérni Pontosabb Két VOR-ral meghatározható a repülőgép helyzete

Az ADF és a VOR Rendszer összehasonlítása Előnye Hátránya VOR Abszolút földrajzi iránymérés, Abszolút helyzet meghatározás Csak 200 tengeri mérföldön belül működik. Drága fenntartás ADF A Föld görbületén túl is tud jelet küldeni Olcsó fenntartás Időjárás és domborzatérzékeny Csak relatív irányt tud megadni a torony felé

A DME DME: Távolságmérő eszköz A másodlagos radar elvén működő transzponder, mely visszhangokat küld vissza a repülőhöz Nem önálló navigációs eszköz, mert nem képes irányt adni Az NDB-k kivételével (néha ott is) minden irányjelzésre képes földi telepítésű rádiónavigációs eszközbe beépítik

Leolvasó Műszerek Az univerzális kijelző(OBS) Rádiómágneses kijelzó (RMI) Távolságmérő (DME) kijelző