A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Euroexam nyelvvizsgákra
Tutori tevékenység a gyakorlatban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
E-learning alapú távoktatásos képzés
HÁLÓZATOK.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
2.0 Informatikus-e a könyvtáros?. Nehézségek: • informatikushiány a könyvtárakban • egyetemi oktatás hiányosságai: – bölcsész szemlélet – informatikaoktatás.
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Az Internet adta lehetőségek
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Euroexam nyelvvizsgákra
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
e-Learning a tanárképzésben
Közösségi portálok használata
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Közösségi oldalak használata
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Alkalmazott nyelvészet I.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
INFORMATIKA december 3. E1 előadó 2. alkalom
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák

Előadás másolata:

A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, április 04 – 05. Témavezető: Dr. Boda IstvánElőadó:T. Nagy László

A kutatás célja Általánosan: A hatékonyság növelés új lehetőségeinek kutatása a multimédiás nyelvoktató rendszerekben. a multimédiában, a tananyagfelépítésben és a tartalomépítésben rejlő hatékonyságnövelés lehetőségeinek kutatása, a közösségi hálózatok nyújtotta lehetőségek vizsgálata a nyelvtanulás segítésében, a számítógépes nyelvészet adta lehetőségek kutatása, új összefüggések feltárása a kor technikai színvonalán rendelkezésre álló entitások hatékonyságnövelésben való alkalmazására, általános modell építése, azon összetevőkből melyek a számítógépes nyelvtanulás (oktatás) hatékonyságának növelésében befolyásoló tényezők lehetnek, fókuszpontban a multimédia fogalmát tartva.

Hatékonyság növelés tényezői a multimédiás nyelvoktató rendszerekben modell platformfüggetlenség multimédiás komponensek költség haszon elv tananyag felépítés nyelvi tananyag webes tartalmak technológia didaktika (módszertan) tartalom Mit? Hogyan? (Miért?) Milyen eszközzel?

verbális érzékelés v i z u á l i s érzékelés érzékelés és részvétel cselek- vés olvasás szöveg hallgatása képek nézegetése egy film megnézése kiállítás megtekintése bemutató megtekintése valós esemény megnézése részt venni egy beszélgetésben beszédet tartani dramatizáció a valóság szimulálása valós tapasztalat 10% -a annak, amit olvasunk 20% -a annak, amit hallunk 30% -a annak, amit látunk 50% -a annak, amit hallunk és látunk 70% -a annak, amit mondunk 90% -a annak, amit mondunk és teszünk PasszívPasszív AktívAktív A tudás piramisa (Cone of learning) A tudás piramisa (Cone of learning) „Amit hallasz elfelelejted, amit látsz megjegyzed, de amit csinálsz, azt megtanulod.” Confuciusz Edgar Dale (1969) alapján A z a b s z t r a k c i ó s z i n t j e alacsony magas

Alternatív módszerek a gyakorlatban költség-haszon elv tananyag felépítés nyelvi tananyag didaktika (módszertan) Hogyan? tartalom Mit?

Hatékonyság növelés tényezői a multimédiás nyelvoktató rendszerekben modell platformfüggetlenség multimédiás komponensek költség haszon elv tananyag felépítés nyelvi tananyag webes tartalmak technológia didaktika (módszertan) tartalom Mit? Hogyan? (Miért?) Milyen eszközzel?

Webes tartalmak (tudásbázisok) Szótárak Korpuszok Tezauruszok Szöveggyűjtemények Feladatgyűjtemények Hanggyűjtemények Képgyűjtemények Videógyűjtemények

Közösségi hálózatok Chat Azonnali üzenetküldők Nem azonnali üzenetküldők Fórum Blog Wiki Képmegosztók Videómegosztók Közösségi ismeretségi oldalak Nyelvcsere közösségek Közösségi e-learning rendszerek Közösségi szógyűjtemények

A web 2.0-es lehetőségek használatának előnyei és hátrányai a nyelvtanulásban Hátrányok: -A tartalmak nem minden esetben megbízhatóak; -A tartalmak sosem jutnak el végleges állapotba; Előnyök: -A tartalmak folyamatosan frissülnek; -Az internetes tartalmak bárhol és bármikor elérhetőek; -Az elérés egyre inkább eszköz és platformfüggetlen; -A közösségi hálózatokban mindenki egyenrangú; -A közösségi hálózatokban rejlő erő, új korcsoportokat is vonz; -A tanulást segítő lehetőségek igen sokoldalúak és multimédiásak; -Lehetőség van az élő kommunikációra;

A nyelvtanulást segítő közösségi lehetőségek Online kurzusok Online tutor Nyelvcsere partner Chat Korrekció (írásos, hangzó) Szöveg, és hanggyűjtem. Videóleckék Példamondat adatbázis Nyelvtanulás blog Nyelvtanulás fórum Közösségi szógyűjtemény Tananyaggyűjtemény

Gyakorlati megvalósulások Livemocha, Busuu, italki - online nyelvcsereközösség Lang8 – az írásbeli készség javítása LingQ – szöveg és hanggyűjtemény Phrasebase – szavak és kifejezések memorizálása Polyglot Club – élő nyelvgyakorlás Tatoeba – példamondat adatbázis Rhinospike – Hogyan hangzik idegen nyelven? Wordreference, Wordnik, szógyűjtemények Coursera – közösségi e-learning rendszer

Köszönöm a figyelmet!