E-learning Kovácspál Eszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
A magyar felsőoktatás.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Paradigmaváltás az oktatásban
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A távoktatás, az e-learning és fogalmak
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Alkalmazott nyelvészet I.
Budapest szeptember 28.. A webes alkalmazás a CD főkönyvtárában lévő index.html nevű fájllal indítható el.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Információs és Kommunikációs Technológiák
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
A digitális kompetencia fejlesztése
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

E-learning Kovácspál Eszter

Fogalma Olyan tanulási-és tanítási forma, amely: Interaktív számítógépes szoftvert vagy digitális médiumokat használ – internet, DVD, fóliák, PPT Általában számítógépes hálózaton elérhető

Fogalma Nem függ tér-idő korlátoktól a képzés Ezek adják meg a hatékonyságát Magában foglalja, mint egységes keretrendszer: Tananyagot és tanulói forrásokat Tutor - tanuló kommunmkiációt Interaktív szoftvert Magyar elnevezései: E-tanulás E-tanítás

Története 18. század – Amerikai Egyesült Államok 19. század – Európa Nyomtatott alapú levelező tanulás 19. század – Európa Az amerikai minta gyorsan terjed Franciaország, Németország, Egyesült Királyság

Története Open University, Egyesült Királyság – Nyitott Egyetem Elsőként ad főiskolai diplomát távoktatásban Ma is élen járnak a legújabb technológiák felhasználásában tudásközvetítés szempontjából 1960-as ‘70-es évek óta működik ez a rendszer Magyarország Műszaki Egyetem járt az élen 2000-ben európai szintű projektek 2005 első működőképes gyűjtőportál

Típusai Egyirányú információáramlás Teljes egészében internet nélküli CD-ROM, DVD, régebben kazetta, de bármi megteszi A lényeg a tanulási folyamat nyomon követése Rugalmas: elég egy PC vagy egy lejátszó Hátránya: nem lehet segítséget kérni, csak : vevő-befogadó

Típusai Személyes kapcsolat nélküli Személyes kapcsolattal Kapcsolat: e-mail, chat szoba, virtuális classroom Jó, ahol fontos a párbeszéd és visszacsatolás Időbeni és térbeni rugalmasság Személyes kapcsolattal Hagyományos(tanár-diák) és a számítógépes ötvözete Tanuló: saját időbeosztás, tanulás, de találkozás is lehetésges Költséghatékony (utazási) és csökken az öntanulás veszélye

Tanulási-és tanítási módszertan 1, Lineárisan felépített anyagok időrendi sorrendet tartanak, láncot alkotnak 2, Pókháló szerű: egy fókuszpontot jár körül és öleli fel az összes kapcsolódó kérdést 3,Hiearchikus mószer: vezértéma elkülönítése, amelyet főbb-és altémákra bont Tanulás során egy-egy főtéma és annak alegységeit veszi

Előnyei Rugalmasság: legnagyobb előnye Idő-és tér független Családi és munkahelyi kötelezettségekkel a tanulmányi feladatok jól összeegyeztethetővé válnak Költséghatékony: szervezeti szinten fontos Egyszer kifejlesztett anyagot többször is lehet használni Oktatás is folyamatosan ismétlődhet Ezeket az egyéni igényekhez képe igazítani

Miért és mikor ne használjuk? Személyes kommunikáció hiánya Legfontosabb hátrány Elmélet és tapasztalatszerzés együttese hiányozni fog Izoláció nincs szociális aktivitás Nincs tanár aki adott esetben motivál Nincsenek közös ösztönző erők

Köszönöm a figyelmet!